Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 December 2013

Jumudnya Pemikiran Puak Ni

Bhai/DeeDee semua...

Gua ader dengar sana sini kecoh dalam Internet yang ader puak-puak nih bising pasai topeng Anonymous (Guy Fawkes) nih...

Siap ader yang sabitkan bahawa sesiapa yang guna topeng nih dah diresapi oleh Kristianisasi... Aper daaa puak-puak jumud nih... Sikit-sikit salahkan Kristianisasi... Sikit-sikit salahkan Kristian...

Gua bukan la menyokong puak Kristian nih... Tapi berpada-pada la buat tuduhan pon...  Nih kerja dakwah Islamiah takmo nak buat ... Tapi dok tuduh Kristian cuba hebatkan dakwah... Gua nak citer skit aaa... Bagi orang Kristian... kerja dakwah tue kerja semua pihak... bukan hanya kerja geng gereja jer... Diorang berdakwah mesti kepada orang bukan agama dier

Tapi orang Islam... bukan nak buat kerja dakwah berbagai... Tapi kerja dakwah asik jer ngan orang seagama sendiri jer... Tak berani nak berdakwah kepada yang bukan Islam...

Tak payah tengok jauh la... Berapa ramai mubaligh Islam berbanding mubaligh Kristian yang sanggup bersusah payah masuk hutan dan duduk berkampung di tengah hutan join orang asal... Orang Penan ka...  Berapa ramai mubaligh Islam yang kahwin dengan orang asal dan terus duduk berdakwah disana berbanding dengan mubaligh Kristian... Sebagai contoh... Ader brani ka Ostad Internet dan Ostad Penasihat Syariah Bank Kapir Malaysia Berhad untuk buat kerja dakwah kat pedalaman.... Hahaha... Oh yer... Bini-bini tak kasi la.... Hahaha

Orang Kristian... Diorang tak larang pon sesapa nak masuk gereja dier... Malah siap dipermudahkan ... Tapi berapa ramai  orang Islam yang suka melarang sesapa nak masuk dalam masjid... 

Alasan bodoh yang selalu gua dengar aderlah diorang bukan Islam tue tidak bersuci dan najis... Bodoh aper la... Bersuci ikut cara Islam tue hanya bagi orang yang dah mengucap dua kalimah syahadah jer la...

Berbalik kepada topeng Guy Fawkes tue... Gua cukup pelik... Dulu Doreamon dan Pikachu pon puak jumud nih jadikan isu... Konon berkait dengan syaitan la aper la....

Kalo gitue kenapa tak kaitkan Upin Ipin dengan Jin Ifrit .... Kan ker nampak lebih resembles macam Jin Ifrit jer.... Hahaha... Bodoh betul lar...

Itu sebabnyer gua cukup menyampah dengan puak-puak yang perasan bagoosh nih... Puak-puak yang rasa tinggi sangat dah ilmu diorang... Puak-puak jenis jumud tak bertempat... Jenis yang kononnya pejuang Islam... Tapi stakat berdakwah dengan orang Islam jer... Tabrani nak dakwah kepada yang bukan Islam...

Susah kalo geng belajar agama tinggi nih lebih suka menjadi pelabel...


9 comments:

  1. Salam C++

    Ostad penasihat syariah bank kapir tu dapat elaun dari mana erk? Takkan dari duit bank kapir tu? Hmmm...takpe pulak yer??

    Masa Pahang dan Trengganu karam dulu ostad ni ada tak? Minta sesapa bagi gambor bukti gred A.

    ReplyDelete
  2. pencipta ak-47 dah mati walau sekolah tak tinggi tapi rekaan senjata berkualiti tinggi.kat sini yang banyak pencipta masalah, fitnah
    dan alasan yang lo kualiti walau sekolah banyak tinggi

    ReplyDelete
  3. bini2 tak kasi..hahaha..depa memang layak jadi ustaz nikah kawin..up sikit boleh jadi.menteri nikah kahwin...dapat bini dua itu jodoh mereka..mereka lelaki yang mampu membawa isteri2 ke syurga..orang lain mampu tgk je la sbb tak pandai ayat...hihihi..

    apa definisi riba ya ustaz bank mcm tak islam..sikit2 riba haram..tapi definisi riba tak diwar-warkan..


    aymy8888

    ReplyDelete
  4. Topeng batman x nak kira proses kristianisasi ke...hahaha...pakai tali leher, pakai topi koboi, naik motor harley...hahaha...jenuh la layan puak2 jumud nih.

    ReplyDelete
  5. 2:275. Orang-orang yang makan (mengambil) riba tidak dapat berdiri melainkan seperti berdirinya orang yang kemasukan setan lantaran (tekanan) penyakit gila. Keadaan mereka yang demikian itu, adalah disebabkan mereka berkata (berpendapat), sesungguhnya jual beli itu sama dengan riba, padahal Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba. Orang-orang yang telah sampai kepadanya larangan dari Tuhannya, lalu terus berhenti (dari mengambil riba), maka baginya apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum datang larangan); dan urusannya (terserah) kepada Allah. Orang yang mengulangi (mengambil riba), maka orang itu adalah penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

    carilah apa itu riba jika ingin tahu dan ingin menjauhinya.

    ReplyDelete
  6. pokemon pon penah jadi issue bro... hahaha mcm2 depa ni, aptb...

    btw, setuju ngan hg bro ^^

    ReplyDelete
  7. slm boss..
    the way i see it. masalahnya yang jadi bahlol smpai gini sbb main hentam kromo je. tengok la cite tu dulu. dlm cite tu siap hentam paderi yg pedeophile lagi. tapi mmg pro liberal betoi aah filem tu. pro kristian? org umno pakai subtitle lain kot? dah la english tak reti, kena tipu, pastu tunjuk bangang. tania!

    ReplyDelete
  8. Riba mmg haram, kalo RIBA nak tukar jadi Halal senang jer tukar kpd UMNO/BN akan jadi halal, tak caya Riba ditukar kpd Faedah dan Service Charge kah kah kah...bersalam laki pmpuan yg bkn muhrim haram, kalo BN buat cnfrm jd Halal kah kah kah

    ReplyDelete
  9. DeeDee Yong...

    Hahaha... gua tak tau nak komen mender... Hahaha.. tapi yang pasti Ostad nih tak nampak pon batang hidung.... Hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...

    Itu Kalashnikov sudah arwah... tak sekolah tinggi pon.. hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...

    Bini-Bini Ostad yang gangster... Hahaha... macam tajuk pilem la plak...

    Bhai BunBinBan...

    Topeng Batman ader jual kat mana aaa... Nak cari lar... Hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...

    Riba diorang takmo nak cari... tapi Raba laju jer... tak caya cuba tanya bekas menteri raba-raba.... Hahaha

    DeeDee Plain...

    Pokemon.. Pikachu... Wonder Pet pon pernah kena.... hahaha

    Bhai RainCity..

    Tue la pasai... diorang guna SUB yang rembat ntah mana tah...... aper daaa.... Lain kali gunalah torrent...

    Bhai/DeeDee Anonymous...

    Itu namanyer HALAM.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja