Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 July 2011

Buat Laporan Atau Tidak?

Ini ader satu persoalan yang dah lama dah ader dalam kepala otak gua... bukan aper... isu nih banyak kali dimainkan oleh Kerajaan UMNO/BN setiap kali selepas usai satu perhimpunan besar rakyat marhaen.... Malah isu yang samer gak dimainkan oleh Polis dan SPR.....

Kiter amik contoh nih.....

Kalu dalam setiap kali perhimpunan aman rakyat marhaen.. kiter boleh tengok anggota Polis yang bertindak macam orang takder akai... belasah orang ikut suka kepala hotak dier... orang yang dah bergari dan sedang dieskot pon boleh lagi kena belasah bertubi-tubi.... err.... lu ingat kalu orang yang kena belasah tue buat report polis... buat laporan polis... ader ker polis nak amik pot dan buat siasatan... setakat yang gua tau.. semua laporan tue kena simpan.. peram... jadi pekasam.... takder keputusan.. takder siasatan.... nil... nehi...

Samer gak kalu terang-terang kita dapat amik bukti yang UMNO/BN buat tipu dalam pilihanraya... dan bagi wang rasuah pilihanraya... kiter buat report ngan SPR... err... ader ker SPR nak amik pot... nak buat siasatan.... haram... langsung takder....

Jadi... kesimpulannyer.... perlu ker kiter buat laporan polis biler kiter kena belasah akibat keganasan anggota polis pada perhimpunan aman BERSIH 2.0 haritue... kalu akhirnya kiter tau... bahawa semua laporan kiter tue takder impak atau takder diambik pot oleh Polis... jadi... daripada kiter buang masa untuk buat laporan polis... lebih baik kiter kumpulkan bukti keganasan polis kepada para peserta BERSIH 2.0 tue untuk tatapan lebih ramai rakyat...

Nanti biler UMNO/BN dah jatuh tue... boleh la kita revamp dan BERSIH kan pasukan polis.... semua anggota yang bangang macam nih (yang akai jenis letak kat kepala lutut tue).... kiter coldstoragekan.... kiter petisejukkan... atau kita siasat dan dakwa depa kat Mahkamah...

Macam nih la... takkan lu nak buat laporan kecurian pada pencuri plak... kan..kan..kan...

Oh yer... lupa lak.... kalu korang nak tau.... jenis anggota polis yang macam kat bawah nih la yang biasanya kaki rasuah... kaki pow... kaki jaga line pelacur... dan segala macam kerja haram depa buat... jenis nih la yang pernah jadi satu kes kat Segamat dulu yang Inspektor Polis terbunuuh semasa dier membuat cubaan merompak sebuah bank.... jenis anggota polis yang tabley pakai punya orang....

Tengok sini...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja