Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 June 2012

KWSP Masih Berduitkah?

Hahaha.... Soklah gua guna ayat skema tue... KSWP masih berduitkah? .... hahaha... sesekali kena la berskema bhai... hahaha

Lu orang sumer rasanyer dah tau kan yang KWSP dah naikkan had umur kelayakan untuk mengeluarkan caruman dalam KWSP daripada 55 tahun kepada 60 tahun... hehehe... errr.. pasai aper aaa dinaikkan had umur kelayakan nih aaaa....???

Nih gua nak sesaper yang tau tolong skit bagi maklumbalas... hahaha.. Nak harap KWSP nak jawab rasanyer sampai UMNO/BN dah terbongkang kot baru dier nak jawab... hahaha

Soklah gua...


  1. Saper yang bagi kebenaran untuk mengubah had umur kelayakan pengeluaran caruman KWSP tue.... errr..... ahli lembaga pengarah dier ker... ader bawak dalam mesyuarat ker.... biler mesyuarat tue.. kenapa tak dapatkan "konsensus" dari semua pencarum .... kenapa tak buat pungutan suara.... memandai jer buat nih ....
  2. Cuba la buktikan kepada semua pencarum yang KWSP masih lagi mempunyai semua wang caruman tue... kalu KWSP simpan dalam bank... mesti ader statement.. kalu ader dalam bentuk saham dan bon... mesti ader cetakan printout dier...  kami pencarum nih nak tengok...
  3. Kalu betul KWSP masih ader banyak lagi duit tunai... aper kata kalu pengeluaran otomatik dilakukan kepada semua pencarum duit 1/3 simpanan KWSP  diorang? amacam.. ader brani ker... bayarkan semua dari akaun 3 tue... amacam....
Setakat ini dulu aaa yang gua nak tulis... hahaha... jawap la KWSP oooi....

2 comments:

  1. Aku mau KWSP buat camnih ...

    Kalu masa umur aku 55 nanti .. Kalu total KWSP aku ada RM120K ... aku nak diaorg bayar aku RM2K sebulan dari umuru aku 55 sampai umur 60 (60 bulan = 5 tahun) ... lepas tuh bila aku sampai umur 60 ... aku bule keluarkan semua + dividen ...

    Amacam .. ok tak idea aku nihh ?

    ReplyDelete
  2. LAGI SENANG DEPA KELENTONG LAGI LMA DIPERAM ;)

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja