Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 October 2013

Loophole Terbesar Dalam Keselamatan Negara Malaysia

Bhai/DeeDee sekalian...

Sudah berapa episod penulisan dah gua habiskan dengan ulas benda yang sama.... berkait rapat dengan insiden rompak dan bunuh di Ambank USJ... Suspek masih lagi bebas (atau dibebaskan?) ... Yang trauma masih lagi trauma.... Yang buat-buat pekak, buta dan bisu masih lagi Zahid Hamidi..... Hahahaha

Malaysia nih bukan la besar mana pon... bukan la sebesar Australia ker... Amerika Syarikat ker.... Brazil ker... China ker.... atau Russia....... kecik jer lar Malaysia nih.....  Loophole terbesar dalam keselamatan negara Malaysia nih sebenarnya.....



The problem is..... senang sangat nak masuk dan bolos dari sempadan negara nih.... senang benar.... Kawalan hancuss.... ATM cuma cover kawasan yang luas jer..... kerja jaga sempadan nih dok bawah jabatan-jabatan dalam KDN... contohnyer... Imigresen ka.... PDRM ka.....

Tapi.... kalu dah tapisan keselamatan yang simple macam nih pon untuk amik lesen senjata api pon boleh senang-senang lepas..... senang-senang bolos.... errr... timbul persoalan disini.... ini semua boleh kawtim ka??? ini semua boleh setel ngan duit ka??? Kad Pengenalan.... hahaha... ini lagi satu lawak besar.... Ini JPN pon bawah KDN gak.... hahaha

Lu tau dak... Kad Pengenalan Malaysia la paling senang orang nak ciplak.... wei... diorang tak pakai tiruan punya kad bercip lar.... diorang dapat fresh ori punya dari "supplier" .... Data nak input dalam MyKAD... ini satu lagi lawak..... mudah benar aksesnyer bhai.... gua takmo nak citer kat sini... tapi gua nak kasitau sumer.... Ianyer bersangkut paut dengan duit dan kabel.... Betul duit dan kabelnyer... kat Malaysia nih semua boleh dapat...

Begitu teruknya dan korupnyer jabatan kerajaan yang kendalikan keselamatan di Malaysia nih.....  Kalu tidak takkan la enjin jet TUDM pon boleh ilang sampai jumpa kat Argentina.... Hahahaha ... Giler aaa Malaysia nih.... Paling best skali..... cuba tengok kes Altantuya.... mati kena C4 di Malaysia... tapi rekod kemasukan ke Malaysia dalam sistem Imigresen takder... Hahaha... hilang..... ader hantu makan kot....

Hahaha.... orang SULU boleh gi mari gi mari ulang alik suka-suka jer kat Sabah tue.... Hahaha.... siap boleh bukak kebun dan ladang kelapa sawit lagie.... Hahahaha.... stakat lesen senjata api.... aper ader hal.... semua boleh setel kalu ader CA$H.....

KDN nak malu ka? sori aaa.... KDN mana ader kemaluan la bhai..... Siap bekap syarikat keselamatan yang terlibat lagi ader....

Gua nak tanya soalan skit boleh aaa..... berapa diorang bayar aaaa.... berapa juta aaa.... Errr KDN boleh jawab ker??? Sebab ader satu warga asing nih mintak gua tanyakan..... sebab dier nak bukak syarikat keselamatan kat Malaysia.... kalu stakat USD$100 juta tue..... dier kata takder hal nak bayar..... Hahahaha

Kesian kat Zahid Hamidi.... sudah bisu agaknyer..... Hahahaha

Berkaitan :

- Ada dua kemungkinan
- Ini masalah lu bukan gua
- Tiga isu sebenarnya
- Terbaeklah diorang nih
- Kambing Hitam oh Kambing Hitam

7 comments:

  1. biaselah...bila menang pilihanraya pekak badak lah jawabnye...mulut bisu x blh bercakap...moga2 tuhan jadikan zahid ni pekak dan bisu...baru padan muka...

    ReplyDelete
  2. Gua percaya negara kita jadi teruk sebab pemimpin korup dan tamak utk kaya serta tamak kuasa sehingga sanggup jual negara dan kerakyatan utk terus berkuasa. Berapa ramai rakyat asing yg telah mendapat i/c palsu dan mengundi disemenanjung? Kini mereka bukan di sabah sahaja tetapi dimerata semenanjung mereka bertebaran.

    Jika mereka ni ajen asing bila2 masa mereka mampu timbulkan masalah sehingga mengugat keselamatan negara. Di sabah pun ada yg jadi org besar kat RELA dan polis ni apa cerita?

    ReplyDelete
  3. KDN tak kaye tapi yang kaye orang yang sudah kawtim dengan orang yang berpengaruh :) Kesian KDN dipergunakan/diperkudakan orang-orang sebegini.

    Kalau fikir akhirat soal surga neraka tentu mereka tak buat.. Tapi hati dah mati bhai lu bentang Al-Quran hadis apa pon tak lut.. Apalagi soal keselamatan..

    ReplyDelete
  4. memang lahanat punya para perasuah,para penyamun yang kerja dalam jabatan-jabatan,pasai apa semua turr ? pasai bila dari atas busuk rosak lingkop & kaput di bawah jadi ikutan la ! sampai rasa jika tak sapu & sauk@rembat rugi la yang amat-amat! ABU jangan lupa kasi tukar tengok mesia masa akan datang camna!

    ReplyDelete
  5. alangkah ruginya akai yang Allah kurniakan untuk tegakkan kebenaran keadilan kesejahteraan digunakan untuk cari idea menutup kepalsuan

    ReplyDelete

  6. Beberapa hari yang lepas lu asyik hentam Datuk Maznah Hamid. Apa jadi sekarang ? Wa rasa lu dah silap hentam tu, maka sebagai orang Islam yang memegang penuh ajaran Islam,Elok lah lu tulis pulak permohonan maaf atas tuduhan-tuduhan yang lu buat.Bagi menjernihkan keadaan.Kita manusia biasa bro,siapa yang tak buat silap.yang penting kita sedar kesilapan tu ! Ok Bro !

    ReplyDelete
  7. hmmm...wa ada satu instinct le bro C++..gua rasa negara jiran kita tu sedang bagi signal yg mereka boleh buat kacau dalam negara kita kalau mereka nak..jadi kita ni jgnlah buat sebarangan pada rakyat mereka di sini..aku rasa itu isyarat yang terselindung...sebab tu kerajaan pun serba salah nak bagi komen yg sepatutnya..

    eh bro tau ka raja kiram tu mati sebab biasa atau buatan manusia??

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja