Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 March 2015

Gua Sudah Insaf

Bhai/DeeDee semua...

Gua sudah insaf la... Hadi Awang memang "terlampau" layak untuk mengekalkan status quo sebagai Presiden PAS seumur hidup bersekali dengan jawatan Mursyidul Am PAS .... Dulu Al Marhum Yusuf Rawa pon pernah menjawat dua-dua jawatan serentak sekali gus... Jadi takder masalah la Hadi Awang nak amik dua jawatan nih...

Gua setuju kalu jawatan Presiden PAS tue tak perlu ader pertandingan aper-aper pon... sebab PAS bukan parti yang berlandaskan demokrasi... PAS aderlah Parti Agama... Parti yang digerakkan oleh geng-geng yang ader ilmu agama... Golongan Ostad walaupun baru seminggu pakai serban atau kopiah putih layak untuk digelarkan ulama... Walaupun baru sebulan pencen dari berkhidmat dalam perkhidmatan kerajaan.... walaupun sekadar boleh la baca doa dalam bahasa arab yang dihafal ja (walaupun tak berapa pasti apa isi doa tue)

Balik Mesir, Yaman, Madinah, Syiria, Jordan, Pakistan, India, Bangladesh sebagainya walaupun baru jer habis belajar dah layak dah menganggotai Majlis Syura Ulama....  Sebab diorang bukan pi sana belajar ilmu kejuruteraan, perubatan atau mana-mana lain profession.... sebab diorang sumer pi belajar agama.. diorang jadi Ostad.... dah tentu lagi fakeh dan faseh.... tambah lagi kalo Ostad tue jenis pakai keter mewah ker motor besar ker...

Jadi... kepada mana-mana ahli PAS yang bukan belajar dalam bidang agama... lu orang jangan perasan la lu orang ader tempat dalam PAS... PAS tak perlukan golongan yang tak belajar bab agama... Sebab dalam PAS yang layak jadi pimpinan dan ader tempat cuma gologan berkelulusan agama ja.... yang lain sila keluar...

Kalu lu orang ahli PAS nak mengamalkan demokrasi berpolitik... politik demokrasi.... lupakan sajer la kalu lu duduk dalam PAS.... sebab demokrasi tak ujud dalam PAS.... PAS mengamalkan syura jer... bukan demokrasi... dalam syura PAS kalu lu nak jadi pemimpin lu kena ader background kelulusan agama....  dan dalam syura PAS, siapa yang nak bertanding jawatan Presiden akan dikira menderhaka... dikira pengkhianat... dikira parasit... dikira barua... dikira jebon... dikira syaitan... dikira anjing... dikira babi...

Jadi kalo lu rasa Presiden sudah banyak mengarut... selagi mana lu aderlah ahli PAS... lu kena diam jer... jangan tegur....  sebab Presiden lagi maksum dari Imam solat... kerana kalo Imam solat tersilap ker... atau salah baca ker.... kita masih lagi boleh tegur dan digalakkan tegur... tapi jangan bhai... Presiden jangan ditegur... Presiden maksum...

Kesimpulannyer.... gua sudah insaf... Presiden PAS memang maksum dari melakukan salah dan silap.....

Ader paham ka???

4 comments:

  1. tuang presiden dah jadi dewa.bila dia kua arahan dah jadi fatwa babi,anjing,barua broke,pil kuda,syaiton sebagai satu nosihat kepada ahli yang tak wala' dan tak berUG.

    ReplyDelete
  2. Apa nak buat dah itulah wajah PAS sekarang. Korang yang dah ahli PAS tapi bukan dalam jurusan agama, korang telah pun dihalau. Tunggu apa lagi?

    ReplyDelete
  3. yg tegur tu..baca fatihah pn tunggang langgang..lawok3

    ReplyDelete
  4. cucu mamak kuttyMarch 4, 2015 at 4:37 AM

    p-as parti ulaqmak,jom kita keluar pas sbb kita ulamak

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja