Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 September 2015

Nak Sembang Hudud Kena Tahu Undang-Undang

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak bagitau kepada pencacai dan macai PAS yang dok giler nak sembang pasai hudud... konon siap ader yang takfirkan 4 orang yang saman Hadi Awang atas kes hudud..... Hahaha... Bhai... nak sembang hudud ngan gua, lu kena tahu undang-undang la... tahu due process dier... tahu legal term dier... tahu legal implication dier.... tahu limit dier....

Okeh.... pada gua tindakan 4 orang yang saman Hadi Awang pasai kes hudud tu ader yang betul dan ader yang salah....

Yang betul aderlah memang saman itu valid kerana ianya perkara yang dibawa oleh Hadi Awang itu bersalahan dan bercanggah dengan peruntukan Perlembagaan.... Jadi sepatutnya sebelum perkara ini hendak dibawa ke Parlimen, perlulah diubah dahulu Perlembagaan Malaysia...

Yang salah pula adalah kenapa saman tersebut dibuat oleh orang Islam, bukankah lebih baik orang bukan Islam yang saman.

Walau macam mana pun.... walaupun Mahkamah membatalkan saman tersebut.... dan walaupun Hadi Awang berjaya membawa dan membentangkan usul Akta 355 tue di Parlimen... dan walaupun Parlimen telah mengundi dan meluluskan sebulat suara usul Akta 355 tu...... ianya tetap juga belum pasti akan dapat dijalankan dan dilaksanakan...

Sebabnya.....

Sebab selagi mana sesuatu usul yang berkaitan dengan Agama Islam ini tidak mendapat persetujuan dari Majlis Raja-Raja Melayu sama ada sebelum ianya dibawa ke Parlimen atau sesudahnya, maka jangan mimpilah ianya boleh dilaksanakan.....

Kuasa Majlis Raja-Raja dan kuasa Sultan/Raja diperingkat Negeri adalah ultimatum. Oleh itu selagi mana ianya tidak dipersetujui... jangan mimpilah.... Tak kisah lah DUN atau Parlimen dah luluskan... tapi tidak dapat dekri Sultan/Raja.... maka lupakan sahajalah.

Ader paham ka???

6 comments:

  1. Beta bersetuju dan akan luluskan. -sultan

    ReplyDelete
  2. x paham..susah nak phm isu ni...mungkin pasal x minum ayaq basuh kaki ketua walaun..

    ReplyDelete
  3. Faham sistem dulu baru boleh break the system...betul tak bhai c++? Tghh hanya create red herring saje dlm bab ni...atau dia memang tak tau tapi mcm yang lu explain tu betul..kenapa melayu mangkok yang p saman...

    ReplyDelete
  4. usaha diteruskan sampai peringkat mana yang boleh lepas tu tengok puak mana yang nak tolak
    setiap yang datang dari Allah memang ada halangan dari manusia yang jahil agamanya sendiri
    ada orang Islam seronok hukum ni tak dapat dijalankan seronok hidup di bumi Allah dengan
    hukum kapir macam perangai kapir
    patutla negar ni penuh denag segala macam maksiat walau pun dikatakan negara Islam

    ReplyDelete
  5. Gua sembang dgn set pas kat opis pasai ni jugak.....depa jawab sultan terima atau tidak ianya tak penting....,yg penting kita jalankan hudud. Terus gua pi masuk jamban berak puas2.

    ReplyDelete
  6. usaha mesti kena ada, baru lepas dari tanggungjawab dengan Allah, Tuhan tak tanya perlembagaan Tuhan tanya kita sebagai khalifah ada faham

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja