Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 September 2015

Apa Disebalik PAS Bersendiri?

Bhai/DeeDee semua...

Ramai kawan tanya gua... Aper jadahnyer disebalik agenda PAS untuk bersendiri? PAS selamanya kalu bersendiri alamat tak pergi mana.... Hahaha... Wei... lu orang silap... PAS sebenarnya akan jadik kuat kalu bersendiri..  Lu jangan tak tau..

PAS biler dier bersendiri... dier akan lebih memperlihatkan parti itu menjadi satu parti yang kuat dalam mempertahankan agama... PAS akan jadi lebeyy rigid... PAS akan jadik lebih inklusif... PAS akan jadi lebih dilihat agamanya berbanding jika dalam keadaan berpakat dengan pihak lain...

PAS boleh sahaja menang besar jika PAS bergerak bersendiri... Semua kerusi yang PAS tandingi akan dapat menang besar disebabkan undi dari orang Melayu Islam yang solid.... Pastinya orang Melayu yang akan dimomokkan dengan sentimen agama akan mudah untuk memberikan undi mereka kepada PAS... lu jangan riso la... Pastinyer Terengganu dan Kelantan akan dikuasai oleh PAS di peringkat Negeri...

Jangan riso la....

Jika PAS bersendiri.... walaupun dilihat PAS tak akan dapat banyak duit derma dan sumbangan... tapi semua tue takder masalah... sebab ahli PAS akan dimomokkan dengan isu jihad dan infaq... syurga dan pahala.... so takder masalah la nak dapat sen masyuk....  Yer la... setiap kali ceramah berapa boleh dapat.... Lu orang jangan ingat kutipan masa ceramah ciput jer... wei... sebab itu lah PAS takmo nak audit kutipan masa ceramah semua tue... sebab nanti kalu audit... boleh la tau berapa banyak masyuk setiap kali ceramah....

Cuba lu tengok aaa.... setiap kali solat Jumaat... ader Masjid boleh buat collection sampai RM18 ribu senang-senang jer..... tak percaya ka?? Hahaha... boleh semak kat Masjid Subang Jaya la bhai... semak kat papan kenyataan dier... Hahaha

Lagipun... kalo PAS bersendiri..... sumbangan disebalik tabir akan dibuat dan dihulurkan oleh UMNO... Hahaha... Aper lu ingat UMNO tak pernah bagi sumbangan kat PAS ker... Wei... lu orang silap kalo kata UMNO tak pernah bagi sumbangan kepada PAS.... setiap tahun UMNO akan kasik wang sumbangan kepada PAS melalui saluran-saluran tertentu... Hanya sebilangan kecil jer yang tahu benda nih... dan sumbangan nih dah dibuat sejak dari tahun awal-awal Merdeka...

Itu belum masuk sumbangan dari hartawan dan jutawan UMNO..... Hahaha...... Money trail tue boleh dikesan la kalu lu betul-betul nak kesan dier.... Hahaha

4 comments:

  1. Bhai c++,
    Dah hampir 5 tahun lu asyik cerita pasai PAS , PKR dan BN...banyak analisis lu bawa keluar pasal diorang...tapi satu parti ni amat kurang lu kupas...DAP..they got the best strategist and well trained by the best ...they go against the establishment party and opposition as well...bab funding depa yang paling bagosh...takkan lu x boleh cerita sikit pasal behind the reality of DAP...asyik asyik PAS aje..ke lu ade dendam sama diaorang ...hahaha

    ReplyDelete
  2. PAS mcm IS khawarij di timur tengah

    berlagak menentang syiah dan kafir utk tegakkan islam

    dibelakang mereka ada deal dgn syiah dn US

    begitulah fitnah dajjal akhirzaman

    ReplyDelete
  3. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Dulu merepek anjing tapi kini merepek salak Babi kat bukit pulak dlm kongres

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    Maju Bersama Kepimpinan Cai

    ReplyDelete
  4. Presideng PAS lebih TERUUUUKKKK daripada Presideng UMNO.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja