Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 December 2013

Sekadar Bertanya ... Jangan Marah

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua tengok aaa ... semenjak dua menjak nih ader jer Ostad yang kawin dua la... kawin tiga la... kawin empat la.... Gua takder masalah.... ini semua Sunnah Rasulullah.... lu mampu... lu boleh la kawin ..... mampu dalam semua segi la.....

Bagi para isteri... ramai yang mengimpikan payung emas kat Syurga nanti .... pasai tue la diorang boleh kasi laki diorang si Ostad tue kawin lebih... biasa la... sebab selalu di"ayat"kan camnie.... hahaha

Aper pon... gua sekadar nak bertanya.... jangan marah yer... hahaha.... nak bertanya skit buat puak-puak Ostad nih.... Ostad "glamer" yang kawen dua tiga nih..... tak kira la Ostad ceramah ka.... Ostad kuliah ka.... Ostad Internet ka... Ostad penasihat syariah Bank Kapir Sdn Bhd ka..... hahaha... gua sekadar nak tanya....

Kenapa semua dok cari anak dara.... kenapa setiap kali kawin dua atau tiga.... masih lagi dapat anak dara.... Ooooo... udah jodoh ..... hahaha... itulah jawapan stendet.... Hahahaha...

Patutnya Ostad-Ostad nih la tunjukkan contoh teladan yang baek kawin dengan ibu tunggal ka ..... janda anak ramai ka..... ataupun perempuan OKU ka..... sebagai asbab kahwin tue kerana nak tolong dan bantu serta bagi jaminan keselamatan....

Tapi ini tidak.... dalam ceramah... dalam kuliah... dalam tazkirah... dalam Youtube.....  dalam CD/DVD ..... dok citer tentang kalu nak kawin banyak tue... carilah yang janda anak ramai atau perempuan OKU.... tapi in realiti.... sendiri pon takmo nak ikut...

Poodah lar.....  Sendiri pon dok cari anak dara .... dan kalo cari janda... mesti cari janda berhias atau bergetah.....

Same goes to so called "pakar motivasi" .... samer jer... cakap tarak srupa bikin.... Poodah la... Jual air liur sana... jual air liur sini berpuluh ribu... citer pasai poligami ikut sunnah.... citer pasai Nabi Muhammad S.A.W sendiri kawin dengan janda..... tapi... last-last diri sendirik si "pakar motivasi" dok cari anak dara...... Poodah lar...

Hampeh....  tabley nak jadikan contoh teladan betul lar puak-puak nih... Hancuss...


By the way..... takder masa nyer gua nak jeles diorang kawin dua tiga... gua takder hal bab tue... kalo mampu... teruskan la... cumanyer.... agenda kawin anak dara tue sebagai bini kedua atau ketiga tue yang gua semacham musykil tue.... Hahahaha

Gua pon kalo ader peluang dan ruang serta kemampuan.... mungkin boleh gak kawin dua atau tiga... Tapi gua tau... Allah Taala tahu setakat mana gua ni..... Hahaha... jadi daripada gua menyeksa hati dan perasaan bini gua.... baik gua buat-buat lupa jer hasrat nak kawin dua tiga.... hahahaha....

Kesimpulannyer....  walk the talk bhai... walk the talk....  hahahaha... Ostad... Ostad....

11 comments:

  1. Isu ni pun aku dah lama sembang dengan kawan2 aku .Penceramah dan Pakar motivasi tak perlulah guna hadis dan ayat Quran nak justifikasikan perkahwinan mereka yang banyak dan cari anak dara pula ...cukuplah sekadar guna ayat P ramlee ...rezeki jangan ditolak ....bala jangan dicari....!!!

    ReplyDelete
  2. ctt
    yg ketat sama dgn yg longgau bang.

    ReplyDelete
  3. tak pa la lagi baik dari berzina dengan anak dara memanjang.jodoh pertemuan kita rancang tapi akhirnya Allah tentukan. hidup nipun sat saja tak lama.banyak bersyukur banyak berzikir hati jadi tenang itu janji dari Allah bukan manusia. kalau dah berzikir pun tak tenang itu maknanya ada yang masih tak kena dengan manusia itu.

    ReplyDelete

  4. Itu belum ambik kira ostad 'prihatin' yg semangat dok bagi sokongan moral bagi bini orang agar bercerai dgn laki.

    Kononnya bagi menjaga mashalat agama sbb sang laki tu tak cukup 'agamanya'. Al musykilah yg jadi target ialah sang bini orang yg 'bergetah' lagi berduit. Dasar haramjadah...

    Spesis ostad mcam ni memang ada. Ada sekor kat UM. Pensyarah Kanan Akademi Islam. Belajar kat Pakistan tapi terikut2 perangai 'wahabiah' Taliban.

    Bini sendiri dah ada, org Pattani. Cantik dan beragama tapi asyik dok sibuk nak cari rahsia dlm kain rumahtangga org. Dah banyak rumahtangga org hancur sebab Ostad hensem, berilmu tapi MUSIBAT ni....

    ReplyDelete
  5. salam bhaii...

    ini citer haaa.. wa slalu ckp dgn bini gua..

    kalo tgk org imej budget alim ni, usha betul2..

    malas la nak komen plak...

    wa bg contoh je la, lu pkir la sendiri..

    Akhil Hay, UAI, Ashraf Muslim etc...


    cau..

    ReplyDelete
  6. Ostad penasihat syariah Bank Kapir Sdn Bhd...

    pecah perut aku bhai...

    COBOL

    ReplyDelete
  7. Setakat dpt payung emas kt surga buat apa.
    kt surga segala perhiasan pun memangdri emas, rumah dr berlian

    ReplyDelete
  8. sebenarnya untuk mencari jodoh diharuskan mencari anak dara berbanding janda..bagi kes oku, kita sndiri faham oku tidaklah berupaya sdgkan kahwin memerlukan ciri ciri isteri yg sihat tubuh badan dan akal fikiran..skdr berkongsi

    ReplyDelete
  9. korang ni x takut dosa ke..jgn kutuk2 ostaz2 nih. Dorang ada ayat Al Quran dan hadith utk backup dorang. Dorang maksum.

    ReplyDelete
  10. Gua sedang cari janda bhai... utk yg ketiga... hahaha

    Tapi gua bukan ostad... wakaka

    Best wooo kawin bnyk2 ni... challenging

    ReplyDelete
  11. Kepada Apis Jengka

    Antara hikmah kahwin lebih dari satu, supaya bole lindungi para janda. Jadi kalo asik aim anak dara, hilang lar sebahagian hikmah kahwin lebih dari satu.

    Lu jangan rasis bai terhadap OKU. Cuba kalo ko ada ahli keluarga yg OKU. Free opinion satu hal, offensive opinion satu hal lain.

    Kahwin lebih dari satu ni bukannya benda yg mulia sgt pon, solat yg lagi mulia pon org tak jaga.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja