Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 December 2020

Kerajaan Negeri Perak

Bhai/DeeDee semua...

Ader yang kata Kerajaan Negeri Perak dah tumbang MB dier... ader yang kata tak tumbang... Aper pun persoalan yang timbul... MB sedia ada sebelum nih (Faizal Azumu) dah takder sokongan majoriti...

Nak lantik MB dari UMNO pun tak cukup korum gak... Nak lantik MB Melayu dari DAP pun tak cukup korum gak.... Sebab PAS ader tiga kerusi...

Payah gak nih... 

Sultan pastinya akan suruh bergabung dan dapatkan suara majoriti... Kalu payah jugak nak dapat... Sultan boleh lantik jer sesapa yang Sultan berkenan yang pada pandangan Sultan boleh membawa suara Majoriti.... Tentunya Sultan lebih dekat dengan calon dari UMNO... tapi siapa orangnya??

Nak kata Sultan akan lantik calon Melayu dari DAP... jauh panggang dari api lar...

Jangan sampai Sultan yang pilih sendiri... masa tue kalu dah dilantik yang Sultan pilih sendiri... korang semua tabley nak bantah atau kritik... Nanti jatuh derhaka kat Sultan.... Hahaha... kena balik lar kat korang....

Padan muka korang la...

Yang pasti.... Sultan takkan lantik calon pilihannya dari parti PAS.... itu gua kompom.... Hahahaha

Ader paham ka???

4 comments:

  1. Umno yg care penyakit dia setel sendiri la ... ph pe sibuk pa lobang?

    ReplyDelete
  2. Ph dah silap langkah patutnya semua dap pkr amanah undi berkecuali...bior rakyat tengok umno dan bersatu yg buat kacau kat negeri mereka...

    ReplyDelete
  3. Payah juga yer. Kalu lantik MB kontrak camner?

    ReplyDelete
  4. Sebahagian dari kita keliru siapa teman, siapa lawan, siapa (kafir) zimmi siapa harbi, siapa sejati, siapa munafik,

    ada orang kata keliru
    tak kan la tak kenai sapa munapik kapir

    pengkhianat dikhianat olih pengkhianat

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    Sesungguhnya orang-orang munafik itu menipu Allah, dan Allah akan membalas tipuan mereka.
    Dan apabila mereka berdiri untuk salat mereka berdiri dengan malas. Mereka bermaksud riya' (dengan salat) di hadapan manusia.
    Dan tidaklah mereka menyebut Allah kecuali sedikit sekali.

    Sesungguhnya orang-orang munafik itu (ditempatkan) pada tingkatan yang paling bawah dari neraka. Dan kamu sekali-kali tidak akan mendapat seorang penolongpun bagi mereka.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1