Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 August 2015

Gelendangan Malaysia @ Malaysian Homeless?

Bhai/DeeDee semua...

Pergh... Aper sudah jadi nih.... KL sudah jadi pusat tumpuan gelendangan Malaysia @ Malaysian Homeless ??? Adoyai lar... Teruk macam nih sampai kuning.... Berterabur sana sini campur lelaki dan perempuan tidur gelendangan diatas jalan dan ditepi jalan .... Fuh.... 

Biasa nampak insiden macam nih kat depan kedai Fareeda jee... Kalo masa ader sales tudung Fareeda... La nih dah merebak sampai atas jalan... Semua penangan BERSIH 4.0 .... Teruk macam nih... At keast dulu mahasiswa cuma pasang khemah atas rumput kat Dataran Merdeka... La nih lagi teruk.. Siap terbongkang macam tue jer...

Tue yang ader Ostad PAS kata dulu Unit Amal ader jumpa kondom merata selepas demo bersih... Huhu... La nih dah tidur gelendangan macam nih takkan la takder lagi banyak boleh jumpa kondom... Hahaha... Harap takder yang amik kesempatan la buat kerja haram tue... Buat gangbang ka... Hahaha...

Gua nak komen lebih pon karang ader puak yang sakit hati... Cuma gua nak bagitau.... Agak-agak la...kalo Mahathir Mohamed pon tumpang sekaki tidor di jalanan nih... Boleh bersih ka semua dosa dier aaaa... Hahaha .. Nih mandi pagi kat mana nih??





Ini lagi hebat dari program BERSIH 3.0 duduk bantah dulu... Ini siap tergolek badak sana sini... Hahaha
.... Siap Mat Sabu pon boleh tergolek tido di jalanan... Hebat.... Pasai tue la puak PAS takmo join demo nih... Sebab diorang mana biasa buat benda camnie... Baik qiamulail kat Maajid Negara ka... Masjid Jamek ka.... Hahaha







4 comments:

  1. Terbaik!!! Rakyat tidur geladangan akibat pemimpin tak bertanggungjawab hidup mewah buat hutang berbilion-bilion akibatnya rakyat susah. Pemimpin yg kata melayu bangsat tu patut disingkirkan sebab dialah sebenarnya bangsat sebabkan negara menuju bangkrup. Rakyat boleh tidur dijalanan tetapi pemimpin yg tidur dirumah besar mcm istana adakah boleh tidur nyenyak atau tak boleh tidur langsung. Dok fikir esok apa akan jadi?

    Melayu perlu bangkit setelah dibangsatkan oleh pemimpin. Kaum cina memang dah sedar & maju kehadapan dari segi ekonomi, pelajaran & politik. Melayu pantang dicabar tetapi entalah sekarang?

    ReplyDelete
  2. Silap sebenar UMNO yang membawa kepada Bersih ialah proses perbandaran. Pembangunan bandar-bandar besar seperti KL, Pulau Pinang, JB dan sebagainya terlalu pantas. UMNO telah mengabaikan pertumbuhan kawasan-kawasan seperti Serting, Al Muktafi Billah, Muazam Shah dan sebagainya. Sekiranya rakyat terhalang dari berhijrah ke bandar-bandar besar, perkara-perkara seperti Bersih tidak mungkin berlaku. Tetapi sekarang apakah proses penghijrahan boleh direversekan atau nasi sudah menjadi bubur? UMNO perlu berbuat sesuatu supaya pusat pertumbuhan bukan di bandar-bandar besar tetapi sebaliknya di kawasan luar bandar atau pekan kecil. Apapun kesilapan yang berlaku boleh dibebankan kepada pemimpin-pemimpin UMNO dan pegawai-pegawai kerajaan yang tidak melakukan sesuatu untuk menyekat proses penghijrahan ini. Kesalahan yang lebih besar ialah pada taukeh-taukeh yang tamak untuk memulakan projek demi projek. Lihat nanti apabila Iskandar Malaysia sudah menjadi kota besar. Pasukan keselamatan akan lebih pening sebab 300, 000 - 400,000 akan berpusat di JB pula untuk berdemonstrasi.

    ReplyDelete
  3. selama ni ketua ketua kerajaang semuanya malayu apa depa buat sampai tak boleh nak pikir
    sesuatu untuk bangsa sendiri di tm ini
    harap laungan medeka saja itu pun medeka ada syaratnya pulak
    lani baru tau akibat dari perbuatan orang dulu yang nak senang dapat medeka
    itu sejarah yang mesti dingat
    sepatutnya dah sedar akan kesilapan orang dulu cepat cepat bertindak untuk selamatkan
    kedudukan malayu 100 tahun akan datang
    jiwa kecil nafsu besar cakap besar las las malayu nak jadi bangsat di tm
    mana tokoh pemikir yang dikatakan hebat hebat belaka
    kalau setakat duk pikir macam mana nak sapu harta abihlah punah ranah

    ReplyDelete
  4. orang melayu kena fikir pulak macam mana nak dapatkan kembali harta yang maharaja Malaya Tun dah kebas semasa beliau memrintah Negara dgn rakus dulu...

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja