Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 February 2016

Hahaha. Sudah Ada Konsultan.

Bhai/DeeDee semua...

Wahlauwei... Sudah ader konsultan agama tue.. Cayalah... Lu orang ingat senang ka mau hafaz Quran... Lu orang ayat lazim pun kelaut... Hahaha... Gua tak kata la gua hafiz ker mender ker... Tapi yang pasti gua tak hafal Quran sepenuhnya... Gua hafal ayat lazim dan beberapa surah lagi aaa... Kira okeh la dari tak hafal langsung...

5 juz tue swnang-senang ja gua tackle... Hahaha

Terbaiklah... Masyuk... Sebulan gaji setahun... Hehehe


5 comments:

  1. astaghfirullah, bila agama diniagakan

    ReplyDelete
  2. dulu masa arwah ayah aku belajar agama, guru dtg rumah ambil murid. maklumlah rumah dicelah2 hutan. tp guru dia memang power, selain dr ajar hukum hakam, ada ajar ilmu hikmah. masa hujan, guru dtg rumah ambil murid dgn pegang daun pisang sehelai atas kepala. sampai pondok dia semua tak basah. yuran adalah ikhlas. ada yg beri ayam hidup. ada yg beri minyak tanah. ada yg beri duit. ikut kemampuan org kg.

    tp skrg, ada mcm2 pakej. hingga ada suatu masa dulu pakej utk kerja2 kematian. dr mandi, solat, kebumi dan tahlil. mana perginya keikhlasan dlm beramal? pakej ni hilg setlh kena hentam.

    tp aku belum lg lihat iklan utk qada solat org yg dah meninggal. sbb apa? sbb solat ini gantinya adalah sebyk jumlah yg ditinggal. itu yg ustaz2 tak larat nak buat.

    tp yg bab ambil upah haji umrah tu aku musykil skit. boleh ke? tahlil tu sendiri pun dikhuatiri bidaah. solat terawih lagilah bidaah. ambil upah buat kerja bidaah.

    solat jemaah ni Allah swt dah tetapkan lima waktu saja. supaya umat dpt berkenal2an. tp solat sunat lebih2 lg solat mlm adalah masa utk hamba bersama khaliq. masa itulah kamu luahkan perasaan kamu kpd pencipta kamu.

    kalau solat sunat terawih kena jemaah, knp tak dijemaahkan solat2 sunat waktu subuh, zuhur, asar, maghrib dan isyak?

    ReplyDelete
  3. Dan berimanlah kamu kepada apa yang telah Aku turunkan (Al Qur'an) yang membenarkan apa yang ada padamu (Taurat), dan janganlah kamu menjadi orang yang pertama kafir kepadanya, dan janganlah kamu menukarkan ayat-ayat-Ku dengan harga yang rendah, dan hanya kepada Akulah kamu mesti bertakwa

    hapai dan tak hapai tapi kalau tak beramal denagn ayat ayat Allah musibah menanti jawabnya
    bayarn kepada imam terawih tu hanyalah kepada Allah diserahkan sagala urusan diakhirat nanti betoika tak betoi ka
    dan yang ada hapai 5 juz tu elok masuk nama sekali cuba nasib

    seperti keledai yang membawa kitab-kitab yang tebal tapi tak tau apa
    isi kandungannya amat rugilah manusia itu

    ReplyDelete
  4. Perang Siber Bergegar 2017 - 'UMNO Perlu Ditanam'
    >>> Klik Di Sini <<<
    'UMNO Wangi Hingga Ke Tahi' - Penjilat Tegar
    >>> Klik Di Sini <<<


    Anak Muda Selangor Makin SAYANG Azmin - Utusan Mengaku Salah
    >>> Klik Di Sini <<<
    UMNO BODOHKAN PAS - PAS Tiada Dlm Kabinet Baru UMNO-PAS
    >>> Klik Di Sini <<<


    Pukulan Maut Anak Johor - Kami Tak KEBULUR Jawatan Dlm UMNO!
    >>> Klik Di Sini <<<
    UMNO Terengganu Kekal Perjuangan TerBODOH Spjg Zaman - Tun M
    >>> Klik Di Sini <<<


    Rakyat RAYU Anwar Dibebaskn & Pbunuh Antartuya DiTANGKAP!
    >>> Klik Di Sini <<<

    ReplyDelete
  5. Ok..aku ambik 2 imam siap sediakan makan minum n penginapan aku bayar RM 45k..kalau aku xsediakan makan minum n penginapan aku bayar RM35k..

    Siut apa 2 orang makan minum bulan pose siap penginapan sampai RM10k..sewa kondo pun aku rasa dalam RM5k..makan minum bulan pose utk 2 orang RM5k???..

    Damn

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja