Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 March 2015

Risiko Keselamatan

Bhai/DeeDee semua...

Biler bercerita tentang risiko keselamatan... Hehehe... Gua gelak jer biler tau ader pembelian untuk menggantikan pesawat yang kononnyer bawak Dewata Raya .... Walhal yang beli tue atas nama keperluan Memanda Menteri... Hahaha... Tetiba jer bertukar jadi keperluan untuk menerbangkan Dewata Raya ... Walhalnyer Dewata Raya patut boleh beli sendiri kapalterbang.... Pakai duit sendiri... Pasai sudah kaya.... Opps... Saper kata Dewata Raya tak kaya... kalo level Dewa (ader sembilan dewa) pon boleh berniaga telekomunikasi sampai ader pengangan saham tunggal berpuluh juta.. Aper ker halnyer level Dewata Raya duit seciput kan... Hahaha... Itu lagi ader hati makan tanggung berak cangkung... Hahaha





Opps... Melalut la plak....

Bukan la gua nak citer tabley nak beli pesawat baru... Iyer la... Pesawat lama dah 16 tahun guna... Risiko keselamatan jadi tinggi.., kos penyenggaraan jadi tinggi... Hahaha... 16 tahun bhai... Itu lagi diorang kata sudah lama... Wei.... TUDM tue sampai la nih guna helikopter NURI yang dah ader dalam inventori TUDM sejak dari awal tahun 70'an lagi... Kalo tak silap pembelian NURI pada 1968 lagi... Lama tue... Kalo bayi baru lahir masa beli tue.. Sekarang mungkin dah ader 6 orang anak dah... Hahaaha

Giler aper nak menggadai nyawa anggota ATM dengan gunakan pesawat yang dah lebih 40 tahun... Takkan takder risiko keselamatan dan kos penyelenggaraan tinggi... Kalo NURI tue boleh tahan digunakan selama 40 tahun..., aper kata gunakan NURI sebagai kenderaan utama Memanda Menteri dan semua Menteri Kabinet serta para Dewa dan Dewata Raya .... Baru la betul... Kiter cabar Dewata Raya dan Dewa serta Memanda Menteri terbang naik pesawat NURI ... Hahaha... Baru ader akai... Mau basah seluar kena air kencing sendiri... Hahaha

Ini tidak... Nampak sangat nyawa anggota ATM tidak dipedulikan oleh Kerajaan Malaysia.... Memang gampang la kalu camnie... Pesawat yang dah kira tahap lupus masih digunakan untuk ATM ... tapi untuk sekor dua Dewa @ Dewata Raya dan Memanda Menteri laju plak taknak guna pesawat sezen.... Hampeh aaa.... Kalo pon ader risiko Dewa @ Dewata Raya dan Memanda Menteri terkojol... At least boleh la rakyat Malaysia dapat cuti... Adil la kat kitorang nih... Bukan senang nak dapat cuti bergaji.... 

Belanja setengah bilion tue boleh beli 10 pesawat lain untuk angkut mangkuk-mangkuk makan tanggung berak cangkung nih.... Atau pon boleh buat 10 ribu rumah level PPR untuk dibagi kepada mangsa banjir secara percuma....

Gampang betul lar....

6 comments:

  1. Semakin hari semakin risau dibuatnya, boleh tak Parti Pemerintah jgn kaitkan nama Kerajaan Malaysia apabila nak buat sesuatu untuk kepentingan orang-orang dlm parti tersebut, habis semuanya guna atas nama Kerajaan Malaysia, Kerajaan Malaysia kepunyaan Rakyat Malaysia, Rakyat Malaysia yang bertingkus lumus bayar cukai nak tengok untuk kepentingan rakyat bukan sang pemerintah. Lain kali Parti tersebut guna duit Parti sendiri lah... Geram kekadang kita dibuatnya. mentadbir cara begini sesiapa saja boleh buat, tapi amanah, integriti dan kepakaran memerintah itu yg Rakyat Malaysia mahukan, bukan cakap saja mentadbir, nakkan kuasa tapi akhirnya Rakyat Malaysia tertipu, kalau Rakyat bangkit, mcm2 akta digunakan, betul-betul gila dan kemaruk kuasa, langsung taknak turun dah 55 tahun memerintah pun tak mahu-mahu turun, habis digunakan agensi kerajaan yg rakyat bayar cukai untuk kepentingan puak mereka, umpan-umpan selalu digunakan, oh membangunkan kan rakyat, kemajuan untuk melayu, nanti apa-apa negara akan dijajah semula, tolonglah jgn guna tektik kotor begini. Tolong tadbir negara dengan membina kemajuan dan kesejahteraan bukan Bawak kemajuan dan kesejahteraan yg ikut acuan puak ni. tengok Jepun dan Korea, mereka bina kemajuan dan betul2 memelihara kesejahteraan, apa-apa berlaku kpd ekonomi dunia walau pun terjejas amat minima, ini tak... bila ekonomi terjejas, apa yg puak ni nampak... naikkan cukai, kenakan sekatan suara, arah macai2 kasi rakyat takut, macamana nak berkat. Entahlah..... apa nak jadi dengan Malaysia ni. Ni hutang melebih RM650 Billion siapa nak bayar, puak UMNO ke, puak-puak yang dapat projek ke, puak-puak yg skrg ni kaya raya ke, atau puak yang tahu nak hidup sendiri aja. Fikrlah sikit. Ni saja negara kita. Selogan selalu digunakan " Negara lain ada lagi yang susah,,, tapi dianya tak mahu susah, harga minyak kita masih lagi murah berbanding dgn sesetengah negara lain di ASIA< tapi minyak dia guna duit rakyat, semuanya kerajaan bayar guna duit kita semua. Ingat Malaysia masih lagi aman skrg ni kerana Allah masih terima doa orang-orang tua, kanak-kanak dan Allah sayangkan Tanaman dan Haiwan-haiwan yang melata tau.... Jgn nak membantah lah... cuba kamu semua kena ujian Allah papa kedana, tak cukup duitm tanggungan ramai, kena sakit teruk bagaimana, ni belum lagi Allah turunkan musibah. Jangan nungkat langit aja... sekali sekala tengok bawah kat tanah tu, tengok orang miskin, barulah hati tu jerneh.

    ReplyDelete
  2. rocky the great brown unused dick says: ade pulok Dewata Raya kaye raye buleh beli plet kereta sama harga dekat 20 biji PPR! Ade yang kaye pasai juai tanoh & pasir; tu belum sang Dewa yang suke dengor lagu2 hendustan je hari2, duet dari Angkasapuri pon tak habeh2... betul la lu cakap Pok Dhee; dewa2 ni, kecuali yang paling warak & zuhud tu (yang nak hudud) tak payah naek kapal terbang; nak buat bejadah la pulok berbanding keperluan Hasan Malek & sepupu dia Biq Mama.... kikikikicdm25kikiki

    ReplyDelete
  3. BN - Bangsat Negara

    ReplyDelete
  4. Gua STJU STJU STJU STJU SESENGAT NGAN PNDAPT LUUU BROO 250%..Klu nk MAMPUS pn seekor dua je kn....

    ReplyDelete
  5. ada kuasa ada duit kita belanja lah
    bukan kah bila kita belanja duit kita akan dapat pahala
    contohi sifat Saiyidina Abu Bakar katakan

    ReplyDelete
  6. Salaam, dan t. kasih para blogger yg berani dan benar. Gue sikit musykil cadangan Anon 12.31 pm., seperti berikut :' Lain kali Parti tersebut itu guna duit Parti sendirilah....' untuk membiayai kepentingan parti 'pemerintah'. Soalnya, duit parti ini datang dari mana pulaknya ? Dari tulisan Tuan dan yg lain2, dan pengamatan gue sendiri kemungkinan besar datangnya duit parti ini dari rakyat juga adanye. Ma'af.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja