Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 October 2014

Bila Ostad Sampul Sembang Ja Lebih

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang gua rasa menyampah aderlah biler gua dengar Ostad Sampul dok bercerita tentang jihad menentang kezaliman... Cerita bukan main gah... Cerita bukan main gempak... Cerita macam la dier yang lead jihad dan penentangan tue... Last-last... Siap edar sana sini tabung derma jihad... tabung derma pondok... tabung derma institusi...

Tapi...

Biler golongan Mustad'afin dinafikan haq mereka... Ditindas... Ditekan dan dikenakan macam-macam tindakan yang menyempitkan kehidupan mereka... Ostad Sampul hanya setakat bercerita ja... Kalo nak kata ader tindakan... Hanyalah kalo ader media yang membuat liputan... Bab enter frame bagilah kat Ostad Sampul nih... Senang nak tengok perangai diorang biler ader pemilihan...

Ostad Sampul masih lagi mewah bhai.. Aper ader hal pada diorang bila mana harga bahan bakar naik harga... Takder kesan la bhai... Hidup Ostad Sampul hampir sama dengan Dewa dan Dewata Raya... Makan tanggung berak cangkung disponsor... 

Ader Ostad Sampul yang dinaikkan orang menjadi wakil kepada rakyat... Tapi menikus bila berdepan tugasan yang diamanahkan kepada mereka... Senyap sunyi tak berdetik dalam mesyuarat.... Usahkan soalan ... Hujjah pon takder...

Tapo kalo depan media... Mulut dier la nombor 1... Numero Uno... Macam chilaka ja...

Ader sekor Ostad Sampul tue... Berpusing-pusing dier ngelak daripada bertelagah memperjuangkan haq golongan Mustad'afin... Hanya kerana tebalnya sampul dari puak penzalim yang selalu dier dapat... Itupon masih ramai Melayu yang ikut dan folo ceramah dier yang isinya hanya setakat perkara seperti wudhu, haid, nifas, lafaz niat dan urusan zakat...

Tak pernah pulak dengar Ostad Sampul nih bawak kisah golongan Mustad'afin dalam kuliyyah dier... Agaknyer takut tak dapat kena sponsor dengan sampul tebal lagi kot...

Oh yer lupa... Kalo lu orang nak tau... Ostad Sampul la yang selalu dok puji dan puja golongan Dewa dan Dewata Raya... Siap guna ayat Al Quran dan Hadith lagi untuk justifikasi... Malah kalo Dewa dan Dewata Raya ader depan diorang... Bukan setakat cium tangan... Malah siap sembah sambil berbaring atas lantai lagi... Punya la taksub menyembah para Dewa dan Dewata Raya...

Ini semua bahan bakar api neraka ja...

Aper nak jadi aaaa Ostad Sampul nih... Errr... Taknak berjuang ka menghentikan pesta kenaikan kos sara hidup rakyat marhaen mustad'afin nih??? Biler aaa Ostad Sampul nih nak jadi real juara rakyat... Cukup-cukup la perasan bagoosh dengan jubah dan sarban serta songkok tinggi dan kot... Cukup-cukup la pakai Elysion, Vellfire, Alphard, Golf GTI, Bimmer, Merc.... Dan dapat layanan karpet merah... Cukup-cukup la pi Mekah dengan duit pendeposit Tabung Haji... Cukup-cukup la tangkap gambar sana sini tapi tak menangkap gambar kedaifan golongan mustad'afin... Cukup-cukup la dok melabel orang tue sesat orang nih sesat... Cukup-cukup la sekat dan halang orang yang menegakkan sunnah Rasul dalam menyediakan bahan makanan dan keperluan mengikut sunnah.... Cukup-cukup la "wa ampu sana wa ampu sini".... Cukup-cukup la disponsor terbang sana sini.... Cukup-cukup la kumpul ESOS dan Pink Form... Cukup-cukup la jadi DUTA dan keluar TV Akhbar jual agama....  Cukup-cukup la jadi "Broker" kepada pemaju dan peniaga....

Cukup-cukup la jangan nak membodohkan orang kampung dan makcik Felda dengan lakonan kezuhudan lu orang.... Sampaikan makcik-pakcik siap beratur nak bermenantukan lu orang... Cukup-cukup la susun ayat chantiq motivasi sana sini... Tapi sendiri tak ikut dan amalkan....

Poodah aaaaa....

BR1M = Berbaris Ramai 1si Minyak

4 comments:

  1. Salam C++

    Dahsyat N3 miker kali ni. Sayangnya ostad sampul tak baca.

    ReplyDelete
  2. USTAD SAMPUL TAK BACA TAK APA...ASALKAN SEMAKIN RAMAI KENAK DENGAN USTAD SAMU NI...SENANG NAK BAGI PELEMPANG SIAM...

    ReplyDelete
  3. Zaman sekarang ini hendak cari ilmu tidak susah,hendak cari orang yg BERTAKWA yg susah.Dengan takwa ada adalah penyelesaian segala masaalah umat Islam dalam ekonomi,peperangan(contoh macam diGaza)...etc.

    ReplyDelete
  4. jgn sampul latex suda la.
    kahkahkahkahkahkahkah!!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja