Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 January 2014

Sutan Ker Setan?

Bhai/DeeDee semua...

Baca betul-betul tajuk artikel gua aa... Jangan kata gua menghina aaa... Artikel nih tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup (walaupun sudah nyawa-nyawa ikan) mahupon yang dah kojol terbongkang amik masa sehari baru nak declare mampus... Hahaha

Ramai nampaknyer yang nak declare ini tanah dier punya.. Ini tanah keturunan dier leader... Dierlah tokey...

Semua mau makan tanggung berak cangkung... Semua mahu makan free... Semua mau kena sponsor ... Even spender pon mau kena sponsor... Barua betul lar...

Yang dah nyawa-nyawa ikan pon masih lagi nak letak diri level tinggi... Itu belum lagi yang tak sabar-sabar nak ganti... Declare pon tidak dah mola ganti...

Sampaikan tanah tak bertuan (tuannya lari lintang pukang macam dikejar polong) pon ader yang berlagak nak amik balik... Siap ngaku itu tanah dier punya... Bengong...

Ini kerja setan.... Bukan kerja sutan (sutan aderlah ganti nama diri kedua buat mangkuk-mangkuk makan tanggung berak cangkung) .... Setan (bukan syaitan kerana syaitan tak mengaku dirinya bayangan Tuhan di muka bumi) nih kerjanya ngaku sana sini yang ini tanah dier punya dan dier dapat "endorsement" direct dari Tuhan...

Aper nak jadi aaa...

3 comments:

  1. Luar Biasa :-)





    https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT

    ReplyDelete
  2. mati itu selalu bersama manusia disamping impian dunia tapi ramai yang terleka dengan impian itu maka rugilah bila sampai saat kematian pemutus kesedapan dunia.takutlah.

    ReplyDelete
  3. Sume hanya cuma pakai kepala OTAK yg sgt kerdil yg mrk SANGKA milik mrk dan dgn angkuh-BODOH pula mendakwa ini dan itu milik mrk..

    Ini AKU-punya

    Itu pon AKU-punya juga

    Ini kaum-AKU..itu bangsa-AKU
    Ini harta-AKU..itu pon tanah-AKU Ini negara-AKU-AKU yg punya

    Seolah2 mrk juga boleh mendakwa bhw,,itu bumi-AKU dan langit pon milik-AKU-punya juga!

    Akhirnya dgn bahlul-BODOH-sombong mrk pulun pula sebutan Allah pun hanya hak AKU-yg-punya shj!

    Bolehkah kita FIKIR sejenak dan FIKIR sejenak lagi..adakah "NAFAS" yg kita sedut itu milik kita?
    napa "NAFAS" mnjd perkongsian bersama2?

    Klu "NAFAS" itu berhenti adakah lagi yg AKU-AKU-AKU-AKU miliki itu bermakna lagi?

    Insaflah bhw sekiranya "NAFAS" itu milik mutlaknya..maka sume dan sume trmsuk diri kita juga adalah milik mutlak-NYA jua..

    Mana ada 'milik' kita,,YILEK!!
    AHAD AHAD AHAD..renongilah kata2 Bilal itu sedlm2nya..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja