Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 February 2016

Musang Berbulu Ayam

Bhai/DeeDee semua..

Artikel ini pendek je. Sekadar nak bagitau... Berhati-hati pada musang berbulu ayam yang sedang masik dalam reban AMANAH..

Bukan setakat ada musang PAS atau UMNO dalam reban AMANAH.... tapi jangan terkejut bahawa ada juga musang Mahathir Mohamed yang sedang menyusup masuk dalam reban AMANAH.... Antara musang PAS, musang UMNO dengan musang Mahathir Mohamed.... lagi bahaya musang Mahathir Mohamed....

Sungguh la...

Bahaya sungguh...  Hahaha... ader masa nanti kalo free saya dedahkan nama-nama musang Mahathir Mohamed dalam AMANAH.

Okeh. babai

5 comments:

  1. aku pernah komen benda yg sama. dlm keghairahan menerima masuk ahli, Amanah hendaklah berhati2. spt apa yg berlaku dlm pas dan pkr, ajen2 kerajaan menyelinap dicelah duyunan rakyat kdlm parti2 pembangkang.

    didlm pas, ajen2 ini berlapis2 dan dpt dilihat dgn pecahan demi pecahan dlm pas. akhir sekali dilihat hadi dan kuncu2nya berjaya dlm misi memghancurkan pakatan rakyat.

    adalah amat mudah utk mengenal pasti barua2 ini. mrk akan mengeluarkan komen2 yg menjadi peluru kpd umnobn. didalam pas, kita lihat hadi mengeluarkan kenyataan2 yg memburukkan rakan tahaluf siyasi disaat akhir pru.

    setelah hadi berjaya dlm misi memecahbelahkan pakatan rakyat, pas tlh menjadi hampas; tak boleh digunakan lg utk misi menghancurkan pakatan baru.

    bagi ajenda seterusnya, org baru diperlukan. disini azmin menjadi barisan baru utk menghancurkan pakatan pembangkang yg baru - pakatan harapan. komen dia melalui media atas pemecatan 2 barua oleh lim amat mengejutkan. dia tak ada ke nombor hp lim? tak boleh hello2 ke? knp dia sibuk dlm urus tadbir kerajaan negeri? seterusnya, balaci2 azmin meneruskan ajenda memanjangkan isu ini dlm blog2 mrk.

    rakyat jgnlah terpedaya dgn usaha2 azmin memberikan wifi, air dan bas percuma. disini kita sbg rakyat individu hendaklah melihat apakah manfaat keseluruhan yg kita terima dibandingkan dgn manfaat yg diterima oleh azmin dan kuncu2nya.

    wifi berapa rm sebulan? air rm10.00 sebln. tambang bas rm? bandingkan dgn projek2 yg diberikan kpd geng azmin spt kubah masjid dan pintu gerbang.

    mender ni tlh lama dipraktikkan oleh mendiang lee kwan yew disingapura.

    "As long as you keep the population happy, you can do anything you like!"

    ReplyDelete
  2. sebenarnya LGE yang takdak no tepon jemin..tu sebab masa dia nak pecat tu, dia iut suka kepala dia je..tak reti nak call dulu ke sembang bagi elok sikit...ni kejadahnya main campak je wakil parti keluar dari pentadbiran negeri..

    kalau nak kata jemin tak layak nak campur urusan negeri lain, masa hudud dulu pasaipa byk sangat salakan dari orang bukan dari negeri yg berkenaan???

    kah kah kah..

    aymy8888

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu tau ke apa yg dua mangkuk adun pkr tu buat? masa dlm mesyuarat exco, mrk ni diam mbisu mcm mp2 pas dlm parlimen. tak join bhujah hinggalah keputusan dibuat utk meluluskan projek tu.

      projek tu pun dah lama diluluskan oleh umnobn masa kohtsukoon. adun yg luluskan tu jugalah yg minta projek tu ditangguh. kalau projek tu ditangguh, kerajaan negeri pulau pinang berhadapan dgn tuntutan gantirugi +-rm1bilyoon. lim kata kerajaan negeri boleh bankrap.

      Nampak tak mainan adun2 umnobn? mrk nakkan gantirugi tu, tau tak? mrk sendiri luluskan projek dgn syarat2 yg berat sebelah yg win win bg mrk. projek jln mrk untung, projek tangguh batal pun mrk untung. itu kerja umno bn dr dulu lg.

      jadi satu persoalan - adun2 mangkuk tu masa mesyuarat tak ada maklumat ini? notis agenda mesyuarat tak ada? jadi jgn meraung konon memperjuangkan hak rakyat kalau dlm mesyuarat tak nak atau takut berdebat. kalau nak berjuang melalui media elok letak jwtn dan masuk ngo.

      sekurang2nya, mp serban besar tu ada juga buat kerja utk bangkit kemuka soalan wlpn soalan tersasar dr tajuk perbincangan. org bincang pasal kewangan asing, dia persoal pekerja ah seng.

      lim masuk dewan tu dgn tanggapan adun2 mangkuk tu akan sokong dia. kalau mrk tak setuju knp tak beritau lim awal2? ini semua krn nak memalukan lim..

      azmin ni sbnrnya projek Mahathir utk pembangkang. sbb tu dia memuji muja Mahathir dlm majlis kahwin anak dia hingga lupa nak sebut anwar. cuba lu org fikir apa perasaan keluarga anwar bila azmin memujimuja org yg fitnah penjarakan ketua keluarga mereka? azmin tak ada otak ke nak fikir benda ni?

      Delete
    2. tokong tak pernah salah...got it...long live tokong...tokong memacu kejayaan ummah...kah kah kah...teruskan menjadi kuda tunggangan tokong..

      aymy8888

      Delete
  3. s5 menyebatikan diri dengan arahan dari tuan besar masing masing
    bukan nak bagi kuat Islam kalau setakat nak pelemah Islam
    boleh belahhh
    bial dikahirat nanti kita akan dapat tengok sapa diri kita sebenar dan kawan kawan kita jiran kita saudara mara ahli keluarga geng ofis kita
    itu jam baru tau yang sebenarnya tak tipu punya

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja