Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 September 2013

12 Tengah Malam

Bhai/DeeDee sekalian....

Aper perasaan lu orang sumer aaa... Ader seronok ker? Hahahaha.... skrang harga petrol RON95 sudah jadi RM2.10 seliter.... maknanyer.. sudah naik 20 sen seliter..... Hahaha... masih murah lagi nih harga petrol berbanding di Thailand dan Singapura.... Hahaha...

Patutnyer Najib Razak naikkan jer la harga petrol RON95 nie kepada harga pasaran... takpon letak jer kepada harga sesedap rasa dan sesedap hati.... letak jer harga RON95 pada nilaian RM4 seliter.... barulah tak perlu dah Kerajaan Malaysia tanggung subsidi.. boleh la duit yang guna untuk subsidi tue digunakan plak untuk membeli beberapa buah lagi kapal selam.... Hahaha

Okeh.... harga minyak petrol dan disel sudah naik.... Hahaha... yang kiter tengah tunggu-tunggu nih dengan tak sabar-sabarnya aderlah harga tariff elektrik... Aper kelas aaa TNB masih caj sekitar RM0.30 ++ nih untuk 1 kw/j ...... baik kasik naik terus kepada RM1 untuk 1 kw/j..... senang la skit nak kira....

Untuk 200 kw/j pertama.... TNB sudah boleh dapat collect RM200 ... dan untuk 100 kw/j kedua.... takkan la harganya masih sama RM1 untuk 1 kw/j ... cikai-cikai naik.... ejast la jadi RM1.50 untuk 1 kw/j kedua......  baru la cepat untung dan kaya... baru la boleh abiskan duit tue belanja sana sini..... hahaha

Baru la TNB boleh tersenarai dalam senarai konglomerat besar di Asia Tenggara nih...

Kepada Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Razak.... gua dan semua rakyat Malaysia memohon agar harga tol di seluruh jajaran lebuhraya bertol di Malaysia dinaikkan kepada RM1 bagi setiap kilometer.... Senang la sikit nak kira.... dan barulah syarikat konsesi yang handle lebuhraya ini dapat untung besar.... senang la dorang nak buat CSR .... hahahahaa

Kami rakyat Malaysia mampu lar nak bayar harga tol kalu setakat RM1 bagi setiap kilometer... aper ader hal.... Malaysia boleh.... hahaha ...

Sebab kami memang kaya.... berjaya.... jutawan... hartawan....  orang miskin dan fakir yang ader semua tue... yang merempat kais pagi makan malam tue.... semuanya pasai diorang bodoh tak reti nak usaha nak jadi kaya macam Nazri Aziz.....  Cuba kalu diorang pandai macam Nazri Aziz... tentu diorang sumer yang kasi pagi makan malam tue sudah sama kaya macam Nazri Aziz...

Anak Nazri Aziz yang sekolah pon tak pandai tue pon boleh jadi kaya... pakai kereta mewah.... sebab sebenarnya dier memang pandai... pasai tue la dier boleh dilantik menjadi pegawai khas Menteri Pelancongan.....

Oh yer lupa..... tolong aaaa... tolong arahkah KPDNKK supaya menaikkan harga siling ayam kepada RM20 sekilo..... sebab kiter rakyat Malaysia semua sudah kaya-kaya... takder hal lar kiter nak bayar harga ini semua.... hahahaha... RM20 sekilo ayam tue dah kira murah tue..... cuba kalu lu orang compare dengan harga ayam di UK.... dengan Kesatuan Eropah.....

Hahahaha...... 12 tengah malam yang macam celaka..... hahahaha..... Terbaek....


6 comments:

  1. jom buat kenduri kesyukuran...jazakallah khairan...

    ReplyDelete
  2. cenderahati buat rakyat malaysia sempena dgn sambuatan Hari Kemerdekaan ke56. Tahniah

    ReplyDelete
  3. Bro ni hadiah persaraan bro dari kerajaan. Kena lar ucap beribo-ribo taniya.

    ReplyDelete
  4. Tahniah lepas ni semua pakat-pakat naik.. Gaji je tak naik :)

    ReplyDelete
  5. Dimanakah penganut2 Sunni Syiah Wahabi dll..yg asyik berMEGAH2 dgn mazhab2 ideal mrk sprt Shafei Hanafi Maliki & Hambali..sdangkan kemelut & masaalah ummat smakin mnjd2 brnanah mmbusuk & mmBANGKAI?

    Masaalah ekonomi..
    Masaalah politik..
    Masaalah sosial..
    Masaalah khianat/FITNAH yg bobrok!
    Masaalah sdahsyat sebejat2 umat!?

    Inikah Islam yg dbawa nabi SAW?

    Beginikah Sunni Syiah @ Wahabi yg bnar2 brSYAHADAHkan(mNYAKSIkn) nabi SAW?

    Sebaliknya..
    Negara2 yg dtuduh sbg kafir, kafirHARBI, nasrani & yahudi itu JAUH sgt2 JAUH lebih baik drp negara2 yg 'taksub' mndakwa mrk sbg Sunni Syiah @pon Wahabi!

    Nape jd begini..
    Klu Islam yg dbawa nabi SAW itu adalah yg trTNGGI trMULIA & trINDAH skali..tak akan jd begini??

    Sepatutnya..
    Mengaku jer lah bhw 'SEMUA' yg obses mengaku sbg Sunni Syiah @pon Wahabi itu pd HAKIKAT yg sbnr2nya adalah cuma 'PERASAN' sbg Islam ttpi mrk terTIPU dgn hakikat/BUKTI yg sgt2 terang/jls ddepan mata!

    ..sape yg br'IQ ciput?
    ..sape yg sgt2 mudah kena AUTA?
    ..sape yg mDEWA2kn ssama manusia?
    ..sape yg kuat khianat/FITNAH?
    ..sape yg PALING takut brhujjah?
    ..sape flip'flop TUNGGANGlanggang?
    ..sape yg PAYAHskali trima KBNRAN?
    ..sape yg brHUJJAH mcm budak2???

    Ddlm Quran ALLAH brfirman:
    "waantumul AKLAUNA inkuntum MUKMININ.." kamulah yg trTNGGI skali jk bnar2 kamu brIMAN..

    ReplyDelete
  6. yg paling x bole bla...semlm yg berderet isi minyak kat petorl pump..adalah melayu2 umno...hahaha...muka happy je sbb dpt isi penuh tangki...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja