Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 August 2015

Kestabilan Itu Satu Anugerah

Bhai/DeeDee semua...

Gua takmo nak bercerita panjang... Cukup sekadar nak bagitau lu orang sumer yang kestabilan itu satu anugerah... Betul..  Lu ingat senang ke nak bagi negara nih stabil.., stabil dari segi hubungan kaum.. stabil daei segi ekonomi... stabil daei segi politik... stabil dari segi keselamatan negara...

Susah bhai... Susah... Ianya perlukan pengorbanan...

Pengorbanan yang nyata dan pengorbanan yang tidak nyata... Lu orang sumer tau sumbangan anggota keselamatan kita dalam menjaga ketenteraman awam dan negara... Betapa mereka terpaksa berkorban masa bersama keluarga dan sanak saudara demi untuk memastikan negara ini stabil... Waktu senang dan waktu susah....

Tapi...

Tapi lu orang sumer tak tau sumbangan unit khas yang berada jauh dibelakang tabir... Yang tidak pernah mendapat sanjungan mahupun pujian dari seluruh warga... Yang tidak diketahui keujudannya... Yang lagi teruk bekerja siang malam untuk memastikan kestabilan dan keselamatan negara tarjamin... Yang mana jika terkorban ketika menjalankan tugasan, tidak diiktiraf sumbangannya.. Hanya kerana atas alasan kerahsiaan tahap tinggi..

Mereka-mereka inilah yang membersihkan "taik-taik celaka" yang dibuat oleh orang politik (walau disebelah mana pun mereka berada) demi untuk menyelamatkan negara ini dari terjerumus dalam masalah. Merekalah wira yang tidak pernah didendangkan... Wira yang paling awal sampai di lokasi kejadian MH17 (seawal 4 jam pertama) sebelum team Komando Malaysia diterbangkan ke Ukraine....

Wira yang paling awal berkejar ke luar negara menjejak MH370 seawal 6 jam pertama selepas insiden berlaku... Wira yang menyusup masuk ke Filipina untuk menyekat dan menghalang Team Alpha-Two Zero daripada menggunakan insiden Sulu untuk operasi khas mereka di Sabah.... Wira-wira yang sentiasa ada di semua kawasan bergolak yang ada kepentingan Islam dan Malaysia di sana....

Malah wira-wira inilah juga yang menjejak kumpulan Carrian di Hong Kong dan Macau.... Serta yang bertugas memastikan Sabah tidak berpisah dari Malaysia...

Oleh itu... Prihatinlah sikit... Dan pastikan kestabilan negara ini sentiasa terjamin...

Ader paham ka???

5 comments:

  1. Zimbabwe sekarang sangat stabil dibawah pemerintahan mugabe, tidak berlaku petang dan huru hara dalam negaranya

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    Doa kami untuk anda semua
    Berjuang lah pada jalan yang di redhai

    ReplyDelete
  3. Tahniah team rahasia agensi perisikan tentera malaysia.

    Dah penat2 siasat akhirnya dapat tahu awal2 punca permasaalahan kan? Tapi tak mampu selesaikan masalah kan? Kerana last2 kena melapur pula kepada kepala yang jadi punca masalah kan? Kemudian tak boleh setel juga kerana pentagon yang buat keputusan dalam dunia kan?

    Tolong cerita apa nasib pesawat2 kita tuh? Lepas tu pi le teruskan tugas hebat tuan2.

    ReplyDelete
  4. bayaran untuk gantirugi pada wira wira tersebut jika maut memang mesti dipastikan tinggi
    yang cilaka ada pecacai sanggup pertahankan pahlawan dalam negara yang suka baham
    hak negara dan sembunyi kebenaran (ini bukan soal keselamatan negara ini soal jawatan)
    tak ingat ka balasan selepas mati
    apa hukum tutup kebenaran- berat azab yang menanti

    ReplyDelete
  5. apa2 pung singapura dan batu putih tetap tergadai juga.
    apa2 pung orang2 islam di memali di bunuh juga.
    apa2 pung serangan lahad datu berlaku juga.
    apa2 pung mh370 tetap hilang juga.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja