Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 February 2014

Elok Sangatlah Tue Buat Kerja Menghina Proses Sembelihan

Bhai/DeeDee semua...

Didalam Islam, setiap sembelihan binatang yang halal dimakan ader satu perbuatan mulia lagi suci. Dalam setiap sembelihan, ada dua hak yang perlu dilunaskan.... satunya ... hak binatang mendapat sembelihan yang pantas, sempurna dan tidak menghinakan..... manakala  keduanya... hak Allah Taala bagi sepatutnya setiap sembelihan diniatkan kepada Allah, dibacakan basmallah ke atas sembelihan dan sembelihan dilakukan dalam keadaan menghadap kearah Kiblat.

Bagi yang menyembelih pula, sewajarnya ada wudhu yang sempurna dan tidak terbatal....

Jadi... kalu kesemua syarat hak ini tidak dipenuhi,,, maka binatang yang disembelih tersebut tidak layak untuk dimakan sekadar menjadi bangkai sahaja semata-mata. Orang Islam dilarang untuk membuat pembaziran kerana pembazir itu aderlah sahabat kepada Azzazil (Iblis & Syaitan)

So..... setelah gua dapat tengok gambar-gambar camnie yang dibuat oleh puak-puak bangang nak mampus di depan Menara Maybank KL hari nih.... maka layaklah gua kata ini kerja sia-sia... ini kerja sesat... ini kerja menghasut... dan yang lagi parah... ini kerja berdosa... sebab Orang Islam yang beriman takkan buat benda hina macam nih...

Ini bukan kerja orang Islam yang beriman.... ini kerja orang fasik... ini kerja orang bukan Islam...... Ini kerja menghina Islam.... Ini kerja berdosa.... elok sangatlah tue buat kerja berdosa....

Aper plak Harussani Mufti Bughah tue nak bagi komen pasai nih..... Hahaha... gua nak tunggu jawapan dier....

Menghadap arah Kiblat ker? Diniatkan kerana Allah Taala ker?

Ader wudhu ker bhai? Jangan main-main menghina proses sembelihan yang mulia...

Ini bangkai ayam.... kerja Syaitan yang sia-sia .... Betul-betul menghina Islam..

Orang Tua Tapi Bangang Dan Bodoh.... Ini Bukan Kerja Orang Yang Beriman... 
PDRM takmo nak siasat ker tindakan diorang nih dibawah Akta Perhimpunan Aman 2012 (APA 2012) ... rasanyer perhimpunan nih takder permit.... Lagi satu... takkan la PDRM takmo nak siasat bawah Akta Hasutan 1948 (menghasut untuk melakukan keganasan kaum) ... Atau PDRM memang endorse aper yang diorang nih buat..... Hahahaha....

12 comments:

  1. A'kum Sdr. C++

    Dah tua bangka pun kalau tak faham dan tahu agama nak buat macan mana. Ginilah jadinya!
    Tu.....yang dok sumpah seranah kat Cina kapir tu diri sendiri amalkan Islam sebagaimana yang ajar oleh Rasulallah dan diperintahkan Allah sepenuhnya atau pun belum?

    ReplyDelete
  2. Ini orang melayu yg tiada fahaman ugama iaitu atheis mana mereka tau tentang ugama Islam dan hukum hakamnya. Puak ni tau makan tidor halal haram sapu memang dasar umno bn haram jadah puak ni semua tua nak mampos

    ReplyDelete
  3. ni org kg yg bodo ni,xde nilai hidup..dgn kata len hidup pun x guna..dh la guna trademark najib umno kangkung sedunia..ak nk tau apa jd ngan ayam tu??nape sia2kn nyawa aym mcm tu je..islam apa ni??yg tukang sembelih pulak kafir

    ReplyDelete
  4. Standard umno kangkong. mana islamic. dah tua dan mau mampus.

    ReplyDelete
  5. Dah sah perangai "syaitan yg dikenali" menghina agama Islam dan umatnya. Macam manalah org bukan Islam hendak hormat kpd org Islam jika perangai puak2 ni tidak menunjukan ahlak islam sebenar. Perangai lebih teruk dari org bukan Islam. Mana dia KPN? Apa tindakan yg akan diambil? Tunggu wahyu dari para dewa atai bangsawan?

    melayu tanpa Islam = sesat lagi menyesatkan

    abuamir

    ReplyDelete
  6. bro, tlg comment.. kelmarin raf ada ckp, mintak bagi 3-4 bulan utk tgk 'drama' seterusnya, esp psl islam(?) vs kristian to unfold. do u think this part of the drama?

    ReplyDelete
  7. SEKURANG2NYA MEREKA ADALAH PEJUANG BANGSA..BUKAN PENGECUT

    ReplyDelete
  8. pejuang tanpa nilai Islam nak buat apa. awat tah pi jadi bodo sampai tera tu
    ada juga orang kafir yang berani tengok vietnam lari amarika cilaka lintang pukang
    awat tak mau tunjuk berani sebelum medeka dulu . lani sudah tak guna lagi nak tunjuk garang tak tentu pasai. Allah bagi bala baru padan muka

    ReplyDelete
  9. Bhai...

    Depa nie brani sebab ada bekap... cuba kosong, tak denya depa brani macam tue...

    COBOL

    ReplyDelete
  10. Orang yang paling berani adalah yang menahan diri dari kemarahan. Diorng ni memang pejuang bangsa semata-mata bukan agama. Itu namanya dasar PENGECUT

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau maciam ni istilah kehidupan kau, makin tersepit dan terjepit lah majoriti asal kat negara ni.kalau jenih tak kluar guma hayun kayu golf je memanjang kau mesti tak rasa hangat hati.aku dgn isteri aku penah sekali depan mata aku kat trafic light tgk macamane melayu perempuan naik motor di sondol dr blkg mengacah2 oleh sepet ni.buat bodoh aje lahanat ni.kau tak kena batang idung boleh ckp bhai.sabar ada tahapnya dan aku percaya dlm Islam sklipun.jgn sabar tu bertukar jadi PENGECUT mcm kau.kena dengan family kau aku tepok tangan.banyak lagi aku dah tgk alami sendiri depan mata.mmg sial takkan nak tggu kerajaan aje memanjang.

      Delete
  11. Bro cipan,
    lu tentu sgt pasti dan sgt 'arif' sape dibelakang ini SEMUA???

    Sekarang lu pi tengok blog 'MSO' mcm mana puak2 fakeh ug mndpt penghormatan drp Daim Zainuddin di Kelantan sama sprt zaman Azizan kat Kedah sblum jd arwah!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja