Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 November 2013

Malaysia Patut Contohi UK

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua berpandangan aaaa Malaysia patut mencontohi UK dalam usaha-usaha menggalakkan para ibu menyusukan anak-anak mereka... Sesungguhnya susu ibu adalah makanan terbaek yang dijadikan Allah Taala buat bayi... Bukannyer susu lembu atau susu formula (susu soya)... 

Ada sebablah Allah Taala telah sediakan ibu-ibu dengan susu badan bagi menyusukan bayi-bayi mereka... Perlu diingatkan.. Bagi mana-mana ibu yang tiada @ kurang susu ibu... Adalah digalakkan mereka mencarikan ibu susuan untuk bayi-bayi mereka...

Ini amalan dan sunnah para Nabi dan Rasul... Dan Allah Taala ada menceritakan perkara ini didalan semua kitab-kitab yang telah diturunkan...

Maha Suci Allah atas setiap sesuatu.. Tiada sesuatu yang Allah Taala jadikan aderlah sia-sia......


Patut para ibu yang menyusukan bayi-bayi mereka diberikan kupon atau elaun menyusu ... Paling cikai pon Kerajaan Malaysia boleh berikan kupon percuma pembelian barangan dapur di kedai rakyat 1 Malaysia sebanyak RM250 atau RM300 sebulan bagi ibu-ibu yang menyusukan bayi-bayi mereka...

Takkan itu pon tak boleh nak sediakan... Katanya Kerajaan Malaysia nih prihatin... Katanya Kerajaan Malaysia nih menjaga kebajikan rakyat... Takkan la kot... takkan la...

Bukannyer rugi pon kerajaan kalu keluarkan belanja banyak nih... Ala... Hutang ratus juta oleh Shahrizat Jalil dan Tajuddin Ramli (MAS) dulu pon boleh kira lupus jer takder masalah.... Takkan ini pon tabley kot... 

Bukannyer ader sampai berjuta ibu-ibu yang menyusukan bayi-bayi mereka di Malaysia nih... Aper lah sangat modal RM250 atau RM300 sebulan tue... Kecik sangat la... Bil elektrik kat Sri Perdana dan Istana Negara lagi mahal belanja kosnya sebulan.... Hahaha ....

Ader paham ka???

4 comments:

  1. bg gua, ada baiknya kerajaan bg peruntukan/galakan untuk sedia/upgrade bilik menyusu di tempat2 awam (stesen bas/lrt, shopping kompleks/pasar, medan selera/restoran, dsb)...

    tp kalau dibuat, biarlah proper sikit. bini gua selalu komplen bilik2 menyusu ni byk yg dhoif teramat n tak terurus. kdg2 ada tmpat yg bilik tu just ada kerusi je sebijik dgn ruang tertutup tanpa aircond/kipas.

    mungkin kerajaan blh bg pengecualian cukai kalau swasta peruntuk duit utk buat bilik2 tu.

    ReplyDelete
  2. 2:233. Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, yaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan. Dan kewajiban ayah memberi makan dan pakaian kepada para ibu dengan cara yang makruf. Seseorang tidak dibebani melainkan menurut kadar kesanggupannya. Janganlah seorang ibu menderita kesengsaraan karena anaknya dan juga seorang ayah karena anaknya, dan waris pun berkewajiban demikian. Apabila keduanya ingin menyapih (sebelum dua tahun) dengan kerelaan keduanya dan permusyawaratan, maka tidak ada dosa atas keduanya. Dan jika kamu ingin anakmu disusukan oleh orang lain, maka tidak ada dosa bagimu apabila kamu memberikan pembayaran menurut yang patut. Bertakwalah kepada Allah dan ketahuilah bahwa Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.


    ajaran Islam terbaik.Allahuakbar.

    ReplyDelete
  3. Bhai...

    ... kalau boleh, susu badan pun nak di GST kan...

    COBOL

    ReplyDelete
  4. Mmg setuju sangat..patut dilebihkan kebajikan untuk para ibu menyusu ni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja