Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 December 2020

Patutkah Pakatan Harapan Ditukar Kembali Kepada Pakatan Rakyat?

Bhai/DeeDee semua...

Pakatan Harapan nampaknya dilihat failed untuk kekalkan momentum sokongan dan mandat rakyat.. Tak payah la nak tipu diri... Memang kita semua nampak benda nih... Ianya realistik... 

Kucar kacir, strategi kelaut dan mengecewakan penyokong serta mengelirukan pengundi atas pagar...

Gua lihat Pakatan Harapan nih kurang masa depan... sebab banyak kerja buat dan percaturan yang salah telah dibuat .. hasil dari orang-orang kiri kanan pemimpin PH yang ada kepentingan peribadi... Betul... ramai yang dikeliling pimpinan PH aderlah jenis kaki bodek dan manipulator... malah ramai yang jenis nak lepaskan tembolok sendiri ja...

Janji poket depa kembung.... jenis nih jenis melompat... jenis lalang... jenis yang tengok mana pokok yang berbuah.... 

Tapi itulah... itulah pulak mangkuk-mangkuk yang para pimpinan PH suka payung... suka bela... suka ternak.... sebab itu lah jugak kejatuhan pimpinan PH dapat dijangka... sebab percaya giler kat puak-puak bangsat nih...

Bukan la nak kata dalam UMNO takder jenis nih... dalam PAS takder jenis nih... ader gak berlambak... memang ramai bangsat camnie.... cuma nampak ketara atau tidak jer bezza nyer... Hahaha....

So... Patutkah Pakatan Harapan ditukar kembali kepada Pakatan Rakyat....

Atau guna jer nampa baru.... Mandat Rakyat ..... amacam???




3 comments:

  1. Pesanan Profesor Diraja Ungku Abdul Aziz kepada Melayu. Antara bait kata ringkas tapi penuh makna dari beliau yang boleh kita ambil sebagai pengajaran dan tauladan ;

    “Rajin bekerja, Rajin bercakap” – bagus

    “Rajin bekerja, malas bercakap” – kena buli

    “Malas bekerja, Rajin bercakap” – wayang cina

    “Malas bekerja, malas bercakap” – tak guna

    “Malas bekerja, suka mengadu” – lalat hijau

    “Malas bekerja, suka ponteng” – lebih baik berhenti

    “Malas bekerja, suka termenung" – lebih baik mati

    "Itu bukan salah saya, salah Najib" - Tun Mahathir

    Selamat tinggal permata negara. Hilangnya seorang ilmuan dan tokoh pendidikan negara.

    Hadirmu satu dalam sejuta, pergimu tiada pengganti.

    ReplyDelete
  2. tak kira apa pun nama jabatan ka nama pati siasah ka
    tukar seribu kali pun kalau jenih tak amanah ngan janji
    tak jadi apa pun

    penakut untuk buat ynag baik seperti perintah Allah
    rusak jugak semuanya

    ramai manuasi kaki pelingkup
    puak pemimpin pulak bukan dari golongan yang soleh

    Dan janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, sesudah (Allah) memperbaikinya dan berdoalah kepada-Nya dengan rasa takut (tidak akan diterima) dan harapan (akan dikabulkan).
    Sesungguhnya rahmat Allah amat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik.

    Allah suruh tutup aurat tak mau buat
    Allah bagi kuman pakat takut pandai pulak pakai topeng
    kalau Allah bagi kuman ynag hnaya dapat dielakkan ngan pakai
    jenih tutup aurat pasti ramai yang pakai
    tak kira kapir munapik semua pakai kerna takut

    itulah perangai mnausia keparattt

    ReplyDelete
  3. Pergi parlimen bawak nombor
    Nombor tak cukup

    kah kah kah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1