Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 March 2015

Kalau Raja Tidak Mahu Dihina ...

Bhai/DeeDee semua...

Artikel nih penuh ngan metafora... Jadi gunakan otak dan akal tapi jangan guna kapla lutut.... Hahahaha.... By the way... Ini realiti dan bukan hasutan.... Okeh...

Kalau Raja Gopal tidak mahu dihina, sila jadi coach yang dengan pandangan peminat dan pemain... Kalau Sultan Melaka tidak manu dihina, sila respek dan hormat serta amik kira pandangan rakyat jelata... Kalau Pemimpin tidak mahu dihina, jangan dok kira kapla sendiri ja dan dok nak haramjadahkan anggota bawahan... Kalau Ostad tidak mahu dihina, jangan dok bawak hadith dan sirah palsu....

Itu ja key dier ... Takder lain lagi....

So... Berbalik kepada saranan Shabery Cheek untuk mengarahkan SKMM perketatkan perundangan Akta Multimedia... Supaya tiada yang hina Raja dan Sultan Melaka.... Jawapan gua simple jer ... Kalo takmo dihina atau dilanchowkan... Sila jadi Raja dan Sultan yang amik tau pasai rakyat... Dan jangan dok mengangkang ja hari hari.... sampaikan taktau aper dah jadi dalam negeri... Sebab kalu ader rakyat yang susah hidupnyer lepastue amik jalan mudah bunuh diri ker mender ker... Raja dan Sultan nih la yang akan dipertanggungjawabkan dihadapan Allah Taala, Tuhan Rabbul Jalil...

Ini kenyataan bhai.... Selama nih pon ader tak diorang yang rasa dihina nih amik tau pasai permasalahan rakyat? Ader tak diorang pi panggil memanda menteri dan hujahkan isu rakyat supaya diambil perhatian.... Mimpi la kalu ader..... Aci kerat lanchow la kat budak budak yang nak bersunat tue..... Nak jumpa bagi memorandum pon langsung tak bagi chan... Hanya balachi kat Kayangan ja yang amik... Kalo taknak jumpa rakyat... Aper ker jadahnyer dok jawatan tue.... Dan buat aper rakyat beraja dan bersultankan diorang nih...  Aper guna jadi Raja dan Sultan kalu rakyat tak respek sama lu pasai lu tak respek sama rakyat... 

Samer gak.... Kalo Perdana Menteri dok nak kena dengar cakap bini dan bukannyer rakyat... Baik tak payah jadi Perdana Menteri... Baik jadi laki Rosmah Mansor ja... Tak payah jadi PM...

Bottom line cerita... Macam mana orang bawahan nak respek sama leader.. Kalu leader sendirik takmo nak respek orang bawahan.... Percaya la cakap gua... Walau pon rakyat nampak macam respek sama pimpinan (Sultan, Raja, Perdana Menteri dan sebagainyer) .. tapi in realiti... diorang dalam hati nak jer tunjuk jari hantu kat pimpinan nih kalu berselisih kat mana-mana.... Gua biasa nampak masa kalu ader eskot Sultan / Raja / Perdana Menteri / Menteri dok ushar orang suruh clearkan laluan jalanraya pasai  nak bagi depa nih lalu.... mesti gua akan nampak ramai orang yang tunjuk jari hantu kat dalam kereta walaupon secara tersorok-sorok... Kalu ader yang berani skit.. memang live akan tunjuk jari hantu kat VVIP nih... Hahaha

Kalu tanya adertak gua buat tunjuk jari hantu kepada VVIP nih...... Hahaha.... No comment.... Hahahah.....

P/S : Respek tue aderlah anugerah Allah Taala bagi orang-orang yang paham kenapa dier dinaikkan jadi leader... Respek tabley dipaksa... Angkat sembah hanya selayaknyer untuk Allah Taala, Tuhan Seru Sekalian Alam.... Dan bukannyer angkat sembah kepada manusia.... Syirik kalu angkat sembah kepada manusia....

Ader paham ka???? Kalu tak paham... Amik kapla lu hantuk sama itu landasan keretapi..... Hahaha

7 comments:

  1. Air TERJUN ditempat yg tinggi

    Air TERJUN mnjd pujaan serta diminati

    Air TERJUN dikunjungi ramai w.pon dipenjuru bumi


    KERANA

    Krn air TERJUN sentiasa mmberi MEMBERI & MEMBERI mncurah bakti dr tempat yg tggi

    Krn air TERJUN seolah2 "HORMAT" serta MEMBERI khidmat bakti agar air yg dicurah dpt mmbawa kehidupan kpd sungai2 lembah dan lurah utk sama2 berTASBIH kpd ALLAH

    Air TERJUN hanya tahu & PASRAH mmberi MEMBERI MEMBERI & MEMBERI shj tak putus2 tanpa mintak utk diBALAS

    Krn air TERJUN itu PASRAH lalu rezki air nya snantiasa dtg mncurah2 mlimpah ruah w.pon ia mmberi MEMBERI MEMBER MEMBERI & trus MEMBERI tidak pernah berhenti2..

    Sbb itu air TERJUN "diHORMATI" dipuja puji KEINDAHANnnya diseluroh dunia ini bukan beribu hatta oleh berjuta2 org yg snantiasa brtambah dan tidak akan kunjung padam

    Hayatilah perumpamaan air TERJUN yg trsgt2 INDAH ini

    ReplyDelete
  2. Bhai,deme tahu makan ,sukan dan tekan sahaja.Kerana kita tiada system,benci kita tiada bawa kemana.

    ReplyDelete
  3. rocky the great brown unused dick says: ini semoa VVIP bugima.. time jem gilo babi kat tengah KL ni terutama mase balek keje, time tu jugak diaorg ni nak lalu nak gi makan2/ jumpa tauke2 (termasuk yang raja lawak tu) kat hotel2 woook weee wooook weeee kuda putih dok menyalak dari jaoh lepas tu dok marah2 kat kereta depan, bejadahnya nak gerak kalo baju puteh tak jaga kat trafik light... wa paling bengang mase Siti Nurcholijah (bahasa indon; bahase Melayu Siti Nurhaliza) menikoh dengan si duda misai dulu; habes sekeliling KLCC Jalan Pinang jem tahap JE Nipah virus dari petang sampai malam; woook weee woook weee dok usong VVIP termasok Yong Suka Kuning, LibangLibu (yang ni pitnah laa) bugima betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'woook weee woook weee dok usong VVIP termasok Yong Suka Kuning, LibangLibu (yang ni pitnah laa)' >>>ha ha ha ha ha....

      Delete
  4. Kalau blogger tidak mahu di hina

    1. Berkata yg benar walaupun pahit yg membaca
    2. Berani mengaku kesalahah walaupun org ramai suka membaca
    3.memperbetul kan kesalahan yg di buat walaupun tidak di sukai yg membaca
    4. Yg penting jgn jd burung kakak tua tanpa betfijir apa yg org akan baca
    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai Segar Amat ...

      Hahaha... Thorbaek... Sebab tue la gua slalu berkata benar... Dan gua tidak sesekali menyembah manusia.... Dan gua akan citerkan perkara realiti... Dan gua tidak ader masa nak membidek sesiapa tak kisah la untuk pangkat atau harta atau lot balak... Hahah... Dan setiap sesuatu yang gua tulis tue ader kebaikan darinyer bagi manusia-manusia yang mahu berfikir dengan akal yang waras...

      Yang pastinyer... Gua takder buat fitnah pil kudha atau sebaganyer melainkan gua ader fakta yang jelas lagi tuntas... Hahaha....

      Ader paham ka???

      Delete
  5. 21:81. Dan (telah Kami tundukkan) untuk Sulaiman angin yang sangat kencang tiupannya yang berhembus dengan perintahnya ke negeri yang Kami telah memberkatinya. Dan adalah Kami Maha Mengetahui segala sesuatu.

    21:82. Dan Kami telah tundukkan (pula kepada Sulaiman) segolongan setan-setan yang menyelam (ke dalam laut) untuknya dan mengerjakan pekerjaan selain daripada itu; dan adalah Kami memelihara mereka itu,

    hebat Nabi Sulaiman tapi dia tidak menyombong diri dengan Allah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja