Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 October 2014

Digantung Kerana Mendahului Parti?

Bhai/DeeDee semua,,,

Tahniah gua ucapkan atas keputusan menggantung keahlian Saari dan Hasnul dalam PAS.... Ini memang tindakan yang tepat berpandukan Perlembagaan PAS.... Memang inilah yang sepatutnya dilakukan oleh PAS ..... membuat keputusan berpandukan Perlembagaan PAS....

Cuma....

Cumanya..... kalu alasan Penggantungan adalah kerana membuat tindakan mendahului Parti...... errrr.... kenapa Hadi Awang yang juga membuat tindakan mendahului Parti tidak dikenakan tindakan yang sama....

Walhal Hadi Awang juga memang sahih mengeluarkan keputusan sendiri-sendiri lebih awal daripada mensyuarat JK PAS Pusat .,.... Aderkah kerana dalam PAS kini ader KASTA..... Pergh... hebat la kalu gitue..... sejak biler aaa ader sistem KASTA nih...... masa zaman dulu takder pon KASTA-KASTA nih.... tak kisah la masa Yusuf Rawa ka.... Fadhil Noor ka.....

Tapi takper la..... biler dah jadi camnie ... pada gua aderlah lebih bagoosh.... sebab aper bagoosh.... sebab dengan tindakan semacam nih baru la ahli-ahli bawahan yang bukan wala' dan taksub membuta nampak bahawa PAS juga aderlah sebijik macam UMNO.... cuma guna label Agama ja.....

Hahaha..... maka betul la slogan PAS Ganti UMNO ....... hahahaa

Thorbaek....

8 comments:

  1. releks aa bhai...

    lu bukan tak tau...

    ka saja-saja buat tak tau...

    jawatan presiden kan dipilih dalam muktamar...

    itu dua orang tak dipilih sebagai presiden dalam muktamar...

    tak berbangkit isu kasta segala bagai...

    melainkan lu sengaja nak buat isu.

    ReplyDelete
  2. Setuju, memang betul PAS bertindak mengikut perlembagaannya, tetapi hukumlah juga yang lain terutama Tuan Presiden. Barulah boleh tunjuk Islam subur dalam PAS, bukan dikuburkan PAS. Terasa macam nak bermadah pulak mcm saudaraku Nik Abduh. Haha..

    ReplyDelete
  3. hadi boleh hadir mesyuarat hukum 2 adun. tp sidang parlimen yg lebih penting dia ponteng. makan gaji buta tak buat kerja samalah makan duit haram!!!

    ReplyDelete
  4. Bhai,

    Mana boleh hukum orang maksum UG...terpelihara dari membuat dosa tu...apa-apa undang-undang pon tak boleh sabit tuang presideng tu...lantak pi la parti gila camtu...nasib baik gua non partisan...hohoho...

    walawalawalauueeehhh...ikut la zikir tuang presideng korang tu...

    ReplyDelete
  5. Salam bhai

    Bile mike jadi member PASMA ni - mempertikaikan keputusan parti ? Karang marah si Nik Abduh & ulamak macam Nik Zawawi tu karang, siap le lu kena tibai sama tu ahli totok PAS !

    hohoho

    ReplyDelete
  6. PAS itu Hadi. Hadi itu PAS. I rest my case.

    ReplyDelete
  7. jadi tali barut umno lagi bagus tak kena apa apa tindakan

    ReplyDelete
  8. kalau buat hudud nanti, adakah ulamak UG akan ada imuniti?

    kalau peraturan dan tindakan dlm parti pun terpilih2, maka apakah akan ada keadilan jika laksana hudud?

    jgn nanti hudud menjadi sasaran kecaman musuh islam, bukan kerana hudud tidak baik tp kerana yg melaksanakan itu senget sebelah.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja