Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 November 2013

Betullah Kajian Professor Gila Tue...

Bhai/DeeDee sekalian...

Betullah kajian yang dibuat oleh Professor Gila tue..... betul..... memang betul... hanya kereta yang berumur lebih 12 tahun sahaja yang mengundang kecelakaan di jalanraya di Malaysia nih... kereta yang lain yang tak sampai 12 takkan mengundang kecelakaan....

Hahahahaha..

Macam haram jadah jer kan..... sebab kereta MPV Toyota Estima Aeras yang eksiden nih mestilah sudah berumur lebih dari 12 tahun.... samer macam aper hasil dari kajian Professor Gila tue... Hahahaha


Sori... bukan nak mentertawakan mangsa kes nih... cuma sekadar nak mentertawakan Professor Gila tue jer.... hahahaha...

Aper pon..... memang Professor Gila tue jenis "Yang Bingai" .... hahaha

Hahahaha..... I rest my case my lord..... Hahahaha

6 comments:

  1. Salam C++...bila nak ulas pasal pencerobohan kat Sabah yang terbaru tu....kasi bakar line sikit...

    ReplyDelete
  2. Bingai sebab terlalu banyak berfikir atau rasa terlalu cerdik untuk belajar?
    Atau terbingai kerana terlebih ampu?

    ReplyDelete
  3. kereta baru dipandu sipemabuk lagi laju jalannya kereta buruk didipandu sipemabuk jalannya terhangguk hangguk

    sikap pemandu yang tidak hirau akan keselamtan lah yang banyak sekali mengundang kemalangan.

    ReplyDelete
  4. bro... dlm dunia akademia kita kena hargai hasil kajian org. nk melabelkan org dgn gelaran prof gila bg gua agak melampau.

    berbalik pd finding prof tu yg menyatakan kenderaan melebihi 12 tahun tak selamat, atleast kita kena hargai usaha kajiannya. namun, sebelum kerajaan melarang pnggunaan kenderaan bwh 12 tahun ni, kerajaan kena tgk balik kajiannya. kerajaan kna tgk apa scope kajian tu. kerajaan kna tgk mcm mn prof tu mendefinasikan maksud tak selamat. dan dlm penyelidikan faktor terpenting adalah sejauh mn kajian tu boleh diulang oleh org lain dgn mndapat hasil yg sama. di samping tu kerajaan kena jg tgk faktor lain seperti ekonomi rakyat malaysia ni, kemudahan pengangkutan awam dll.

    pd pandangan gua, larangan kenderaan yg tak selamat (tak semestinya kenderaan lama tu tak selamat) dr menggunakan jln raya tu agak baik. cuma kalau nk dipraktikkan di malaysia ni bg gua belum masanya selagi harga kereta mahal yg melampau dan public transport belum efisien.

    ReplyDelete
  5. # dlm hal ni gua rasa prof tu tak patut dihentam kecuali selepas kita baca dan semak proses kajiaannya. yg patut dihentam adalah siapa yg nk buat keputusan dgn hanya merujuk pd hasil kajian dr seorang sahaja.

    ReplyDelete
  6. Kereta MPV Toyota Estima Aeras yg terlibat dlm kemalangan tu boleh jadi kereta recond dari negara lain, berusia kira-kira 12 tahun 1 hari.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja