Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 July 2011

Pinangan Ditolak Mentah-Mentah

Hahaha... bhai... ini gua nak citer satu insiden... Insiden hari Sabtu baru nih... hahaha..... insiden yang pada gua memang lawak... pasai aper lawak... lu tengok sendiri la...

Ader satu keluarga tue datang dari Selatan tanahair....... depa datang satu rumah nih... pasai depa nak meminang anak dara keluarga tue.... Anak dara keluarga tue la nih kerja sebagai cikgu kat area Selangor....

Anak dara nih (Ros = bukan nama sebenar) dah berkawan dengan sorang mamat nih.... dah lama pon kawan.... ader la dalam setahun setengah... Mamat nih (Rosli = bukan nama sebenar) la nih berkhidmat dalam kerajaan.... kakitangan kerajaan gak....

Jadi... walaupun depa dah lama berkawan... tapi keluarga belah perempuan tak pernah jumpa mamat Rosli nih... cuba pernah la bercakap dalam tepon jer.... hahaha... jadinyer kira dah okeh la tue... at least kenal la skit...

Jadi... masa keluarga nih datang merisik nih.... mamat Rosli nih datang la skali.. cuma dier tak masuk la rumah masa tue.... keluarga dier jer dijemput masuk rumah.... Rosli nih lepak kat dalam kereta jer kat depan rumah.... hehehe...

Setelah berbincang itu ini... lepas tue tetiba jer bakal bapak mertua (bapak Ros) mintak la nak bercakap sepatah dua kata ngan Rosli nih... so keluarga Rosli aper lagi... pi la panggil Rosli masuk dalam rumah.... hahaha...

Masa nih la insiden yang lawak tue gua dapat tengok... tak sangka la gua dapat tengok.... hahaha... best... best... kalu buat drama mesti lagi best.... hahaha....

Biler sajer mamat Rosli nih masuk jer kedalam rumah.... terkejut beruk la dua orang abang kepada Ros tue..... depa dua orang nih cuma beza 2 tahun jer tua dari Ros.... terus dua orang abang Ros nih bagitau bapak dier (Ahmad = bukan nama sebenar) ....

Macam nih la kata-kata diorang berdua .....

"Hah.. abah... inilah dier orang yang belasah kami itu hari... selepas kami kena gari... jer... tetiba jer mangkuk nih belasah kami dengan cota dan gari besi.... Abang kena tang kepala... Adik plak kena tang perut......"

"Biar betul"

"Betul abah... kami memang cam muka dier..... Tutup macam mana pon muka dier kami kenal betul".....

"Kalu gitue... kita kensel jer pinangan nih.... Aku taknak bermenantukan orang giler dan zalim" ... "Balik... Balik..... Berambus dari rumah aku"

Terkedu mamat Rosli tue biler dengar perbualan tue... baru dier teringat yang masa perhimpunan BERSIH 2.0 hari tue... masa dier belasah dua orang budak yang muka nampak samer (maybe adik beradik).. tak sangka bahawa yang dibelasah tue adalah bakal adik ipar dier.... hahaha... tak pasai-pasai jer....

Gua dengar Ros meraung dan menangis kat belakang ... dekat area dapur..... dier kata (mumble)...." abah tak adil..... abah tak tau yang abang Rosli tue orangnya baik...".

Abah dier (En Ahmad) dok kata.... "kalu orang baik.. takder dier buat kerja giler belasah orang yang dah kena gari... orang giler jer yang buat macam tue... nanti satu hari kamu jugak mungkin kena belasah"...

So..... haritue punya event terus tak jadi... no kenduri.. no pinangan... semua sudah kena tolak... tak terkata aper.... cuma nasib baik jer Rosli tak kena belasah plak hari tue... ramai sedara mara yang memang cadang naki belasah Rosli tue... cuma Pak Ahmad jer tak kasi belasah.... dier kata.. biar la... jangan la belasah orang gila.... hahahaha... ayat yang ini paling gua tak tahan tue...

Setahu gua Ros tue menangis sehari semalam.... hehehe.... tapi hari nih masa gua jumpa dier... nampak dah okeh dah.... cadang nak tanya... tapi lain kali la.... ala ... awek comel macam cikgu Ros tue bebila jer boleh dapat balak laik... cuma jangan cari abang polis lagi udah ler... hahaha....

Hahahaha... gua berani jamin lepas nih... orang yang berkerjaya polis agak susah skit nak diterima pinangan.... hahaha.... nak buat camana... sebab sekor babi terpalit lumpur.. habis satu kandang babi terpalit lumpur gak.... hahaha... (peribahasa baru nih)... hahaha

Contoh terbaik orang gila:

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja