Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 October 2013

Sultan Dan Raja Yang Halang Hudud.

Bhai/DeeDee sekalian...

Lu orang tentunya dah dengar citer tentang Sultan Brunei arahkah undang-undang syariah berasakan hudud, qisas dan ta'azir dilaksanakan di Brunei dengan berperingkat dalam masa 6 bulan nih...

So... 

Macam yang pernah gua suarakan dulu... Yang menghalang undang-undang syariah berasaskan hudud, qisas dan ta'azir dijalankan di Malaysia bukanlah orang kafir dan kuffar... Tapi yang menghalang dari terlaksananya undang-undang ini adalah para Sultan dan Raja..

Ingat... Kuasa agama dipegang oleh para Sultan dan Raja. Malah Perdana Menteri pon tiada kuasa dalam apa-apa yang melibatkan agama Islam dan adat istiadat Melayu...

Kalu Sultan dan Raja di Malaysia mahukan undang-undang syariah berasaskan hudud, qisas dan ta'azir digubal dan dilaksanakan di Malaysia... ianya cukup mudah... hanya dengan mengeluarkan titah dan dekri...   Dah lama dah boleh buat benda nih

Tapi ...

Tapi jangan mimpi lah benda nih nak jadi di Malaysia... Sebabnyer... Hahaha... Sebab ramai para Sultan dan Raja sendiri terlibat dengan segala macam maksiat... Terlibat dengan segala macam dosa besar... Yang boleh saja dikenakan hukuman dibawah undang-undang syariah berasaskan hudud, qisas dan ta'azir nih...

Sebab itulah benda nih tak dilaksanakan di Malaysia... Hahaha....

Nak kecoh aper... Bukan hanya puak Songkok Tinggi jer yang dok menyembah Sultan dan Raja macamlah mereka tue maksum.... tapi puak Sarban pon samer spesis macam puak Songkok Tinggi dalam bab menyembah Sultan dan Raja nih... Samer tabley pakai.... Hahaha ... Nak buat camana... 

Pada kedua-dua puak nih ... Sultan dan Raja nih maksum... Perlambangan "Tuhan diatas muka bumi"... Hahaha.... Sesat lagi menyesatkan... Nak harapkan Mufti .... Hahaharusanasini la jawabnyer...  Mufti yang pentingkan perut dan bawah perut dier jer....

Nih sumer bahan bakar api neraka jer jawabnyer... 

Moga dijauhkan Allah Taala kepada gua dan keluarga daripada sisa-sisa bala hasil dari sesat lagi menyesatkan para Sultan dan Raja nih....

Ader paham ka??

# kepada yang nak membodek dan mengampu para Sultan dan Raja... Gua tak kisah kalu lu orang nak buat laporan polis ker mender ker... Tapi sebelum lu orang nak buat... Cuba tanya diri lu orang... Lu orang sembah Allah Taala ker atau sembah Sultan dan Raja... Jangan silap sembah... Nanti sia-sia jer jadi syirik .... Bahan bakar api neraka...

8 comments:

  1. OK, wa dah report dah hahaha.. :)

    Report kat Allah la..

    Semoga Allah selamatkan kita semua dan sentiasa berada dalam keimanan kepada ALlah yang teguh baik hidup ataupun mati.

    ReplyDelete
  2. Assalam tuan rumah...

    Sekadar memberi pandangan yang tak seberapa.
    Berlegar di internet. akan terjadi sesuatu yang besar di bulan 10 tahun ini...Mungkinkah ayat yang selama ini berlegar di internet sekadar bayangan atau hint untuk benda sebesar ini. Allah telah tunjukkan kepada umat Islam Melayu Malaysia dan kafir Malaysia bahawa Hudud ini tidak langsung melibatkan orang Kafir sekalian kuman sekalipun...yang selama ini dihalang kerana dikatakan orang kafir pun kena .Wallahualam....Alhamdullillah..Brunei menjadi penggerak pertama ke arah kebangkitan Islam di Nusantara walaupun Acheh sudah melaksanakanya..tapi di sini kesah ia berlainan...ia diwarkan dari seorang Sultan

    ReplyDelete
  3. 4:61. Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    moga akan terlaksana juga satu hari
    Allahuakbar.

    ReplyDelete
  4. Salaam Bhai C++

    Tabik hormat.. !!!
    Ini macam punya titipan,
    kita bolih dok minum semeja dalam istana.. hehe

    ReplyDelete
  5. setuju benor pendapat hang ni :) and saya bersyukur sebab brunei negeri yg jauh dr semenanjung..jauh dari segala perkara yg bole terpesong.

    ReplyDelete
  6. Siapa yang layak menyebut Allah. Allah s.w.t menjawab soalan tersebut di Brunei Darussalam. Sila baca dan fahami berita dari Brunei Darussalam untuk mengetahui siapa yang layak menyebut Allah.

    ReplyDelete
  7. Orang yang sayang dan mempertahankan Allah ni tak mahu laksanakan hudud dan rela masuk neraka kerana lebih sayangkan orang kapir? dan penjenayah.. Takut mereka kena potong tangan.. ke?..

    Nabi ajar kalau sayangkan orang kapir maka kita kena berdakwah tunjukan islam ni elok baik.. bahkan sahabat nabi yang buat salah rela kena hukum didunia dari di akhirat..

    Tapi kita sayangkan orang kapir dengan bersubahat dengan mereka..?? dan langar perintah Allah??

    Astarfilullahalazim.. Semoga Allah kuatkan akidah iman kita kepadaNya dan bantu kita betulkan akhlak kita.. Semoga kita bukan dari golongan yang akan dicampak ke dalam api neraka.. :|

    ReplyDelete
  8. Salam,Jika sesebuah negara nak jalankan hukum hudud,mereka mestilah tenguk raayatnya macamana.Selama ini yang melaungkan hudud hanyalah diPantai Timur sahaja,itu pun hudud dinyanyikan bila tiba musim nak mengundi. Selepas itu senyap.Tiba musim mengundi yg akan datang akan dicanangkan semula.Tetapi yg tukang canang tu pun dah masuk golongan kafir,dah menyokong segala tindakan kafir.Mungkin mereka fikir yg menyokong mereka beberapa kerat saja.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja