Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 August 2015

Najib Razak Perlu Ikut Nasihat Ini.

Bhai/DeeDee semua...

Semalam gua ader meeting ngan blogger top BN iaitu Azmi APA.... Dalam perbincangan tertutup selama lebih 4 jam (lokasi dirahsiakan)... Kitorang berhasil memperincikan beberapa agenda penting yang perlu ditangani denga kadar segara oleh Kerajaan Malaysia demi untuk memastikan kestabilan politik dan ekonomi berada dalam keadaan teratur dan terkawal....

Ader pandangan Azmi APA yang pada gua relevan untuk dinilai... Dan diambil berat... Begitu juga ader pandangan gua yang Azmi APA lihat berpotensi untuk dilaksanakan demi untuk mengawal "kedaulatan" Negara ini sama ada dari segi ekonomi mahupun politik...

Gua takder hal nak diskas politik dan isu semasa dengan mana-mana fraksi... UMNO, PAS, PKR, DAP, GHB atau PSM.... Dah biasa pon gua buat benda camnie...

Aper pon kami berdua bersetuju untuk membawa perkara ini kepada pengetahuan pihak berwajib ikut saluran yang kami ada.... Dimana plan pertama kami ialah berkenaan dengan kestabilan ekonomi... Dengan adernyer kestabilan ekonomi barulah kestabilan politik dapat dijanakan dengan baik... Untuk memastikan kestabilan ekonomi..., Najib Razak perlu membuat perkara-perkara dibawah ini...

1. Pecat atau buang semua penasihat ekonomi yang dier ada sekarang ini yang asyik memberikan cadangan bodoh yang menyebabkan kuasa ringgit Malaysia jatuh merudum ini dan gantikan dengan satu gabungan penasihat ekonomi dari semua parti politik yang ada... Tubuhkan satu jawatankuasa penasihat ekonomi di peringkat Parlimen... Supaya semua pihak (parti politik) sama-sama bertanggung jawab memastikan ekonomi negara dapat distabilkan dan dimaju jayakan.

2. Tubuhkan satu jawatankuasa khas peringkat Parlimen untuk memantau semua GLC dan soverign fund milik negara (termasuklah 1MDB) supaya semuanya dapat ditadbir dan dikawalselia dengan teratur serta cekap,

3. Subsidi dan BR1M perlu diperkemaskan dan dirombak (yang ini boleh dapatkan laporannya daripada Azmi APA) demi untuk memastikan tiada warga asing yang mendapat manfaat daripadanya. Ini termasuk lah mengawal pengaliran keluar wang kenegara asing yang sekarang ini dibuat oleh MerchantTrade (RM120 juta sebulan aliran keluar duit)

4. Najib Razak perlu mendengar nasihat daripada Agensi dalam laporan khas setebal 62 mukasurat yang telah pun diberikan kepadanya 2 bulan lepas (dimana 14 mukasurat adalah hasil tulisan dan analisa gua)


6 comments:

  1. Semua cadangan itu tidak akan berkesan sama sekali kerana langkah pertama yang sepatutnya dibuat ialah memecat Najib barulah langkah2 lain boleh dilaksanakan. Jika tidak sia-sia saja.

    ReplyDelete
  2. Hello bro...
    Lu tak ada perasaan langsung laaa sama orang kampung. Orang mau tukar kerajaan dari BN kepada PR...lu pulak sibuk bagi najib talian hayat. Lu ingat najib mau ikut lu punya cadangan ke???. Dia anak gampang...lahir dari keluarga riba...darah dia mengalir zat judi. Membesar dari hasil haram lu ingat dia punya hati ada perasaan sayang sesama manusia ke??? Kalau tidak tak kan sampai hati bunuh dan kasi hancur sama itu perempuan!!!!! Gue ingat ada satu orang saja yang boleh kasi selamat ini malaysia punya kes....sendiri fikir la...lu kan terror...!!!

    ReplyDelete
  3. Dan tidak ada suatu binatang melata pun di bumi melainkan Allah-lah yang memberi rezekinya, dan Dia mengetahui tempat berdiam binatang itu dan tempat penyimpanannya. Semuanya tertulis dalam kitab yang nyata (Lohmahfuz)

    Kerajaan Allah bagi rezeki kerajaang manusia cari derma
    itu pun huruhara

    ReplyDelete
  4. Bro, jangan tunjuk bijak sangat nak mengajar Najib cara mentadbir kerajaan Malaysia.... Qua nasihatkan pada lu., kalau masih bekerja dengan agensi apa pun, fokas pada kerja sudah lah..... nanti kena buli dan dihina macam pegawai SPRM, baru lu tahu Najib lebih berkuasa dari tuhan...... Ingatkan pada kawan-kawan lain, makan gaji adalah hamba abdi kepada majikan.

    Lepas pencen baru boleh cakap besar..... macam polis pencen.

    ReplyDelete
  5. Salam C++,

    Penasihat2 yg ada tu kecik je. Boleh ke Najib pecat penasihat 'sekatil' yg lebih berat & berkuasa tu?

    ReplyDelete
  6. salah satu serangan ekonomi dilakukan oleh Humno sendiri melalui tan tin tun...so macam mana nak kasik dia senyap bro?? kah kah kah..

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja