Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 December 2020

Punyalah Takut Dan Cuak

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua tahu yang Tengku Razaleigh (MP Gua Musang) memang memberikan masalah kepada UMNO... tapi disebabkan takut kehilangan sokongan dari Ahli Parlimen tersebut... dan jugak orang-orang yang kuat menyokongnya.... maka UMNO nampaknya takkan amik tindakan untuk merujuk Tengku Razaleigh ke Jawatankuasa Disiplin UMNO...

Ini menunjukkan bahawasanya UMNO sebenarnya agak goyah walaupun kelihatan pada pandangan umum akan kuat dalam Perikatan Nasional.


Setahu gua la.... terlalu banyak permintaan dari kepala-kepala besar dalam UMNO yang mahukan mendapat lebih kuasa dan jawatan... tapi BERSATU yang dikepalai oleh Muhyiddin Yassin memang tak akan bagi...

Ini sebenarnya mengancam kesepakatan dalam Perikatan Nasional... Tambah lagi dengan perangai PAS yang masih merasakan merekalah "king maker" yang amat berkuasa dan berwibawa.

Aper pon.... Ini semua akan teruji tak lama lagi biler usaha-usaha pembahagian kerusi parlimen yang akan mula dibincangkan dalam setahun dua nih.... Ini akan jadi perang besar... Ini akan jadi satu titik tolak sama ada Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional akan kekal lama atau tidak...

Sebab .... semua Parti yang terlibat tetap berebut lokasi kerusi yang sama.... Yang untung nanti adalah MCA dan MIC ....  Mereka tetap akan dapat kerusi yang tak perlu berebut pun.... Hahahaha

2 comments:

  1. Nak tengok UMNgOk ada berani keluar MN dan PN! wakakakakakakakaka...dan join PH & DAPigs!! lagi bagussss....wakakakakakakakaka....ada berni UMNgOk?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1