Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 December 2013

Kenapa Hasan Malek Bangang Sangat?

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua cukup kesian ngan Hasan Malek nih... Setiap kali dier kuarkan statement... Mesti statement tue isinya bangang dan hampeh... Errr ... Siapa aaa dulu cikgu-cikgu dier aaa... Dier nih sebenarnya belajar sampai tahap mana.. Lulus Sijil Am Pelajaran jer ka...

Takkan la kot semua nih pasai dier suka sangat makan organ dalaman dan kepala ikan... Takkan sebab tue jadi bengap dan bebal sangat nih... Aiyo... Macam mana la Hasan Malek nih boleh jadi Menteri... Boleh menang kerusi Parlimen masa PRU13 yang baru lepas nih.. Takkan la dier nih menang pasai ramai sangat pengundi bangang dan bebal yang dok mengundi dier.... Hahaha ... Sebab biasa la... Hanya orang ngok jer akan memilih dan mengundi pemimpin yang ngok.. Hahahaha

By the way... Statement dier masa harga ayam naik dulu pon tak abis lagi jadi bahan lawak... Ini tambah lagi dengan citer tarif letrik... Hahahaha...

Gua stuju ngan saranan Asri Zainal Abidin nih yang tanya... Tariff letrik nih naik pasai nak suruh rakyat sihat dari apa aaa.. Takkan la sebab tariff letrik nih naik pasai nak selamatkan rakyat dari mati terenjat dengan pekakasan elektrik yang kena litar pintas...

Aiyo... Aiyo... 

Atau mungkin tariff letrik nih naik pasai Kerajaan Malaysia mahukan rakyat supaya tidak melupakan tradisi pelita panjut dan pelita ayam... Atau mungkin nak suruh rakyat pakai pelita minyak kelapa supaya harga pasaran kelapa naik...

Atau mungkin tariff letrik nih naik pasai nak bagi industri pembuatan lilin lebih berjaya dan berdaya saing... Hahahaha... Aper ke bodohnyer...

Nampak gayanyer lepas nih gua kena cari balik TV (jenama Sanyo) yang boleh pakai bateri kereta macam masa gua sekolah menengah dulu... Masa tue tengok citer McGyver mesti pakai TV tue... Hahahaha... Boleh tengok TV ikut berapa cas bateri...  Lampu kalimantang pakai bateri gua masih ader lagi... Hahahaha

Oh yer... Gua rasa aaa... Lepas nih mintak TNB jangan publish dier punya keuntungan syarikat dalam akhbar boleh tak... Kalu tidak nanti rasanyer ader pejabat TNB yang kena bakar nanti... Hahahaha...




6 comments:

  1. Gua penah tengok dia ni konvo...masa tadika dulu...hahaha.. tapi ntah la ye...psl pe statement dia buat mesti kelakar + bangang + sakit hati...? Dia ni dok dlm dunia dia sendiri, menjadikan diri sendiri sebagai benchmark menilai kemampuan rakyat keseluruhan...kahkahkah

    ReplyDelete
  2. ni menteri cukupkan kurom je...puuuii..dia punye statement satu pun tak mengambarkan dia ni pembela rakyat....kaki ampu...

    ReplyDelete
  3. MACAM MAU MUNTAH AKU TENGOK MUKA MENTERI NI.

    ReplyDelete
  4. Hanya yg bodoh bangang aje layak jadi menteri umno supaya senang PM perkudakan. Sesuailah dgn penyokong umno yg bodoh dan taksub melayu.

    Apa dia org ingat umno kalah melayu hapus dari dunia ke???

    umno = bodoh

    ReplyDelete
  5. mangkuk ayun yang terover ayun ;)

    ReplyDelete
  6. Ya betui tu. Memang rasional sungguh naikkan tarif letrik ni..gua setuju... sebabnya hanya IPP dapat lebih rasional subsidi jutaan RM.

    Orang ramai tak banyak terkesan kenaikan tarif? Ya betui lagi 1x. Cerdik sungguh kajian statistik yang begitu mendalam oleh Menteri KPDNKK & TNB tu.

    Orang luar sana yg kaya raya atau mungkin suka pakai bateri cas, tenaga solar, hybrid ke apa bagai memang le tak terkesan.

    Orang ramai tu orang biasa-biasa tu le yang akan terkesan banyak pasai segala makneka pakai letrik.

    Ustaz Fathul Bari mungkin suruh orang ramai bersabar kenaikan tarif ni pun kita nak kena bersyukur & redha aje sebab dah takdir?

    Ustaz Kazim, what say u? Oh supaya UmNo tak difitnah elok le naikkan tarif? OK gak naikkan tarif supaya orang ramai berjimat cermat tak membazir & tak le sakit nak bayar bil letrik yg tinggi?

    Tenaga yang lebih tu TNB boleh gunakan untuk pembangunan di tempat lain?

    all in all, the fools try to fool us relentlessly! hehe

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja