Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 November 2013

Mahkamah Didapati Menghina Mahkamah

Bhai/DeeDee sekalian...

Undang-undang sepatutnya tidak membezakan sama ada seseorang itu VVIP ataupun warga biasa.... Undang-undang perlu tidak bias.... Undang-Undang perlu kekal sebagai satu undang-undang.... Undang-Undang perlulah adil dan saksama.....

Tapikan... kalu undang-undang sendiri pon ader berbeza takrifan dan hukuman..... memanglah itu undang-undang katun.... undang-undang pelawak.... undang-undang kanggaru... Hahaha...



Kalu Hakim yang menjatuhkan hukuman berdasarkan undang-undang tue sendiri pon bias dan tidak berlaku adil.... macam mana la nak kata.... hahaha... pasai tue la... Khir Toyo walaupun dah jatuh hukuman kena penjara... sampai ke hari nih haram takder sekejap pon masuk dalam penjara..... Hahahaha.... keputusan Hakim di Malaysia yang paling memalukan....

Tapi gua rasa ... Hakim dalam kes Khir Toyo takder la lawak mana..... sebab ader sekor lagi Hakim yang lagi lawak..... hahahaha.... iaitu hakim dalam kes Ibrahim Ali ...... Hakim tue dah jatuhkan hukuman penjara sehari kat Ibrahim Ali... tapi boleh plak Ibrahim Ali lepak kat kafetaria mahkamah sambil layan teh tarik..... Hahahaha....

Ini aper jenis hukuman penjara sehari nih...

Gua masih ingat lagi kes ader sorang pelatik PLKN yang dikenakan penjara .... walaupun sehari... dier tetap kena jalani hukuman sehari iaitu 24 jam dalam mana-mana penjara..... dan bukannya 24 jam dalam mana-mana lokap....

Ader beza lokap dan penjara...... tak tau la plak kalu Hakim tak tau beza antara lokap dan penjara.... Hahahaha.... lawak siot....  nampaknyer para Hakim perlu pi kursus lagi nih.... kursus nak membezakan antara lokap dan penjara.... kursus nak bagitau yang hukuman penjara sehari tue bukanlah sehari waktu kerja dari pukul 8 pagi sampai 4.30 petang....... tapi sehari penuh iaitu 24 jam.....

6 comments:

  1. Dapat watikah lantikan melalui telefon VK Linggam agaknya... Korek! korek! korek! Hadis dah sahkan hakim begini duk kat mana di akhirat... Satu bilik apartment dengan hakim2 kudeta mesir dalam neraka...

    ReplyDelete
  2. bila manusia sudah takut pegang amanah nampaklah terserlah apa yang Nabi kita pesan.apabila amanah sudah hilang tunggulah saat kemusnahan

    ramai manusia takut pegang amanah tapi tidak takut pegang pangkat

    ReplyDelete
  3. Salam bro, kalo dia lepak kat kafe makhamah mmg salah la, tapi saya sendiri pernah kena hukum penjara 1 hari, dari sy di jatuhkan hukuman pukul 10 pagi smp ke pukul 5 ptg (ikut waktu pejabat) dan sy kena duduk dlm lokap makhamah je(sy rasa pasal nk jimat duit dan masa kerajaan),masa 2 saya bertiga,kes ape xperlu la saya sebut, pasal bkn benda elok pun

    ReplyDelete
  4. hakim yg perasan dia akan di lantik gak utk jadi hakim di padang masyar.

    ReplyDelete
  5. saya rasa pun diorang konfius antara penjara ngan lokap...walaupun dua2 ada tirai besi....makin jadi tak karuan plak malaysia ni....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja