Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 November 2013

Saper Kata Gula Mahal?

Bhai/DeeDee sekalian...

Saper kata harga gula aderlah RM2.84 sekilogram.... Takder la... Itu semua tipu... Betul tipu...

Sebab harga gula sekilogram yang sebenarnya aderlah RM1 jer... Kalu lu orang ader nampak sesiapa jual gula pada harga RM2.84 sekilogram tue... Lu orang boleh report samer KPDNKK... Boleh bagitau Hassan Malek...

Harga gula pasir bertapis di Malaysia masih kekal termurah di dunia iaitu pada harga RM1 sekilogram...

Jadi kalu nak beli gula pada harga murah... Sila hadir ke mana-mana pejabat UMNO/BN yang berhampiran dengan membawa wang RM1. Hanya pelanggan yang membawa wang kecil sahaja akan dilayan..

Seorang pelanggan hanya dibenarkan membeli tidak lebih dari 1 kilogram gula pada satu-satu masa. Bagi mereka yang memiliki surat sokongan daripada mana-mana Ketua Cawangan UMNO, had pembelian yang dibenarkan adalah 10 kilogram pada satu-satu masa.

Tawaran jualan murah gula ini sah di mana-mana pejabat UMNO/BN ataupon di Kedai 1Malaysia yang tersenarai sahaja.

Harap maklum.

4 comments:

  1. kalau mahai macam mana boleh juai morah hangpa tak tau lagi ka. kalau minyak pun boleh juai macam ni lagi baguih la untuk rakyat

    macam macam depa putar pusing kalau murah tambah ramai kena koncin manis
    tolak tetap tolak

    ReplyDelete
  2. Mahu jugak aku doakan wakil rakyat aku mati... masyukk bila ada prk nie...

    Doa bagi mati, bukan sakit-sakit... tak larat ke apa... sebab walaupun berulat badan kat belakang tu kerana bedridden, nama letak jawatan tak akan punya...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. Setiap kali kita mmbuka surah2 ddlm Quran akan muncul sbutan AR-RAHMAN & itu trjd diPERMULAAN @ pemBUKA @ KUNCI @ "PUNCA".."PUNCA" kpd tiap2 surah..

    AR-RAHMAN..brmakna maha7PEMURAH
    AR-RAHMAN..brerti maha7PEMBERI
    AR-RAHMAN..yg maha7MENGASEHANI
    AR-RAHMAN..maha7MELAPANGkan
    AR-RAHMAN..maha7MEMUDAHkan

    Nabi SAW adalah hamba @ abdi'NYA' yg brperanan sbg abdi ygPEMURAH abdi ygMEMBERI abdi ygMENGASEHANI abdi ygMELAPANG & abdi ygMEMUDAHkan..

    Nabi SAW brsabda.."Islam itu adalah deen/SYSTEM ygMUDAH lg mMUDAHkn @ ygLAPANG lg mLAPANGkn"..

    Mampukah kita meVISUALISASI mgINSAFI mgASILIMISASI n "IMMERSE" ddlm mgHAYATI ciri2 sbnr7nya sbg seorg abdi sprt nabi yg TIADA apa2 muslihat kpntinganDIRI tipu KHIANAT & slalu meNGELIRU serta mmBEBANkn sesama umat?

    Islam itu adalah SYSTEM yg indah.. SYSTEM yg teramat7INDAH..
    Abdi2 ALLAH yg menunaikan AMANAH ddlm SYSTEM/deen "NYA" itu pon juga adalah insan2 yg trsgt7INDAH..& adakah yg lebih INDAH selain drp mnjd sbnr7 abdi2 kpd ALLAH??

    ReplyDelete
  4. Itu lokter punya kawan baik pun lokter jugak, atak mikin komplen. Kalo simua olang tatak kina itu kincin manis apa macam lia punya klinik mau cali makan, nes gaji mau bayak, petlol sula naik halga, sikit hali letlek pun silupa. Itu GST tak mole mau lali. diolang sula kowtim, itu pasat ma....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja