Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 January 2014

Berita Panas: Kadar Caj MyKAD Hilang Dinaikkan

Bhai/DeeDee semua...

Berita nih masih panas lagie... Terkini..... Ianya belum digazetkan.... tapi kertas cadangan dan menyuarat mengenainya telah dibuat..... Hehehe.... mana gua dapat info lu orang jangan tanya la.... Hahaha.... informer gua ader dimerata tempat.... hahaha

Kadar caj bagi MyKAD hilang kini dinaikkan kepada ....
  1. Hilang kali pertama didenda RM100
  2. Hilang kali kedua didenda RM300
  3. Hilang kali ketiga didenda RM1000
Bagi sesiapa yang mahu menukar alamat pada MyKAD mereka, caj akan dikenakan sebanyak RM10

So..... Kepada mangsa ragut atau samun yang hilang kad pengenalan tue.... nasib korang la yer....  Kalo taknak MyKAD hilang.... buat photostat colour beberapa keping dan laminate.... yang ori punya lu orang pasang gantung pada leher.... yang lain tue boleh letak dalam handbag atau purse....

Hahaha... kalo kat leher pon boleh ilang.... memang la kapla korang patut kena pancung aaaa.....

Hahahaha..... lawak siot....


3 comments:

  1. Bila lagi nak perah duit rakyat, PATI dpt MYKAD pun lagi murah.

    umno dari bodoh utk sibodoh......

    ReplyDelete
  2. kalau pasai meraung nombor 1 tapi kalu diperati bahasa kita dah abis
    dah. nama bangunan taman dll dah banyak dalam bahasa penjajah.mykad ni bahasa apa pula patut eja maikad. lagi contoh sekiranya ada perbezaan apa apa dalam perjanjian ini maka versi bahasa penjajah hendak lah dipakai

    ReplyDelete
  3. tul...patutnya bkn mykad tapi kadsaya atau kadaku atau kadbeta....hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja