Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 October 2013

Khas Buat Noh Gadut

Bhai Noh Gadut...

Gua tak heran lu punya status ... Gua tak heran lu punya kamcheng dengan golongan kerabat merabat mana pon... Semua tue pada gua takder makna la bhai...

So satu jer benda gua nak ingatkan lu.... Sebelum lu nak citer panjang pasai jatuh hukum kafir @ murtad bagi sesiapa yang pertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan Sivil dalam kes Kalimah Allah nih.. Lu layan dulu gua punya komen...

Mana nas yang jelas mengisbatkan apa-apa keputusan Mahkamah Rayuan Sivil sebagai semacam fatwa nih.... Cuba bagitau kat gua... 

Kalu gitue aaaa macam mana plak status Mahkamah Syariah??? 

Cukup la lu nak sesat dan karut sengsorang.... Jangan libatkan kami semua nih... Sebelum lu nak sembang pasai isu kafir dan murtad.... Lu kasi keluar la fatwa Hari Hol (puja kubur) yang dibuat dek kerabat merabat para Soltan kat Johor tue... Tue lagi sah sesat, karut dan bidaah...

Atau sebenarnya lu takder telor nak tegor  para kerabat merabat Soltan tue??? Hahaha

Ini macam punya bekas Mofti pon ader ka.... Hhahaha.. Jaga kepentingan perut dan bawah perut jer.... Hahahaha

Ader paham ka???



10 comments:

  1. Mamat ni memang lalok sejak dulu lagi asyik mengampu umno & soltan aje. Tanya dia siapa yg tukar Jabatan Ugama Islam Johor kpd Jabatan Agama aje? Apa agama hindu, kristian, budha dll pun jabatan agama itu jaga ke?

    noh gadut ni jenis cari makan dgn gunakan Islam, asal boleh makan & senang hidup semua boleh sapu..........ulamak penyapu.

    ReplyDelete
  2. abis la sape yg bagi kebenaran pada sabah sarawak guna kalimah Allah pada org kafir. Jatuh murtad ke dorang tu?. Yg negara2 arab yg rakyatnya kafir tapi guna kalimah Allah tu abis murtadlah pemimpin2nya?. Atau jatuh murtad yg cuma di semenanjung Tanah Melayu je?.

    ReplyDelete
  3. ctt
    ini lah orgnya jenis ular yg patut kena ketukkkkk duluuuu

    ReplyDelete
  4. Manusia ni nama sebenarnya Noh Badut.Cari makan atas nama Islam.Tak usah ambil kira fatwa Badut ni.

    ReplyDelete
  5. Jadi tukang cuci jamban lebih mulia dari jadi ulamak pengampu macam nooh badut ni

    ReplyDelete
  6. .

    .


    .

    saudara pembaca yang saya hormati.

    Ada kebenaran apa yang dihuraikan


    olih Tuan Noh gadut itu.

    Kenyataan yang di keluarkan dek

    Asri diberikan bogel tanpa

    penjelasan dan huraian latar

    belakang sejarah asal usul agama di

    dalam dunia Arab.


    Arab sebelum adanya Muhammad SAW

    memeluki agama yang dipimpin olih

    Nabi Musa dan di ikuti pula olih

    Nabi Isa [alaihi salam ]

    Pengikut nabi Musa [geng yahudi]

    dan pengikut nabi Isa [dikenali

    sekarang sebagai Agama Nabi Isa

    [Kristus] atau Kristian.

    Saya fokus bicara kepada agama yang

    dipimpin Nabi Isa yang jelas

    ajarkan Allah adalah tuhan yang

    satu dan beliau adalah nabinya.

    Jadi bila se orang Arab kristian

    sebut Allah- ianya jelas yang

    Allah yang dia rujuk itu adalah

    Allah yang satu. Selepas Nabi Isa

    'dibunuh' olih musuhnya , seorang

    penduduk kampongnya ,Paul,

    telah mereka [membuat cerita]

    bahawa nabi Isa telang pulang

    sebagai hantu [pontianak] atau holy

    ghost dan mengadakan entiti Tuhan

    Bapa, Tuhan Anak,dan Holy Ghost

    [pontianak] didalam konsep

    ketuhanan baru untuk pengikut

    pengikut kristian yang diterajui

    olih Gereja Katolik di Vatican

    [satu perkampongan -negeri di Roma, Itali.

