Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 October 2015

Inilah Akhlak Penyokong Olamak Envelope Dalam PAS.

Bhai/DeeDee semua..

Gua tamo citer panjang... Biar ja gambar berbicara.... Inilah dia akhlak para walaun penyokong dan pentaksub PAS dan Olamak Envelope yang penuh berkubang dalam PAS... Haha... Penuh maki hamun, carut marut dan segala macam kekejian... Macam chilaka kan.... Hahaha


15 comments:

  1. sakit hati tengok.......kerusi kosong ...xdatang... elaun gulung masuk serban....dah la undi pas.....pas mcm bn dah.....pru14 x menang x pe....asalkan suma mp pas kalah....menyemak je.

    ReplyDelete
  2. aku rasa pascai tak tau kot PH nak tayang poster2 ni. kalau depa tau mesti depa bocorkan rahsia dan kamera dah lama palingkan atau hitamkeluarkan....

    memang dasar muka tak tau malu... makanler gaji elaun buta tu... pencen buta sampai mati...

    ReplyDelete
  3. ni masalah bagi orang yang berfikir dgn otak jauh dari kepala.....

    ReplyDelete
  4. nilah zaman it yang penuh denagn teka teki
    nampak macam yang dikata yang dianggap tapi betoi kah sipelaku itu
    sama sama tunggu kiat semau kan dimatikan akan dibicarakan
    didunai ada yang patut dibicarakan tapi di sorok akan segala tingakhlaku
    maka pada hari tu yang kita nak tahu akan diberitahu
    kalau hari ini umok kita 40 50 tahun rasa sat saja apa yang kita dah buat dimasa lalu
    sobar mennanti

    ReplyDelete
  5. Pas tak tanya sebab Tuang Presideng kata kena ada saksi yang nampak Najib bawak karung2 guni berisi RM2.6 billion ke bank dan masukkan duit berkarung2 tu dalam akaun dia. Tuang Murshidul am pulak langsung tak percaya yang Najib dapat sedekah berbillion sebab hanya orang miskin je yang terima sedekah. Pastu dia pun belum dapat "confirmation" dari sahabat2 ghaib dia tentang duit najib sebab kat alam ghaib ni diaorng tak pakai duit tapi pakai "harta karun" yang simpan kat dalam gua atau dalam tanah. So bila nak selidik pasai duit najib kat bank tu agak susah sikit sebab sahabat2 tuang murshidul am semuanya halimunan

    ReplyDelete
  6. kihkih...PAN tat mak luuuu...kihkih

    ReplyDelete
  7. Jika akhlak dan bahasa ulama pujaan mereka pun dah menyamai taraf anjing yang menyalak babi di atas bukit, tentulah mereka pun turut menyalak seperti anjing juga. Bukankah mereka itu sama-sama spesis anjing.

    ReplyDelete
  8. Subhanallah. Allah swt bayar "cash" atas penipuan dan perangai mereka. Insyaallah.

    ReplyDelete
  9. saya baru je discuss dengan salah seorang orang penting dalam bidang agama kat

    malaysia.pakar dalam munakahat(kahwin cerai). malasah baiah pas ni masalah kecik je..
    Walaupun baiah cerai taklik.. Wakil rakyat pas yang nak berhijrah ke amanah cuma perlu
    ceraikan isterinya talak satu.. tunggu sampai habis edah...masuk amanah pastu akad
    nikah semula..settle masalah..sebab dari segi perundangan syariah masa wakil rakyat masuk
    amanah..baiah cerai taklik pas tu dah terbatal sebab dia dah tiada isteri..nak cerai siapa.
    Dah masuk amanah, akad nikah la semula..So tak perlu risau pasal nak naik mahkamah..atau

    jatuh talak tiga..tapi kalau masuk juga amanah sebelum cerai talak satu dan tak tunggu

    sampai habis edah, dari segi perundangan syariah malaysia. SAYA ULANG BALIK IKUT

    PERUNDANGAN MALAYSIA kemungkinan besar jatuh talak tiga. sebab baiah satu bab, cerai taklik

    satu bab. walaupun ikut pandangan mazhab lain tak jatuh talak tapi mazhab syafie

    kemungkinan besar boleh jatuh talak. cuma bab baiah wakil rakyat tersebut wajib membayar

    kafarah kerana melanggar baiah walaupun dah cerai isteri..kEBANYAKAN KOMEN YANG MENGATAKAN

    JATUH TAK TALAK HANYA PANDANGAN UMUM YANG TIDAK MENELITI PERUNDANGAN MAHMAKAH SYARIAH DI

    MALASYIA.
    Jadi wakil rakyat yang masih ragu ragu untuk berhijrah ke amanah, jangan takut lagi..
    sebab jalan penyelesaian terbaik dah ada...yang tinggal lagi anda mahu atau tidak...
    SO.. PANJANG-PANJANGKAN LAH CADANGAN INI KEPADA BLOG LAIN SUPAYA ISU BAIAH PAS INI TIDAK

    MENJADI BATU PENGHALANG UNTUK WAKIL RAKYAT PAS MENYERTAI AMANAH. INI SAJA JALAN TERBAIK

    YANG MENGIKUT UNDANG-UNDANG MALASYIA. SAYA TIADA BLOG POLITIK SEPERTI GREENBOC, C++,

    ADDINEEN, SNIPER DLL JADI ANDA BLOGER-BLOGER PAKATAN HARAPAN YANG ADALAH YANG MAMPU MENJADI

    TULANG BELAKANG KEPADA PAKATAN HARAPAN UNTUK MENYELESAIKAN ISU BAIAH PAS INI. KEBANYAKKAN

    CARA LAIN YANG DICADANGKAN BERKENAAN ISU INI MENYEBABKAN WAKIL RAKYAT KITA DIHERET KE

    MAHKAMAH SYARIAH UNTUK PERBICARAAN YANG MEMAKAN MASA LAMA,SEDANGKAN MASA MENCEMBURUI KITA..
    SEMOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN DAN BANTUAN KEPADA PAKATAN HARAPAN..AMIN..

    ReplyDelete
  10. Taop x nampak pun PAN bertambah kuat selain dari kuat mengampu DAP sbg abg besar!..

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Maaf Encik Zamani. Teringat zaman kecik-kecik. Si Ah Kow (penjual ikan) terdengar saya marah cakap 'cibai' kat kawan saya. Ah Kow pun menjerit panggil emak saya, "Nyonya, lu anak cakap busuk!!!". Hehehe, PAS parti 'busuk'???

      Delete
  12. kah kah kah, ramai jugak batak pas kat sini

    ReplyDelete
  13. ish...mcm tu ka..akhlak penyokong ulamak.. yyg tak hadir parlimen diaorg tak ckp pa...guna agama utk temolok sendiri...

    ReplyDelete
  14. obsesi wan rosli dan rakan2 dlm pas terhadap dap tak habis2. umno dihantui dap sejak cina reject mrk, skrg pas pula ikut serta. klu tak tahu makna obsesi cari dlm kamus BI perkataan 'obsess'

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja