Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 June 2012

Siapa Lantik Lu?

Bhai.... gua nak tanya nih.... aaaa... agak-agak lu aaaa... siapa lantik lu jadi pemimpin?

Pemimpin yang ada memerintah di Selangor nih pon dulunya dilantik oleh British selepas pemimpin sebenarnya dibuang negeri... Pemimpin yang ada memerintah di Kedah pon dulunya dilantik oleh Ayuthia selepas pemimpin sebenarnya dihalau keluar....

Pemimpin yang ada di Johor nih pon dulunya dilantik oleh British selepas pemimpin sebenarnya dijatuhkan dan dihalau keluar dari negeri... Pemimpin yang ada di Kelantan pon asalnyer bernaung bawah British.. sampaikan ulama negeri pon kena gantung kaki keatas kepala kebawah atas arahan pemimpin tue...

Errr... nak gua citer pasai pemimpin disemua negeri ker... wei... takder sekor pon yang dari susur galur yang lama... semua sudah sama ader kena tukar atau menukarkan yang sepatutnya...

Mari kiter tengok Sejarah Tanah Melayu nih.... saper yang bongok sangat bawak masuk British dulu kat Tanah Melayu nih... pasai depa "pemimpin bangang" nih la nak berebut kedudukan dan kuasa... sanggup depa mintak pertolongan penjajah British....  pasai "pemimpin bangang" camnie la habis British masuk ke negara nih...

Orang Cina dulu dibawak masuk ke Tanah Melayu nih oleh saper.... "pemimpin bangang" jenis nih gak.... Pasai konon nak kontrol dan untung dalam lombong bijih... Diorang berperang dengan JWW Birch pon bukan pasai kepentingan rakyat.. tapi pasai depa tak boleh dah nak kutip cukai dan membuat perhambaan (Sistem Perhambaan dihapuskan pada 1910 di Tanah Melayu nih)

Dato Sagor dan Dato MaharajaLela dan sebagainyer dulu tue bukan lawan JWW Birch pasai rakyat... tapi pasai tabley nak kutip cukai dan kuasa sudah kena kontrol... cheit punya pemimpin...

Yang sewa/jual Pulau Pinang kepada Francis Light tue dulu saper aaaa... murah benar dijualnyer....  Yang jual Temasek kepada Stamford Raffles dulu tue saper aaaa.... bodo punya pemimpin...

Lepas tue.. skarang nih keturunan pemimpin nih dok kata macam-macam kat rakyat... aper daaa.... bukan rakyat  yang sabotaj ini negeri... tapi pemimpin yang bertahap bangang la yang buat ini negeri jadi camnie...

Sebab... semua pemimpin nih jenis tamak haloba.. tak boleh nampak duit dan perempuan depan mata... semua boleh terbongkang....  janji ader duit masyuk.... janji dapat perempuan.... cheit.... tarak boleh pakai betul la...

Jangan la nak marah rakyat aaa.... tengok diri pemimpin tue sendiri... nak cari yang zuhud... rasanyer boleh dikira dengan jari jer.... lebih banyak yang bangang dan tamak haloba daripada yang zuhud.....

1 comment:

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1