Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 December 2013

Kes Rompak Dan Bunuh Ambank Kini Senyap

Bhai/DeeDee sekalian...

Ingat lagi ka dengan kes rompak dan bunuh di Ambang Subang Jaya tue... nampaknyer kini dah senyap dah.... Takder saper nak bawak komen lagie.... takut nanti diklasifikasikan sebagai "menghina mahkamah" .... Hahahaha

Ader beberapa persoalan yang masih lagi tak dapat terjawab... dan gua amat berharap agar pendakwaraya boleh membawa persoalan nih.... Antara persoalan yang gua nak sangat tau aderlah....

1. Bagaimana KDN boleh cuai dalam tapisan keselamatan
2. Bagaimana KDN boleh memberikan lesen senjata api kepada warga asing
3. Bagaimana KDN boleh membiarkan syarikat keselamatan tanpa dipantau
4. Bagaimana KDN boleh membiarkan agensi dibawah seliaan mereka (JPN) cuai dalam urusan berkaitan MyKAD.
5. Bagaimana KDN boleh memberikan permit dan lesen senjata kepada syarikat tanpa tapisan keselamatan
6. Bagaimana KDN boleh meluluskan dan membenarkan syarikat keselamatan beroperasi dengan mudah
7. Bagaimana KDN boleh membiarkan begitu ramai pegawal keselamatan di premis kerajaan dari warga asing.

Selagi beberapa isu nih tak terjawab.... pada gua semua kesalahan dan beban adalah terletak pada bahu KDN yang mana Menterinya (Zahid Hamidi) adalah Menteri Gred B.

Agak-agaknyer la... KDN jadi camnie pasai ramai pegawai dan kakitangan dier dari Gred B macam si Zamihan tue jugak la..... Hahahaha.....

By the way..... Biler baca citer kat bawah nih..... nampak macam gempak jer hebat kesatuan sekerja di Malaysia nih..... Hahahaha.... macam bagoosh jer... macam hebat jer.....  ker .... sebenarnya macam chilaka..... Hahahaha

Kematian kakitangan bank ditembak oleh pengawal keselamatan bank langsung takder saper nak bising buat demo ka ... buat piket ka... buat bantahan ka... tak kisah la kesatuan sekerja mana pon.... Nih.... MTUC nampak macam bersolidariti ngan NUBE.... konon kepentingan kesatuan perlu bekerjasama... berpadu tenaga.... Hahahaha... Macam haramjadah ker..... Inilah sebenarnya sikap kesatuan sekerja kat Malaysia nih..... berpilih-pilih.... hampeh.....


2 comments:

  1. menteri jaga kdn pun asal indon..jowo pornorogo..heheh

    ReplyDelete
  2. perkara biasa ditempat kita bila keadilan bertempat maka tunggulah kehancuran

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja