Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 August 2015

Rasuah : Beza Antara Orang Kafir Dengan Orang Mengaku Islam

Bhai/DeeDee...

Orang Mengaku Islam nih biasanya akan pusing belit cari hujah, alasan malah ayat Al Quran semata-mata nak justifikasikan rasuah yang dier amik.... Tak kisah la dihujahkan sebagai dana politik la... sumbangan la.... derma la..... malah... ayat Al Quran atau Hadith pun akan digunakan... Waima sekali Hadith palsu,...

Tak cukup dengan itu... para ostad, olamak dan mufti pon digunakan untuk meng"cover-up" kerja buat bodoh diorang yang makan rasuah..... Celaka punya orang yang mengaku Islam...

Tapi... Orang Kafir.... Bab salah rasuah nih... Tetap salah... Tak kisah la siapa yang buat kesalahan tue... Waima bekas Perdana Menteri sekalipun.... Janji sudah buat salah... Mesti mau kena tindakan la.... Macam kat bawah nih...


4 comments:

  1. kat negara kominis cina, rasuah kalo, tembak jugak!

    ReplyDelete
  2. 1. Mungkin juga katanya mangsa penindasan poltik
    2. Korea ada undang2 berkaitan dana politik..Malaysia takdak sebab golongan komunis tamau..kah kah kah

    aymy8888

    ReplyDelete
  3. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    orang islam jarang baca ayat ni atau tak penah dengar ayat ni
    sebab tu banyak merapu bila nak ampu nak jaga panggu
    lupa akan panggu menunggu di sana nanti

    ReplyDelete
  4. abih tu nak buak lagu mano?

    harapkan c++ dia pun "pengganas" tender k'jaan...

    siap ngan buffer segala bagai...

    maknanya dia dah ada maklumat hengget mau jatuh...

    saja tak mau kongsi maklumat ngan hangpa...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja