Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 February 2014

Nasib Anwar Ibrahim

Bhai/DeeDee semua...

Sori aaa gua bukan mudah nak mengkagumi sesiapa.. Tak kisah la orang itu mat kopiah ka.. mat sarban ka... mat coat ka... mat jubah ka.... professional ka... tak professional ka...

Hahaha...

Tapi satu jer gua nak celoteh pagi ni (pukul 8.30 waktu Malaysia)...

Bahawanyer... Kalo la Anwar Ibrahim tak dipecat dari jawatan TPM dan hilang semua perks... Agak-agaknyer la... ader chan tak DAP dapat kuasai Penang dan PAS kuasai Kelantan, Terengganu dan Perak....

Agak-agaknyer la ader tak chan Hadi Awang duduk dikerusi MB Terengganu... dan Lim Guan Eng duduk di kerusi KM Penang...

Dan agak-agaknyer la... Ader tak peluang geng sarban nak merembat balak, kontrak dan jawatan ahli Majlis....  Hahahaha

Jadi... Kepada lu orang semua aaaa... Sedar la skit diri tue... Dan jangan berlagak bagoosh... Hahaha.... Lu orang sumer tue aderlah seperti "melukut di tepi gantang" jer...

Ader tak melebihkan.. Tak ader tak mengurangkan.... Hahahahaha

Ader paham ka????

(Location: Southern Hemisphere)

10 comments:

  1. wa syg PAS bro......tapi wa sokong lu bro....osatz PAS pun nk jadi mcm OSTAZ UMNO....nampak pangkat dgn duit je......mujur PAS ada Tok Guru Nik Aziz...kalau tak...apa la dh jadi dgn PAS ni...masing2 nk berebuat kuasa...semoga ALLAH panjangkan umur Nik Aziz sampai UMNO betul pupus kat Malaysia ni....

    ReplyDelete
  2. jauh jalan yop, ada 'kerja' ke?hehe

    ReplyDelete
  3. ni masalahnya orang tak sedar diri
    eh anwar pun kalau mahathir tak buat konspirasi kat dia dulu entah jadi macai BN sampai hari ni apa hahaha

    ReplyDelete
  4. bukan semua dalam setiap jemaah tu yang betoi semua ada yang gelong jugak sedangkan masa Nabi pun ada pengikut Nabi yang buat hal
    yang penting dasar jemaah mesti mantap selari dengan kehendak Allah dan Rasul.

    ReplyDelete
  5. serban dan kopiah melambangkan tingginya ilmu agama, ahli syurga. Pangkat dan harta dunia melambangkan tingginya darjat di dunia. win win situation...hahaha...pada pandangan ahli yg faqeh lah. hahaha.

    ReplyDelete
  6. Akhirnya jelas siapa yg condong kpd Mahathir dan Daim, w.pon Mahathir sokong Kassim Ahmad dan disuruh taubat oleh Harussani....dan semakin jelas juga kenapa sandiwara2 komunis dan pil kuda mndpt liputan hangat prime-time di tv3 dan meloya....juga barang dah tentu beberapa 'ketul' drp mrk nih brbaloi2 dah pon mnjd 'multi millionare'? he he!

    Ada dua golongan shj didunia ini,,,,SATU, iaitu golongan nabi2 wali2 dan org2 soleh yg benar2 ingin menyuloh terang menolong dan melapangkan kehidupan ummat,,,,,, yg keDUA, ialah puak2 zalim khianat penindas yg bersekongkol dgn putar2 alam agama dan ahli2 sihir diserata dunia sejak dizaman nabi Musa as, Isa as sehinggalah kezaman nabi saw dan umat nya kehari ini .

    ReplyDelete
  7. aiikk jauhnye berjalan bhai? kata da resign keje2 gelap?

    ReplyDelete
  8. PAS ni wujud selepas anwar ibrahim di pecat ke??? Sblm anwar di pecat ni x prnh menang lngsung pilihanraya ke. Ni la mentaliti puak2 yg asalnya dr Umno. Ko ingt x de PAS khalid ibrahim blh jd mb selangor. Ko brcakap seolah2 td brpihak, tapi aku tgk ko asyk tk puas hati dgn pas je. Dan ko jgn lupa puak puak yg x blh istiqamah dlm prjuangan siapa??? Dh biasa dpt projek, bila x dpt habuan, blk mnjilat ke asal smula. Dan ko jgn lupa sbb apa PRK kajang ni trjadi. Sbb PAS KE. JGN LA JD BONGOK SGT.

    ReplyDelete
  9. Nak realisasikan R.A.H.M.A.N punya cerita

    ReplyDelete
  10. ada gak yg komen mcm xde akal....org bkn komen pasal pas..pas mmg parti yg bagus untuk memperjuangka n rakyat baik untuk dunia dan akhirat...apa yg di pertikaikan skrg adalah mengenai ssetengah pemimpin pas yg terlalu taksub krpada pangkat dan harta dunia...di sebabkan penyakit ini.. pemimpin2 yg ada pengalaman dan mahir dlm sesuatu bidang hilang jawatan...pemimpin2 yg ikhlas ingn menolong rakyat hilang jawatan dan yg tinggal hanya mereka yg ego dan hanya mahukan jawatan untuk memenuhi nafsu dunia ....musuh2 kpd pas dpt bernyawa semula wlpn telah hampir mampos..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja