Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 August 2013

Salesman Syarikat Rokok Disaman Jabatan Agama

Bhai/DeeDee semua...

Nih ader cerita lawak... Okeh.. Gua takmo nak citer pasai fatwa haram merokok yang dah diendorsekan tue... Tapi gua nak citer pasai kes salesman syarikat rokok disaman jabatan agama di satu negeri nih... Gua ader maklumat lengkapnyer... Tapi takmo la nak menjatuhkan maruah Jabatan Agama tue ... Hahaha

Mamat salesman tue (Melayu Islam) disaman kerana menjual/mengedarkan rokok kepada peniaga (retailer) beragama Islam dalam pukul 2 petang... Alasan yang diberi adalah dilarang menjualkan rokok untuk tujuan dihisap sebelum pukul 4 petang... Diorang guna alasan dan clause yang samer macam tabley restoran Melayu Islam jual makanan kepada mana-mana orang Islam sebelum pukul 4 petang...

Hahahaha... Lawak betul lar Jabatan Agama satu negeri nih ... Keputusan dier memang sentiasa lawak... Dah banyak kali dah...

Kalu betul lar diorang nak menggunapakai alasan tue... Kenapa McDonald dan KFC serta Burger King dan Pizza Hut boleh plak jual kepada sesapa sahaja waima pelanggan orang Melayu Islam macam aper yang biasa diorang buat kat drivethru...

Kalu lu orang ader masa... Pi la lepak kat depan mana-mana drivethru... Lu boleh nampak aper yang gua katakan tue... Kenapa Jabatan Agama nih takmo nak saman syarikat macam nih... Takkan takder telor kot.... Hahahaha

Kalu Jabatan Agama nih boleh menyaman double standard... Aper lagi yang lu nak harapkan dengan diorang.... Hahaha... Memalukan... Hahaha

4 comments:

  1. manusia bila tak de kosa nak kosa bila dah ada kosa tak larat pula nak buat apaapa untuk kebaikan

    ReplyDelete
  2. oi manusia aku tak salah yang salah pasai apa hangpa duk mai isap aku aku tak pernah suruh pun .yang duk suruh isap aku manusia jugak cilaka punya manusia nak untung manusia lain jadi rentung. pikir pikirla oi manusia jangan jadi bodo aku tidak bagi apa apa kebaikan pun pada manusia yang duk isap aku. jadikan lepas romadhon ini anda manusia yang bebas dari ketagih nak isap aku yang pasti akan mendatangkan kemusnahan pada tubuh badan manusia pelan pelan ramai yang tak perasan akhirnya ramai manusia ditimpa kesakitan yang dicipta sendiri oleh itu
    sendiri juga mau ingat la

    ReplyDelete
  3. Anon 11:29 PM

    Hang tau baca Melayu dan Bahasa Melayu ker?

    Apa pasal orang main bola, hang pi main hoki di padang bola?

    ReplyDelete
  4. Salam C++

    Kedai Kelin Pelita buka dalam bulan posa. Ada saper check yang makan tu Islam tak Islam?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja