Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 March 2015

Cerdik Tidak Boleh Diikut

Bhai/DeeDee semua...

Dah banyak kali gua tulis perkara nih.... Dan dah banyak event gua upkan benda nih... Dan dah banyak venue dah gua storikan benda nih.... Benda yang sama sekali mustahil akan dilaksanakan di Malaysia ... Kecuali setelah semua sembilan dewa dan ketua dewa di"pancung" dari jawatan yang Rasulullah dan semua Khalifah kerajaan Islam terdahulu tak buat dan tak mengaku pon... 

Iaitu.... Jawatan Ketua Agama  ... Dalam Islam tidak akan ader ketua agama.... Noktah.... Kalu nak ader pon ketua agama, lu orang boleh tengok dalam agama Kristian...  Yahudi pon takder ketua agama.... Jadik yang memandai bagi jawatan dan gelaran Ketua Agama kepada Islam nih kenapa.... Dah gila ker? Cukup-cukup la membodek ... Cukup-cukup la menyembah manusia... Ini buat kerja bagi gelaran nih siapa aaa... yang ngaku alim ulamak ker? Memandai ja....

So...

Berbalik kepada citer nih.... Lim Kit Siang memang bodoh walaupun fakta yang dier ader tepat.... Hadi Awang plak dalam satu segi ader maklumat betul... Tapi disebabkan jenis kapla angin dan takmo nak dengar nasihat tue yang jadi bangang tue... Mangkuk-mangkuk ayun dalam PKR pon samer... Tak abis ngaji dan semak semua dalam Perlembagaan dah melalak melolong samer dengan DAP.... Yang seronok tepuk tangan dan kaki dalam kes nih aderlah UMNO ..... Inilah tindakan cerdik tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar.... Hahahaha

Nih gua nak bagitau untuk kali yang entah keberapa aaaaa...... tak tau la...

Walaupun UMNO dan PAS bekerjasama untuk luluskan pindaan supaya Hudud, Qisas dan Ta'azir dapat dijalankan menggunakan kuasa Parlimen... Ianya tetap tidak akan dapat dikuatkuasakan dan dilaksanakan... Bukan sebab DAP atau PKR yang halang dan takmo nak undi.... Tapi pasai ader sembilan dewa dan satu ketua dewa yang PASTInyer tidak akan menjadikan ianya terlaksana...

Semua semua yang berkaitan dengan Islam aderlah diletakkan dibawah kuasa sembilan dewa dan satu ketua dewa.... Yang dinasabkan sebagai Ketua Agama.... Kalo sorang ja dewa yang stuju pon tabley gak... akan ader kekangan dari Parlimen la plak... dier kena ader satu konsensus dari semua dewa...

Aper... Lu ingat diorang nak kasik ka benda nih jalan... Jangan mimpi la... Kalo benda nih jalan aaa.. Yang akan kena dulu aderlah diorang dan keluarga diorang serta kaum kerabat diorang.... Takkan la diorang nak menjerat tengkuk sendiri... Mimpi la wei....

Kalo lu kata boleh ja Brunei jalankan benda nih,... Hahaha gua gelak ja... Mesti lu sudah kena kencing dek citer Brunei nih.., hahaha... Wei.. Kat Brunei... Dewa dan kaum kerabat dewa takder masuk dalam list aaa.... Ader exemption... Ader pengecualian... Kalo bicara pon dalam perbicaraan khas tertutup yang dihakimkan oleh Dewa sendirii.. Lu ingat Dewa tue ader brani ka mau dajaikan Keluarga Shariff.... Mampuih nanti dier kena hambat dari kerusi.... Hahaha... 100 tahun lebih dulu dah pernah perang pasai rebut kerusi Keluarga Shariff di Brunei.... Siap mintak tolong James Brooke lagie.... Hahaha... Tue yang tergadai Sarawak tue... Hahahaha ... Sampai James Brooke dapat title Maharajah lagie... Hahaha

So... Kalo betul nak jalan Hudud, Qisas dan Ta'azir.... Kena kasi hilangkan dulu title Ketua Agama nih.... Benda khurafat dan bidaah dholalah nih kena buang.... InsyaAllah baru la boleh jalan.... Ituppn kena ader majoriti la dalam Parlimen....

Selagi tak dapat majoriti dan tak buang benda khurafat dan bidaah dholalah tue.. selagi itu la... mungkin sampai kiamat kot??? Ntah la...

Ader paham ka???

Bacaan Tambahan : SINI, SINI, SINI, SINI dan SINI

*** Ingin gua tegaskan... Kita semua akan dihadapkan kepada Allah Taala biler sampai masanyer nanti... dan janganlah kerana sikap para Sultan dan Raja-Raja Melayu yang tidak mahukan Hudud, Qisas dan Ta'azir dijalankan maka kiter semua dihukum masuk Neraka.... Kalo Sultan da Raja-Raja Melayu nak masuk Neraka.... gua takder hal.... pegi la masuk....   gua mufaraqah... 

10 comments:

  1. hahaha....tu la psl...kena jolok dek umno abis punah ranah PR. Masing2 nak jaga ego dan penyokong masing2. Dewa2 ttp makan tanggung. UMNO terus maju...kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai BunBinBan...

      UMNO dan Dewa saling perlu memerlukan.... Hahaha... umpama najis dan bau tengik.... hahahaha

      Delete
  2. inilah akibatnya bila kuasa jatuh ketangan yang tak kuat ugama masa penjajah bagi
    kalau pandai n kuat ugama mesti ada tengok itu hukum lod rid mana hukum Allah tak bagi ruang nak jalan maka boleh lawan itu lod rid
    lani apa mau cakap lagi banyak susah dah jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai/DeeDee Anonymous...

      Yup ... stuju....

      Delete
  3. Bhai C++

    Ni berita yang menyokong pendapat ko.

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/council-of-malay-rulers-oppose-amendments-needed-to-enforce-hudud


    MerakLangit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai MerakLangit...

      Depa baru tau dan baru baca serta baru semak kot Perlembagaan... hahaha

      Delete
  4. rocky the great brown unused dick says: woooaaaa lu brani cakap bidaah dholalah ek? ini macam wa mao report sama Zamihan Mat Zain kasik tag lu sebagai militant... woooaaaaa lu terer kasik cakap tektik pulitik tapi wa rase lu tinggal satu point yang AMAT penting; tapi wa nak tengok sejaoh mana ulat2 (org Zimbabwe kate "mole") pergi jaoh kasik mao pecah PR diatas kebodoan pwak2 PR nih.. wa pon mao tengok sejaoh mane pwak2 PR guna pertahanan/senjata terakhir (yang malaikat tak tau & iblis pon kalah) iaitu IKHLAS huwaa ha ha ha ha ha (deyy Pok Dhee, wa ikhlas follow lu; wa suka sama lu & Libang Libu & Yong Suka Kuning)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai Rocky...

      Ini tulisan gua... bukan Pok Dee la.... aiyo...

      Delete
  5. kalu ikut logik hang...

    jawatan pm pun bidaah jugak kan...

    segala parti politik pun bidaah jugak...

    kenapa bila aku baca hang tulis bidaah dholalah tu terasa macam propa wahabis jek?

    segala benda dituduh bidaah...

    tapi bila aku tengok istana raja dia rasa macam tak ikut sunnah nabi la pulak...

    tak ke pelik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai/DeeDee Anonymous...

      Nih mesti lu jenis baca sekali lalu ja artikel gua... baca la betul-betul... baru paham kat bahagian mana yang gua pointkan tue... Adoyai....

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja