Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 October 2014

Beberapa Tahun Dulu

Bhai/DeeDee semua...

Beberapa tahun dulu (tak lama mana pon) gua pernah membawa beberapa pelabur asing dari Kourou (French Guyana) yang nak buat survey lokasi tapak pelancaran angkasalepas bagi satelit baru yang berhampiran dengan garisan Khatulistiwa (sebab kos pelancaran akan jadi lebih murah jika lagi dekat tapaknya dengan garisan Khatulistiwa)...

So kami cari kawasan yang airspace dier seluas paling kurang 25 km radius bebas daripada laluan trafik udara serta hampir dengan laut. Dan gua ader bawak diorang kat satu kawasan nih... Kalu ikut knowledge yang gua ader kawasan ini cukup berdaya maju... Dan pendapat ini disokong oleh pelabur asing tue.. Kami memang survey kawasan tue dari darat dan udara...

Lokasi terbaek yang strategik serta mudah akses. Kos pemerolehan tanah pula agak rendah iaitu sekitar RM2.50 sekaki persegi. Tetapi....

Tetapi biler kertas cadangan telah dibuat dengan lengkap dan diajukan kepada Pihak Berkuasa Tempatan... Tetiba jer ader pihak ketiga yang menuntut hak kononnya tanah lokasi tersebut dimiliki oleh syarikatnya walaupun pada sebelum kertas cadangan dikeluarkan gua memang dah semak taraf pemilikan tanah tersebut yang memang milik Kerajaan Negeri sepenuhnya.. 

Tapi biler sudah diberikan proposal lengkap... Ader plak mamat mana ntah declare tanah tue milik syarikat dier... Kononnya syarikat itu ader share dengan golongan "bangsawan".. Yang lagi pelik... dalam rekod pemilikan tanah di PTG gua dapati bahawa tanah tersebut dah jadi milik penama tue (syarikat tue) hanya 5 hari selepas gua serahkan proposal lengkap untuk projek tue yang diserahkan ke PTG untuk diberikan kelulusan...

Dan harga kalo nak beli tanah tue daripada syarikat mamat tue sudah jadi RM42 sekaki persegi... Ater memang gampang makan atas angin nih...

Persoalannya... Macam mana plak syarikat mamat nih boleh memiliki tanah tue dalam masa yang hampir sama dengan proposal kami... Yang best tue saiz lot serta plan boleh plak sama ngan proposal kami... Biler syarikat mamat nih masuk pembelian... Dan berapa dier bayar premium tanah...

Last skali kami kenselkan projek tue pasai itu pemerolehan tanah tue dan pelabur yang gua bawak tue bersetuju untuk membangunkan satu sistem "seabased launch platform" yang boleh dipindahkan bila perlu kepada kawasan berhampiran dengan garisan Khatulistiwa...

Daripada boleh untung negara nih dengan perpindahan teknologi pelancaran angkasalepas dan peluang pekerjaan yang baik dan ramai... Terus takder peluang... Hanya kerana ader mamat sekor yang tamak haloba guna kabel untuk bypass projek atas nama kerabat bangsawan Istana.... Bodoh punya Melayu...

Memang bangsat...

6 comments:

  1. berlambak spesis penyangak@tamak ni ,ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  2. member gua pun pernah alami bhai. submit proposal ke pbt utk cantikkan kawasan. pbt rejek. bbrp bulan kemudian member gua lalu kawasan tu. berderau bhai! projek dah siap. sebiji mcm proposal dia. tembok nama kawasan tu pun guna drawing dia. kalau nak hijak pun, buatlah drawing lain.

    ada sykt melayu buat proposal pd sykt tv utk projek Islamik. kena rejek. 3 thn kemudian, stesen tv tu siarkan rancangan bersiri sama cam proposal sykt tu. tak tau apa jadi sbb tak follow sgt.

    rumusan dr kejadian atas - jgn gatal submit proposal kalau tak ada org dlm.

    dengar ceritan tender2 pbt yg kluar paper tu. kalau ada 10 tender, 8 tu dah ada org punya.

    cerita lama. ada member aku ni kuat gak disatu pbt. hari sabtu dia semak, nama sykt dia ada dlm shortlist. bila tiba mesyuarat hari isnin, nama sykt dia dah hilang! rupa2nya ada org yg kabel lagi besar buat kerja hari minggu tendang dia kluar...

    wallahu a'lam

    ReplyDelete
  3. Nak tau kenapa? Sebab mamat tu dtg sebagai melayu bangsawan. Kalau mamat tu dtg utk mempertabatkn Sunnah Rasulullah s.a.w. Pastinya mmg tidak teruja pd silauan daki dunia tu.

    ReplyDelete
  4. Abg Spy,

    Artikel ni bagus. begini lah melayu-melayu sebangsa. tamak dan haloba.

    daripada harga RM2.50 sekaki ke RM42 sekaki.??? hahaha mmg betul makan atas angin ni.

    tp kan elok kalau betul syarikat tu nak ambik untung atas angin pun... ambik murah lah.. RM3.00 sekaki ke, RM5 sekaki ke, so teknologi dan peluang kerja masih lagi org-org kat malaysia ni dapat.

    "Yang mengata lebih banyak tak tahu dari yang dikata" - Rahimi

    -rahimi-

    ReplyDelete
  5. rocky the great brown dick says: hokk aloohh.. apo nak heran, kek EPU sanun bolambak lanun2 yg takdo kojo laen sek nak caras idea & projek paper orang yo; .. zalim botul orang borkulit manusio tapi porangai &hati lobih torok dari ...errr (ntah tak tau lak nak kato macam apo, nak kato macam "anjeng" tak buleh sobab dah naek taraf dek program melayu2 baghal & bangang)

    ReplyDelete
  6. bagus adik pun tau memang bangsat cilaka puak jenih ni
    dari pejabat keluar maklumat macam sial saja

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1