    Ada lebih 100 juta kristian

    Unitarian dan seangkatan di dalam

    pemikiran bahawa Allah adalah satu

    dan Isa adalah nabinya di US dan

    dimerata dunia. Google unitarian


    church dan lihatlah sendiri.Dan

    mereka adalah berhak untuk

    memanggil Allah sebagai tuhan

    mereka!


    Walau apapun yang berlaku di dunia

    Arab, atau di Indonesia kita

    melayu Malaysia mesti ada pegangan.

    Bahasa rasmi negara adalah Bahasa

    Malaysia- bukan base

    Arab. Dan gereja katolik bila ianya

    merujuk kepada tuhan ianya

    engikut baris pertama di dalam

    bible- adala Bapa Tuhan, Anak Tuhan

    dan Pontianak [holy ghost] .

    Pontianak di salahterjemahkan

    sebagai roh

    kudus. Tuan tuan sedia maklum roh

    adalah ciri ciri

    manusia bukan tuhan. Olih kerana

    takut digelakkad dek

    Atheis dan agamawan lain holy ghost

    sudah ditukarkan ke holy spirit

    baru baru ini! Roh ditiupkan kepada

    setiap nyawa yang dilahirkan dan

    ianya diambil olih malaikat apabila

    nyawa kita dicabut.

    Apakah ciri ciri [attributes ]

    Allah- Tiada mula atau akhir [Allah

    is omniprescient-infinite]

    Roh adalah finite[ada had ada

    hari-hadari!]
    .
    .

    Bila muslim bolih jatuh murtad?
    -----------------------------
    .

    Bila kita samakan Allah yang satu

    kepada tuhan 3 dalam 1 -tuhan yang

    dianuti dek pegangan

    katolik-nauzubillah
    .


    .

    .
    Akhirkata
    ---------

    Loyar loyar melayu senyap bila

    Majlis peguam hentam

    gomen yang diterajui olih mat

    melayu kau kau semasa

    'bersih' dulu. Tapi Majlis yang di

    terajui dan dipenuhi

    olih kolings dan chingkies tak

    ambil tindakan untuk buang

    Pundek Lingam dari senarai Loyar ,

    keikhlasan n integriti

    loyar propeser ngangkang Bari dan

    geng geng khususnya


    Ambiga-'bersin' di dalam majlis

    sangat sangat diragui.

    Ada kemungkinan

    propeser melayu tidak kompeten in

    BI -kerana termasuklah

    di dalam geng geng '

    mat-me-no-spik/read-inglis ' yang

    sukar memahami bible setebal 400

    muka surat itu.

    ReplyDelete
  7. ini mufti ka...ayoyo!!!!!

    ReplyDelete
  8. hukum dari Allah takla pula sibuk nak jaga dan patuh.manusia bermacam rupa.jauhi manusia yang merupa

    ReplyDelete
  9. Anon who wrote (copy&paste??) on October 17, 2013 at 4:59 AM...

    Takda sapa sini yang Melayu yang agama Islam, dia mengakui keesaan Allah. Kita Muslim sebab kita caya Islam & rukun iman yang Allah tu Esa, dsb''nya ! Tu dah akidah, tauhid kita. Keputusan Mahkamah tu leh jadi 1 wayang aje. Sini kata NO, sana kata Ok pulak?

    Lu apasal tak kecoh sapa dia, in the 1st place, dah luluskan kebenaran kat orang bukan Islam dalam penggunaan "Allah" di M'sia ni, khasnya di Sabah * S'wak lebih 50 tahun dah? Lu kena ingat lu kalu sayangkan Islam kalu lu kena marah sama kerajaan, menteri yang lama dah bagi orang lain boleh guna "Allah" untuk dakwah depa kat Sabah & S'wak tu. Bukan ke Sabah & S'wak jugak sebahagian keluarga orang kita, negara kita.. Kita kena jaga depa juga walaupun depa umat Islam, orang kita.

    Lu ada tahu ke berapa stats orang Islam dah murtad masuk Kristianm jadi Hindu ke, sejak depa bebas guna "Allah" kat Sabah & S'wak?

    ReplyDelete
  10. Mari la kita dakwah dengan Kalimah Allah sebelum orang pakai dan pijak2 Kalimah Allah tu..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja