Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 February 2014

PRK KAJANG : Siapa Bakal Terbongkang?

Bhai/DeeDee semua...

Kalo tanya gua .... Yang terbongkang dalam PRK Kajang nanti bukanlah Anwar Ibrahim.... Yang terbongkang juga bukan Khalid Ibrahim.... Bukan jugak Azmin Ali..... Tapi.... tapi yang terbongkang dalam PRK Kajang nanti aderlah kesepakatan dalam Barisan Nasional (BN) dan jugak kesepakatan dalam Pakatan Rakyat (PR)

Rakyat Malaysia keseluruhannya akan melihat apa yang berlaku di PRK Kajang nanti sebagai satu terjemahan untuk PRU14...


Kalo UMNO bertegas nak jugak kerusi Kajang dengan meminggirkan MCA sebagai penyandang kerusi sedia ada.... pastinya golongan Cina akan melihat UMNO sudah menjadi terlalu mementingkan diri... sudah menjadi abang besar... sudah besar kepada.... Dan pastinya pengundi kaum Cina yang selama ini kukuh bersama MCA akan melihat MCA seperti tidak ada kuasa lagi... MCA sudah jadi parti MaChAi .... sudah tak berguna.... dan kemungkinan mereka akan akhirnya menubuhkan satu parti baru untuk kaum Cina ataupon mereka memberikan undi kepada DAP pada PRU14...

Sama juga dengan apa yang berlaku dalam Pakatan Rakyat... Nampaknya PAS sudah terlalu perasan yang mereka mendapat sokongan mutlak dari semua pengundi ... Malah PAS sudah merasakan bahawa mereka juga selayaknya menjadi abang besar dalam Pakatan Rakyat... dan ini telah di buktikan di Sg Acheh dan Kota Damansara pada PRU13 serta di Terengganu. Malah selepas PRU13 ... keadaan di Kelantan pun nampaknyer sudah menjadi kucar kacir disebabkan PAS berasakan kemenangan sehingga berjaya mentadbir Kelantan sekali lagi hanyalah dari usaha ahli, penyokong dan pengundi PAS semata-mata... Sikap besar kepala ini memang akan menyebabkan peralihan undi yang besar pada PRU14 nanti..

Jadi... kalu ikut maklumat yang gua dapat (sanad dier bersifat hasan) ... mengatakan bahawa PAS akan juga meletakkan calon mereka pada PRK Kajang kononnya sebagai bekap kalo-kalo calon PKR tidak hadir pada masa penamaan calon (seperti yang berlaku di Kota Damansara) ...makanyer... memang akan ader yang terbongkang...

Sosek-sosek dalam politik sekarang nih menyebabkan beberapa kecelaruan timbul.... maklumat yang sama juga memberitahu bahawa proses boikot secara belakang tabir memang akan dijalankan oleh pemuka-pemuka PAS pada PRK Kajang.... sebagai usaha mereka untuk menyekat Anwar Ibrahim dari berpeluang untuk menduduki kerusi MB Selangor.... malah kalo ditakdirkan Anwar Ibrahim menang di PRK Kajang pon... gua dikhabarkan akan ader usaha untuk memujuk Sultan Selangor supaya tidak melantik Anwar Ibrahim sebagai MB Selangor sekiranya Khalid Ibrahim meletakkan jawatan MB... Mereka akan menggunakan pelbagai alasan termasuk mengatakan bahawa PAS memiliki lebih kerusi berbanding PKR...

Gua takder taksub kat mana-mana pemimpin waima di pihak PR mahupun BN.... tapi gua cukup menyampah sikap Melayu Hutan yang sanggup sabotaj dan khianat lebih teruk dari Mamak Mandeliar..... Hampeh aaa..... Poodah la wei....

4 comments:

  1. Salam C++

    Ramai yang berkokok tak sedor ekor penuh taik.

    ReplyDelete
  2. Ini semua kerja puak yg mengaku faqeh tetapi sepak terajang politik dan strategi politik hancus. Bilalah puak2 ni nak sedar? Tunggu kerajaan Kelantan terlepas kpd bn baru nak sedar ke?

    Cukuplah apa yg berlaku di Terenganu & Kedah, jgn ulangi lagi. Bila berkuasa dia ingat boleh buat sukahati mereka, tak mahu terima pandangan berbeza dari rakan PR. Jgnlah ingat bila berkuasa macam dpt wahyu, segalanya tak boleh dibantah. Muafakatlah supaya berkat.

    abuamir

    ReplyDelete
  3. bersatu untuk tumpaskan bn bukan bersatu untuk merapu takut akhirnya tinggal garpu garpu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja