Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 December 2013

Tangguh Atau Tidak?

Bhai/DeeDee sekalian...

Ader beberapa member gua dok cuba nak tanya gua masa banjir besar yang berlaku di Kuantan dan Kemaman baru-baru nih... Semua bising bagitau susah sangat nak kontek gua...  Wei... Bukan salah gua aaa... Ini semua salah Shabery Cheek... Harap macam bagoosh Ahli Parlimen Kemaman ader title Menteri Komunikasi ... Tapi ... Hampeh... Komunikasi selular out... Landlines pon banyak yang kaput...  Aper daaa...

Jadi selepas saluran komunikasi sudah sedikit pulih.... Berduyun call dan sms masuk... Semua tanya pandangan gua.... Tentang satu perkara nih..... satu perkara jer bhai...

Semua member nak tau agak-agaknyer la kalu kejadian banjir baru-baru nih terjadik bukan pada masa UMNO buat Perhimpunan Agung UMNO.... Tetapi masa kejadian jadik pada masa Muktamar PAS... Agak-agaknyer ader ak Muktamar PAS tue ditangguhkan...???

Gua bagitau diorang sumer... Sebenarnya ader dua kemungkinan yabg mungkin berlaku...

Pertamanya... PAS akan teruskan Muktamar sampai selesai ... Tetapi ahli-ahli di peringkar bawah la yang akan dikerahkan memberikan bantuan... Kalu ader pon pimpinan yang kensel Muktamar... Mesti ianya akan jadik satu mileage kepada pimpinan tue.. Dan mesti ianya akan jadi lobi dan promosi terbaek buat pimpinan tue...

Atau...

Keduanya... Muktamar PAS akan ditangguhkan dan semua dikerahkan untuk turun padang membantu mangsa banjir... Dan jangan pulak terkejut kalu ada pimpinan yang akan terlebih sudu dari kuah depan media semata-mata nak tunjuk dier la terbaek dan terprihatin dikalangan pimpinan... Semua seakan melobi.. Sama ader secara nyata mahupun secara tidak nyata...

Hahahaha...

Samer jer bhai.... Aper lu ingat pimpinan PAS semua maksum dan ikhlas ker dalam setiap episod turun padang.... Hahahaha

Kalu la jadik banjir besar nih jadi sebulan sebelum PRU13 hari tue... Mau semua mangsa banjir jadi anak angkat la... Dana melimpah ruah la... Bantuan tak dimintak pon boleh kasik... Semua kerana politik dan undi..

Tak percaya kalu... Doakan jer la sebulan sebelum PRU14 nanti berlaku banjir besar yang hebat... Mesti semua akan untung.... Hahahaha...

Hampeh aaaa...

1 comment:

  1. setiap kali ayer bah pantai berubah tapi manusia tak juga berubah rela selesa dalam keadaan susah. yang paling susah bukan susah yang amat susah adalah untuk berubah berhijrah change.apo nak dikato memang ramai yang masih suka dikencing.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1