Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 February 2016

Depa Kata Tak Boleh Kutuk Ulama

Bhai/DeeDee semua...

Depa kata tak boleh kutuk ulama... Kalau kutuk dan hina ulama.. Kira macam kutuk dan hina Nabi... Sat nak tanya depa la nih.... Ulama tu sapa? Takkan puak depa je booeh pegang titile Ulama... Puak-puak lain tak layak ka? 

So., kalau nak jadi ulama kena masuk puak depa ka.. Masuk parti depa ka.... Buduh la wei...

Habis tu hangpa dok tibai kutuk dan hina Ahmad Awang, Asri Zainul Abidin, Harussani semua tu boleh la pulak... Hangpa dok tibai Mufti Kedah, Mufti Perlis, Mufti, Perak, Mufti Johor, Mufti Wilayah Persekutuan, Mufti Pahang semua tu boleh la pulak...

Bingai tak sudah la hangpa nih... Sama macam perangai pentaksub Azhar Idrus...  Kita tibai Azhar Idrus atas perangai tak ikut akhlak Islamiyah bila bawak kereta (bawak macam pelesit) depa kata kita hina Ulama.... Tapi depa dok tibai orang lain (guru agama lain) boleh pulak..... Macam la Azhar Idrus tu maksum sangat... Taraf wali ke?

Bingai... Bingai... Aper nak jadi la korang sumer nih.... Bingai nak mampus....

Orang tibai Hadi Awang atas kapasiti politik dia, hangpa kata orang tibai atas kapasiti agama dia... Bodoh... Yang hangpa tibai Najib Razak boleh lah pulak.... Atas kapasiti apa hangpa tibai... Politik ka... Rasanya hangpa tibai semua sekali sampai atas kapasiti agama pun hangpa tibai...

Tak sedaq diri sungguh lar... Aper nak jadi la... Itu lar.. Banyak sangat minum ayaq basuh kaki tu yang sampai ketegaq.... Haha... Bingai dan bebal nak mampuih... Hahaha.... Wei jadi orang la wei... Jangan jadi tunggul... Hahaha

Aper daaa...

P/S : tolong habaq kat Azhar Idrus... Lain kali jangan bawak keter macam pelesit.... Kalau tau dah lambat... Keluar la awal... Jangan pedeghaih bawak keter macam pelesit... Itu perangai setan... Bukan akhlak Islamiyah....


7 comments:

  1. para nabi pun org tibai. dr dulu sampai skrg. sampai reka cerita dongeng pasal para nabi. ada ke nabi musa as bertelanjang sbb kain baju dia dilarikan oleh batu? itupun org percaya dan beriman dgnnya.

    kalau lu org beriman pd para nabi, pasti korg tau bahwa para nabi2 diperlihara Allah swt dr keaiban.

    ReplyDelete
  2. Dulu sebelum UG cantas setandan aku lihat bendera PAS sebagai bendera Islam.

    Sekarang bila UG mengendali PAS aku lihat bendera PAS seperti setompok cecair nikmat menitik di jerman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... diatas cadar hijau...

      Delete
  3. kat Allah pun manusia kata kat nabi apa lagi
    sahabat nabi imam imam ulamak pun tak telepas dari cercaan
    depa terus buat tahana
    kalau kita betoi tak betoi mesti orang kata kan biasa tu
    tunjuk kami jalan yang lurus - jalan orang yang Engkau bagi nikmat dan bukan jalan orang yang Engkau murka dan sesat
    sapa dia yang Allah murka sapa pulak yang sesat
    entah entah kita pun temasuk dalam golongan yang Allah murka n sesat
    b we we


    ReplyDelete
  4. Ok. Ni artikel plg win utk thn ni... Kutuk hadi awang = kutuk ulama. Kutuk ahmad awang = xde apa, ok je.. Eh??

    ReplyDelete
  5. Dunia Akhir Zaman. "DUNIA SEMENTARA, AKHIRAT KEKAL ABADI"

    ReplyDelete
  6. Spesies ulama dah rare...pupus...akhir zaman.. Yang ada spesies tembolok dan pelawok...tambah lagi ulama pay per view... Giannn tak dapat muslimat...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja