Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 December 2016

Bangku Tak Cukup

Bhai/DeeDee semua ...

Malaysia ni penuh dengan lawak .... lawak seram ader... lawak sedih ader... lawak kesian ader... lawak bangang lagilah banyak ader... Hahaha....

Tapi antara lawak yang paling "ngetop" aderlah lawak ader rumah bernilai 1 Bilion tapi bangku pun tak cukup... Hahaha... Aper punya hina la... low class ...

Lawak siot biler nak buat kenduri tapi bangku tak cukup... hahaha... aper kelas pakai kerusi... bentang tikar jer la... dulu ... zaman dulu ... boleh pulak bentang tikar duduk bersila bersimpuh... takkan la nih tak boleh kot?

Takkan la ponggong itam tu ader bisul pulak... kalo ader bisul mesti pasai suka duduk atas bantal... kan orang tua-tua marah kalu bebudak duduk atas bantal... nanti boleh bisul... Hahaha

Kalu tuan rumah tak mampu nak sediakan bangku kayu jati... bangku empuk...  pergi la kedai mana-mana beli bangku plastik... Bukannya mahal sangat... tak sampai RM50 pun... kalau tak cukup duit boleh la pinjam sama Sheikh Arab... diorang kan suka menderma... Kalu malu nak pinjam duit, kelui la sama gua ... boleh la gua pinjamkan bangku plastik yang gua beli kat 3M tahun lepas.. elok lagie takder rosaknya... tapi duduk elok-elok la... takut kaki bangku tu patah jer... Hahaha

Oh yer.... lupa pulak... Rumah bernilai 1 Bilion tu pun bukan ader sekupang pun duit mak pak diorang yang digunakan... semua cilok dari tabung ayam marhaen... lagi ader sembang konon hebat sangat... hahaha... pigidah... sara hidup sekeluarga sekaum kerabat pon selama ni atas ehsan marhaen.. lagi mau sembang dasyat... huhuhu

Hahaha...  buat malu betul la havoc pasai bangku takder... adoyailah... semekin semekut betul lar... daif sungguh... satu dunia dah gelak pasai nak buat kenduri bangku takder.. bangku tak cukup... bentang la tikar mengkuang cukup la... kalu nak hidang jamuan... bentang jer seprah panjang-panjang... hahaha... hidang dalam talam... takut sudu garfu semua pun tak cukup la pulak... hahaha

Lawak siot... hahaha..

Ader paham ka???

Banzai....

4 comments:

  1. Bro C++
    Ingat tak kes "KESIPUAN" kak mah tak jadi terime anugerah kat PBB tu..... same jugaklah ngan kes TDM nih. Gua agak mase tu SUA PBB lupa nak pinjam kerusi plastik bro.

    ReplyDelete
  2. Aku ingat ahli politik dengan kakitangan awam saja buat kerja kartun... rupanya dah berjangkit dengan pekerja istana buat kerja kartun. Moga YDPA yang baru dapat bagi Kemurkaan Diraja kepada pekerja2 istana yang mula jadi kartun.

    ReplyDelete
  3. ini sudah jadi kes hina bakal YDPA bro. jemput tapi kerusi lupa beli. kena buat kes derhaka kepada YDPA. start dengan tukang buat surat jemputan dan akhir dengan tukang batal jemputan. hukum macam tun mutahir. sula satu keturunan kerana derhaka pada YDPA! Muahaha!!

    ReplyDelete
  4. Melayu nk hina mamak caranya halus. Nak kata berambos kau keling, x sampai hati. Buat2 la alasan bodoh x sediakan kerusi.
    Paham2 sendiri la.. Tapi dasar keling mmg mcm tu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja