Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 October 2015

Ostad Envelope

Bhai/DeeDee semua...

Inilah kerja paling untung ... jual agama... Kerja Ostad Envelope.... Lagi ramai yang jahil bab agama walaupun siang malam ader kuliah dan tazkirah agama sana sini... Tapi pasai Ostad Envelopne nih ader ramai dalam Malaysia... Kerjanya tak lain tak bukan hanya membeeikan kefahaman songsang kepada para jamaah... Ditakut-takutkan dengan iau kena ikut jangan banyak soal apa yang Ostad cakap... Apa yang Ostad bagitau jangan di bantah....

Islam yang mudah sepertimana yang diajarkan oleh Rasulullah... Dan diamalkan oleh para Sahabat.... Dah jadi makin pelik dan rigid dengan idea-idea songsang labgi karut oara Ostad Envelope... Tambah lagi ader yang diklasifikasikan Olamak ... Tapi sekadar Olamak Envelope je....

Pun begitu... Pasai glamer.. Pasai dapat sambutan... Pasai berduyun orang datang ceramah Ostad Envelope nih... Yang penuh dengan lagho... Gelak ketawa.... Yang pengisiannya entah kemana... Last-last boleh jual air jampi... boleh jual "tangkal" ... boleh jual ayat.... boleh jual cd/dvd...

Tak cukup atas darat kat surau atau masjid... buat kat padang kat stadium... Nak lagi best buat atas kapal....

Yang penting sekali... Kena bagi orang awam jadi taksub kepada Ostad Envelope... Biler dah taksub... Aper Ostad buat semua di persetujui.. semua dibekap... semua akan cover up.... Kalo Ostad Envelope nak tambah bini... pengikut bukan setakat tolong carikan,. malah kalo ader anak perempuan siap laju ja nak offer... kalo Ostad Envelope berkenan dengan bini pengikut... dicerai pon tak apa... dapat pahala... dapat janji syurga....

Gila dah la nih...

Urusan ibadat dah jadi jual beli la pulak sekarang nih... ibadat haji yang diupah dah lama ader... komersial...  lepas nih apa pulak.... solat dan puasa pon boleh diupah ker? Kalo tanya Olamak Envelopee dan Mufto Envelope... Rasanya laju ja diorang jawab harussssss...

Apa nak jadi la...


11 comments:

  1. Bro ctt... gua ada workshop kereta.. gua pon baru plan nam wat marketing minyak engine ruqyah 30 juzuk.. sepjg perjalanan mcm berzikir sepjg perjalanan.. harga naik 300% laa... nak pahala kan...

    ReplyDelete
  2. Babi babi ni nak kena lawan. Jangan pulak dok layan. Jenis celaka haram jadah. : Naza

    ReplyDelete
  3. Babi babi ni nak kena lawan. Jangan pulak dok layan. Jenis celaka haram jadah. : Naza

    ReplyDelete
  4. Amalan TULEN utk Allah swt tak guna duit. Yg guna duit utk menghapuskan dosa kebiasaanya adalah ajaran2 sesat lagi menyesatkan.

    ReplyDelete
  5. Artis la katakan...PU, Imam muda lepas tu daei...dah mcm akedemi fantasia ..lepas grad jadi famous..kena bayar la..tak kira bab mengaji ke, ceramah ke..sama je bhai...bab sampul ok lagi..tapi bab letak harga memang haramjadah

    ReplyDelete
  6. Ada sapa2 boleh hijack tak sampul yang dibayar pada ustaz2 tu.... tolong gantikan denga surat ucapan terima kasih dari anak kariah kerana melakukan jihad fisabilillah dengan memberi tazkirah secara percuma.... maklumlah ustaz2 tu lebih utamakan keredhaan Allah... duit hijack tu jangan diambil, dimasuk kembali dalam tabung derma masjid.

    ReplyDelete
  7. Tahukah kamu (orang) yang mendustakan agama?
    Itulah orang yang menghardik anak yatim,
    dan tidak menganjurkan memberi makan orang miskin.
    Maka kecelakaanlah bagi orang-orang yang solat,
    (yaitu) orang-orang yang lalai dari solatnya,
    orang-orang yang berbuat riak
    dan enggan (menolong dengan) barang berguna.

    selain amalan tak pakai duit ini kena pakai
    walau kita solat apakah kita sudah buat perkara yang suruh
    oleh Allah ini
    kalau solat sekali pun kalau kita tak buat apa yang disuruh ini
    adalah dikira kita dari puak mendustakan agama n akhirat
    celakalah kita kalau kita enggan
    sendiri jugak mau pikirla

    ReplyDelete
  8. Jual agama x lama lgi boleh di niagakan di bursa saham. Di yakini akan melonjak naik sahamnya.

    ReplyDelete
  9. setiap amal itu dengan niat. setiap amal mestilah ikhlas, barulah mendapat laba.

    niat sipembaca ialah untuk upah dan kerana itu dengan sendirinya pahala amalan itu terbatal. bila upah telah diterima, maka tiadalah apa2 lagi untuknya.

    adakah ikhlas amal seseorang jika dia suruh orang lain buat untuknya? nyata tidak! dengan itu yang beri upah itu pun tidak dapat sebarang manfaat hanyalah bagi duit percuma pada sipembaca.

    amal mesti dilakukan sendiri dengan niat ikhlas kepada Allah swt. kalau seorang hamba ada niat ikhlas untuk pergi haji tetapi gagal kerana masalah kemiskinan atau kesihatan, nescaya Allah Yang Maha Kaya akan memberikan pahala haji tersebut kepadanya.

    ReplyDelete
  10. Hanya ustad PAS dan ustad UMNO terima sampul duit. kah kah kah

    ReplyDelete
  11. Ostad envelop adalah langkah pertama sebelum terkenal. Apabila sudah terkenal seperti masuk TV maka harga upah berceramah pun naik sampai beribu-ribu ringgit satu sessi. Penuntun (bukan pelajar atau murid yang hendak belajar) akan dihidangkan dengan sepotong dua ayat-ayat suci Al Quran dan disulami pula dengan lawak jenaka dan gelak ketawa. Bila sudah berjaya pula jadi orang kuat parti-parti tertentu dan mendapat title Wakil RAkyat, maka upah pun naik juga dan kadang-kadang tak payah buat kerja. Boleh duduk di kedai kopi termasuk kedai kopi parlimen!!!. Bila orang panggil ostad rasa geli kat dalam jubah sebab sekarang sudah jadi MP. Kalau ada title datuk lagi geli bila orang panggil ostad!! Jadi sebelum terkenal kenalah jual apa saja asalkan masyuukkkk. Itulah delima orang awam yang tidak berilmu dan mempunyai kesedaran ugama. Sentiasa diburu dan dikepung oleh agen-agen syaitan yang akan menghuruharakan pemikiran mereka terhadap ugama yang suci ini. Semuga kita bijak menilai dan selalu memohon petunjuk dari Allah s.w.t serta sentiasa dilindungi dari tipu daya syaitan. Amin

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja