Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 January 2014

Guna "DACING" Tamat Tempoh Sah

Bhai/DeeDee semua...

Setengah abad dah guna "DACING" .... dah patut tamat tempoh sah dah.... hahaha ... lama sangat dah tue.... samer ader kena pi antar "calibrate" atau pi buang terus kat tong sampah.... hahahaha

Dalam kes penggunaan "DACING" warna biru tue... rasanyer dah tabley nak dihantar calibrate.... pasai virus EE dah merosakkan motherboard dier.... ganti motherboard pon surupa bengong gak... Hahaha... terbaek... humban kan jer dalam tong sampah.... benda macam nih tak elok recycle.... nanti penyakit dier merebak.... Hahahaha...


IPOH - Hasil pemeriksaan pada Ops Harga 2.0 di Parit Buntar, semalam mendapati masih ada peniaga menggunakan alat timbang tamat tempoh sah.

Ketua Cawangan Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Parit Buntar, Abdul Rahman Yang Mohd Yusof berkata, kesalahan itu dikesan dilakukan dua peniaga kedai runcit di sekitar Alor Pongsu membolehkan barang kesalahan mereka bernilai RM300 dirampas.

Menurutnya, jumlah itu menjadikan empat kes kesalahan di bawah Seksyen 14 (6) Akta Timbang Sukat 1972 direkodkan sejak pemeriksaan dijalankan, Isnin lalu.

“Pada hari pertama operasi di dua pasar awam utama di Kerian mendapati kesemua peniaga meletakkan tanda harga pada barang dijual dengan jelas. Bagaimanapun, hasil pemeriksaan selanjutnya di premis tetap berhampiran Pasar Awam Bagan Serai mendapati ada peniaga yang menggunakan alat timbang tamat tempoh. 

“Kesemua peniaga yang didapati melakukan kesalahan itu akan terus dihadapkan ke mahkamah untuk tujuan pendakwaan dan boleh dikenakan denda sehingga RM4,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya,” katanya.

Abdul Rahman bersama 14 pegawai pengaut kuasa PPDNKK menjalankan pemantauan ke atas lebih 30 premis meliputi Pasar Awam Parit Buntar, Pasar Awam Bagan Serai dan premis-premis tetap di sekitar daerah Kerian. - SUMBER

3 comments:

  1. PEMBENTUKAN KUASA YANG PALING BERPENGARUH PADA TAHUN 2015

    Perkembangan dunia merupakan satu unsur yang sangat penting. Ianya perlu diambiltahu oleh semua pihak, terutamanya kaum Melayu yang seringkali berkecimpung dengan gelumangan-gelumangan politik domestik. Tanpa mengetahui perkembangan dunia, termasuk juga dengan sejarah, berkemungkinan besar anda akan mengulangi kesilapan-kesilapan negara-negara lain. Dan pada hari ini, krisis-krisis geopolitik di Ukraine dan Thailand telah mendapat perhatian dunia.

    sumber: Legasi Tun Dr. Mahathir Mohamad

    ReplyDelete
  2. Dacing pon dacinglah,, tapi jgn lupa tengok sama komen RPK ddlm MalaysiaToday tentang Azmin's brilliant move..
    ha ha he he ddlm pas dan pkr sume kapla2 dorang mnjd 'musuh-hantu' yg sgt jahat kpd umat/rkyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak dah rpk bagi pandangan/pendapat ....... satu pun orang tak pakai ..... !!!

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja