Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 August 2015

Four Flat - Ini Bukan CGPA

Bhai/DeeDee semua...

Mari kita semua tepuk tangan dan bergembira... Sebab kita telah berjaya mengatasi nilai Ahmad Maslan iaitu 3.85 .... Aper ader hal ngan rekod Ahmad Maslan tue... Kecik anak jer... Nih satu Malaysia dapat 4.00 .... Kan lagi hebat dari Ahmad Maslan.... Hahaha ...



Sakit bhai... Sakit...

Bagi ahli perniagaan yang banyak mengimport produk dari luar negara.... Terutamanya dari Amerika Syarikat, Eropah, UK dan Israel... Gua ader terkesan banyak dengan kejatuhan matawang ringgit Malaysia nih....  Sungguh terkesan...

Tambah lagi kebanyakan produk yang gua import adalah berasakan produk keselamatan, teknologi tinggi dan ketenteraan... Semuanya menggunakan matawang EURO dan USD sebagai pemudah cara urusan jual beli.... Biler kadar tukaran matawang jadi macma lahanat nih.... Gua tetap kena absorb segalanyer..

Yer la... Tender dan sebutharga pembekalan tetap dikira masa mula dibuka tender dan sebutharga tue.... Tapi dek kerana masa award tender dan sebutharga... Matawang sudah jatuh... Maka untung dan margin gua akan sama jatuh dan jaid lagi seciput lar...  Penat bhai nak cover semua perbezaan harga nih... Lahanat betul lar Najib Razak selaku Perdana Menteri... Apa macam dier kawal ekonomi negara nih....

Zeti Akhtar nih aper buat aaa... Macam nih ka Gabenor Bank Negara Malaysia.... Failed to the core la.... Hampeh.... Letak jawatan la woi.... Samer ngan Najib Razak gak.... Letak jawatan la....

2 comments:

  1. teori ekonomi...kemelesetan ekonomi berlaku di dunia setiap sepuluh tahun sekali..masa tahun 87 kemelesetan ekonomi di Malaysia berlaku, takdak sapa kata maharaja Malaya kena turun..siap menang pemilihan parti lagi...

    aymy8888

    ReplyDelete
  2. salam...
    bhai, ko x rase ke yg keadaan jatuh nilai matawang ni saja dibuat oleh sesiapa yg berkenaan.
    sebab atas ketidakpedulian diorang pada keadaan ni?
    gua tanya je pendapat lu.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja