Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 March 2015

"Penculikan" Hishamuddin Rais Salah Disisi Undang-Undang

Bhai/DeeDee semua...

Walaupun seseorang itu ingin ditahan atas mana-mana Akta Hasutan, Akta OSA, Akta ISA atau mana-mana Akta berkait dengan Kanun Keseksaan, suspek perlulah ditahan mengikut lunas undang-undang dan mengikut tatacara penahanan.... Tiada cara lain melainkan itulah caranya yang dibenarkan oleh undang-undang....

Selama gua berkhidmat 23 tahun dengan Agensi (skrang sudah "pencen"), gua tidak pernah membaca atau tahu ader mana-mana peruntukan yang membolehkan penahanan seseorang suspek secara penculikan (melainkan dalam kes "Black Ops")... Malah dalam banyak kes yang ader selama nih takder pon cara camnie...  Bukan sajer kat Agensi... malah kengkawan kat Jabatan E Bukit Aman pon takder buat camnie...

Untuk itu pada pandangan perundangan yang gua ader, tindakan beberapa anggota PDRM yang berpakaian preman menahan secara "menculik" aktivis yang bernama Hishamuddin Rais pada hari ini adalah sesuatu yang diluar daripada norma biasa dan ini pastinya akan mengundang masalah dari segi undang-undang... Teknik penahanan ini adalah tidak sah dan peluang untuk Hishamuddin Rais menyaman PDRM, Ketua Polis Negara, Menteri Keselamatan Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia aderlah besar.... SOP maner yang diorang pakai nih???

Gua tak tau aper yang ader dalam kepala anggota yang terlibat... dan siapa pegawai atasan yang cukup "BANGANG" untuk mengarahkan tindakan menahan suspek secara "menculik" .... Sebab setiap orang yang ingin ditahan perlulah dinyatakan hak-hak mereka dan anggota yang terlibat dalam proses penahanan perlulah memperkenalkan diri terlebih dahulu...

Walau aper pon alasan yang mungkin akan keluar dari mulut KPN, gua tetap berpandangan taktik penahanan ala penculikan ini cukup bahaya diamalkan di Malaysia kerana ianya secara tidak langsung akan menyebabkan rakyat selepas ini akan memandang remeh kepada mana-mana penculikan walaupun berlaku didepan mata kerana mereka menyangka ianya aderlah tindakan pihak PDRM semata-mana waima ianya dilakukan oleh penjenayah...

Kepada anggota dan pegawai yang terlibat dan memberikan arahan.... tindakan lu orang memalukan sama sekali semua anggota yang lain..... Sungguh.... gua pon malu ...... so lu orang tunggu la lepas nih saman dari Hishamuddin Rais..... gua percaya dier pasti akan saman lu orang....

TAMBAHAN : Gua dapat maklumat bahawa tindakan menahan suspek "ala menculik" ini direstui dan diarahkan oleh pimpinan atasan PDRM... Biar betul nih... Sudah tersasar SOP kalu camnie... Semakin kacau pimpinan PDRM kalu camnie... Makin mengarut... Tuan IGP.. jangan la sampai gua ilang respek sama lu... 

4 comments:

  1. Saya pun setuju sama dgn admin, Hisham patut kemukakan saman kpd polis. Agaknya ada beberapa kes culik sebelum ini, adalah kerja khianat polis juga. Razak Baginda tentu setuju dgn kenyataan ini. Saman saja polis tu Hisham, jangan tak saman! Mereka sudah melampaui batas dlm bertindak malah tiada langsung SOP yg membenarkan untuk polis berbuat begitu.

    ReplyDelete
  2. ada kemungkinan Al Capone jugak terlibat dlm kendalian kes ni...

    ReplyDelete
  3. klu mmg sah itu kerja polis, sudah pasti hisham akan saman pdrm!

    ReplyDelete
  4. ada pindaan baru kut maklum lah undang undang rekaan manusia kan berubah rubah
    jangan sampai tersilap ikut arahan nanti jadi macam itu orang
    matalamat halalkan cara

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja