Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 November 2013

Yang Menggelarkan Mat Sabu...

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua cukup pelik... Gua cukup musykil... Katanyer puak-puak ini cukup tarbiahnya... Tinggi ilmu agamanyer... Hebat sahsiahnyer... Faqeh dan hafal banyak kitab....

Tapi....

Tapi... Puak-puak nih la yang cukup kuat menggelarkan dan memanggil orang-orang lain yang tidak sehaluan pada mereka dengan panggilan dan gelaran yang menjelekkan... Menggelarkan orang lain dengan nama binatang atau perkataan yang jelek...

Malah puak-puak ini la jugak yang ramai dikalangan mereka yang kelihatan lebih cabul mulutnya berbanding orang kafir dan kuffar.... MasyaAllah... Nauzubillah...

Gua tak tau la macam mana benda camnie boleh kena kat puak-puak nih... Tapi itulah seperti yang orang kata... "Jangan di tegur puak nih... Sebab diorang maksum" ....

Sebagai contoh... Gua cukup rajin membaca tulisan puak-puak nih di media sosial... Dan semuanya semacam ader satu stail yang sama... Sungguh memalukan... Malah kalu lu orang lepak dengar puak-puak nih sembang , lu pasti terkejut dengar ayat-ayat dan gelaran yang diorang bagi...

Macam contoh aper yang diorang gelarkan kepada Mat Sabu (Timbalan Presiden PAS) tue ... Ader yang menggelarkan Mat Sabu sebagai Mat Syabu malah ader jugak yang menggelarkan Mat Sabu sebagai Mat Sabun... Gua tau la Mat Sabu pon suka menggelarkan orang itu dan orang ini dengan pelbagai gelaran... Tapi at least Mat Sabu bukan faqeh bab agama nih katanyer...

Gua tak tau la macam mana diorang nih ditarbiah... Kata ilmu agama tinggi.. Faqeh la konon... Tapi boleh plak mengelarkan insan lain dengan nama binatang (khinzir dan anjing).... Kalu tak puas hati kat orang lain (macam contoh tak puas hati kat gua... maka akan digerlarkan gua dengan nama khinzir atau anjing) .... Pelik aaaa... Aper nak jadi aaaa ngan diorang nih... Macam orang yang tak beriman jer...

Agaknyer sebab itu Allah Taala tidak mentakdirkan puak-puak nih memerintah Malaysia....  Sebab mereka nih ramai yang berlakon zuhud, beriman dan beramal...... Tapi rasanyer jauh sungguh iman dari jasad dan roh.... Kalu nak dibandingkan kerendahan diri diorang berbanding dengan puak Tabligh atau Al Arqam... Umpama jauh panggang dari microwave....

Sahsiah diri tue datang dari iman dan amal.... Baiknyer sahsiah bermakna baiknya iman dan amal... Begitulah juga sebaliknya.... Setiap perlakuan itu melambangkan aper yang ada dalam hati... 

Gua doakan semoga Allah Taala memberikan hidayah kepada diorang nih dan janganlah diazab mereka ini atas "kejahilan" mereka... Sebab gua cukup kesian kat diorang nih....

Ameen...

1 comment:

  1. sama sama kesian sesama insan dan juga diri kita

    Ya Allah ampunilah kami banyak dosa yang telah kami lakukan dulu dan sekarang.kami banyak mempersiakan anggota tubuh badan yang Engkau kurniakan kepada kami telah kami salah gunakan kejalan maksiat dari banyak beribadat kepada Mu

    aamiiin

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja