Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 August 2013

Bila JAKIM Nak Dakwa Chua Soi Lek?

Bhai/DeeDee sekalian...

Sori... artikel nih pendek jer... hahaha... so gua takmo nak amik masa lu orang panjang sangat..... Okeh... Skrang nih.. Maznah Yusuf didakwa atas alasan menghina Islam... okeh.. gua takder nak kecoh pon pasai benda tue... itu hak dan perogeratif JAKIM...

Tapi.... biler aaa JAKIM nak dakwa Chua Soi Lek atas sebab video dier hina hudud dan Islam nih... err.... biler aaa... jangan la JAKIM double standard.... hahaha .. takkan JAKIM boleh kata video dan statement CSL nih takder hina Islam.... Hahaha... Ker CSL nih pernah masuk kelas pemurnian aqidah kat Hulu Selangor tue kot...  dan dah dapat sijil tauliah penceramah agama Islam.... hahahaha

Atau... sebenarnya JAKIM nih satu agensi yang takder telor.... hahahahaha..... gempak jer lebih macam Majlis Fatwa Kebangsaan.... umumkan Fatwa... tapi tak berani nak kuatkuasakan fatwa,.... dan kalu nak kuatkuasakan Fatwa... hanya berpilih-pilih.... hahahaha....

Hancuss.... nak harapkan Ketua Agama Islam amik pot.... lupakan sajer la.... hahahaha... Ketua Agama Islam tue skarang tengah menyelam... baek punya menyelam kot.... hahahaha

5 comments:

  1. jakim ada berani ka ? tunggu musang bertanduk daa ! ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  2. CSL ada share mana boleh dakwa huhu.. Esok persatuan hindu pulak dakwa Zul Nordin hina agama mereka..

    Aku rasa dalam isu macam ni JAKIM kena perjelas kenapa maznah didakwa menghina Islam. Salahkah dia jika dia nak beraya dengan anjing-anjingnya, kerana dia pun pelatih anjing.. yang perlu mungkin kaunseling kepada Maznah juga kefahaman umat Islam bagaimana caranya menghormati anjing bagaimana menguruskan anjing dalam isu maznah ni.

    Ramai daripada kita telah didik menbenci, takut anjing atas sebab yang tak munasabah lebih takut dari dosa-dosa lain seperti menipu, maksiat, rasuah, memfitnah atau membunuh. Kalau perkara sama diajar untuk membenci dosa-dosa ni dan lain-lainnya alangkah amannya Malaysia ni.

    Bagaimana agaknya untuk kita didik masyarakat dan ganti atau serapkan perkara membenci anjing/babi diterapkan kepada benda lain yang lebih penting misalnya dosa meningalkan solat.. Berdosa besar kalau meningalkan solat.. Kalau sentuh anjing kena basuh dengan air 7 kali + air tanah. meningalkan solat ni kena Qadha kalau tak seksa azabnya lebih dari tak suci dari memegang anjing.

    ReplyDelete
  3. 32:11. Katakanlah: "Malaikat maut yang diserahi untuk (mencabut nyawa) mu akan mematikan kamu; kemudian hanya kepada Tuhanmulah kamu akan dikembalikan.

    32:12. Dan (alangkah ngerinya), jika sekiranya kamu melihat ketika orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhannya, (mereka berkata): "Ya Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar, maka kembalikanlah kami (ke dunia), kami akan mengerjakan amal saleh, sesungguhnya kami adalah orang-orang yang yakin".

    jangan tunggu sampai saat ini sudah tarak guna lagi oi manusia

    Allah cipta manusia bukan manusia buat Allah dengarlah suruhan dari Allah tak payah nak banyak cakap hai manusia yang mau beriman

    ReplyDelete
  4. buat lah laporan polis... klu xde laporan polis camne nak dakwa CSL

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee Anonymous 4:38 PM ...

    Lu nih mesti jenis mangkuk punya.... hahahaha.... ader berpuluh kalu tak beratus laporan polis dah dibuat... tapi haramjadah takder siasatan pon dibuat... even Ketua Agama Islam pon tak amik pot.... hahahaha....

    Lain kali sebelum kuar komen kat blog nih... semak fakta dulu... karang kena gelak jer dek pembaca blog yang lain... Sebelum gua tulis gua dah semak dah laporan polis tue... mostly bertanda NFA (no further action)...

    Ader paham ka??? hahahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja